Permalänk
Medlem

PS3 ---> PS4

Tja, jag undrar om det är värt att sälja sitt ps3 nu och spara pengarna tills ps4 släpps, eller vänta tills game eller gamestop har nån bra inbytesdeal som tex byt in ditt ps3 + 500 så får du ett ps4?
Har redan frågat game och dom sa att dom skulle ha en sån deal men dom visste inte hur mycket man skulle behöva lägga till.

Men om jag ska sälja mitt ps3, hur mycket tror ni jag skulle få för det?
Jag har det här:
Playstation 3 Slim 320Gb ( Original Kartong kvar )
2 Handkontroller ( Båda är Dualshock 3 )
Playstation Move Kamera
2 stycken Move Kontroller
1 Tony Hawk Ride Skateboard

Spelen jag har är:
Call of Duty 4
Call of Duty MW2
Call of Duty MW3
Call of Duty Black Ops
Battlefield Bad Company 2
Battlefield 3
Battlefield 3 ( Ja 2 stycken )
Need for Speed Most Wanted 2012 - Limited Edition
The Last of Us
Max Payne 3
Bioshock 2
Dead Island Riptide - Special Edition med Steelchase
Fallout 3
Sniper Elite V2
Mafia 2
Silent Hill Downpour
Dark Sector
Ratchet & Clank HD Trilogy
Tom Clancy's Ghost Recon - Future Soldier
Assassin's Creed 3
The Fight
Tony Hawk Ride
Skyrim

Så vad tror ni ?

Permalänk
Medlem

PS3 + 500kr kommer aldrig hända då ett begagnat PS3 ligger runt 1000-1400kr.
PS4 kommer ligga runt 3.890kr, så du får nog lägga till runt 2.500kr iallafall

EDIT*
Lite spel har du såg jag nu, haha.
Tror dock inte du får jättemkt för dom, men jag skulle sålt det på blocket och spara pengarna till PS4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av erokill:

Tja, jag undrar om det är värt att sälja sitt ps3 nu och spara pengarna tills ps4 släpps, eller vänta tills game eller gamestop har nån bra inbytesdeal som tex byt in ditt ps3 + 500 så får du ett ps4?
Har redan frågat game och dom sa att dom skulle ha en sån deal men dom visste inte hur mycket man skulle behöva lägga till.

Men om jag ska sälja mitt ps3, hur mycket tror ni jag skulle få för det?
Jag har det här:
Playstation 3 Slim 320Gb ( Original Kartong kvar )
2 Handkontroller ( Båda är Dualshock 3 )
Playstation Move Kamera
2 stycken Move Kontroller
1 Tony Hawk Ride Skateboard

Spelen jag har är:
Call of Duty 4
Call of Duty MW2
Call of Duty MW3
Call of Duty Black Ops
Battlefield Bad Company 2
Battlefield 3
Battlefield 3 ( Ja 2 stycken )
Need for Speed Most Wanted 2012 - Limited Edition
The Last of Us
Max Payne 3
Bioshock 2
Dead Island Riptide - Special Edition med Steelchase
Fallout 3
Sniper Elite V2
Mafia 2
Silent Hill Downpour
Dark Sector
Ratchet & Clank HD Trilogy
Tom Clancy's Ghost Recon - Future Soldier
Assassin's Creed 3
The Fight
Tony Hawk Ride
Skyrim

Så vad tror ni ?

Behåll din PS3 tills lanseringen. Tror inte den kommer sjunka särskilt mycket i pris då den redan ligger ganska lågt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

PS3 + 500kr kommer aldrig hända då ett begagnat PS3 ligger runt 1000-1400kr.
PS4 kommer ligga runt 3.890kr, så du får nog lägga till runt 2.500kr iallafall

EDIT*
Lite spel har du såg jag nu, haha.
Tror dock inte du får jättemkt för dom, men jag skulle sålt det på blocket och spara pengarna till PS4

jag vet att 500 va lite men tog det exempel
men the last of us o dead island borde ju ändå ha rätt så mycket värde ?

Permalänk
Medlem

förresten vet nån av er när ps4 kommer släppas i sverige ?
undrar om det är värt att förhandsboka gta 5 ?

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag låtit bli att byta in spel. Det är en riktigt dålig affär. Bättre vore att sälja dina spel löst på nätet. Eller sälja för växelpengar till en kompis.

Eftersom butikspriset för PlayStation 3 idag är så lågt samt hur trycket på systemet antas sjunka med PlayStation 4 så nära på horisonten så får du nästan ingenting för varken spel eller system idag.

Skrivet av erokill:

förresten vet nån av er när ps4 kommer släppas i sverige ?
undrar om det är värt att förhandsboka gta 5 ?

https://www.google.se/search?q=GTA+5+lansering+Sverige&ie=utf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av erokill:

förresten vet nån av er när ps4 kommer släppas i sverige ?
undrar om det är värt att förhandsboka gta 5 ?

PS4 släpps den 13 november i Sverige.

Permalänk
Medlem

Om du vill tjäna som mest på dina prylar så skulle jag tipsa att sälja alla prylar separat på säg tradera. Att lämna/byta in på spelbutiker brukar ofta ge dålig utbetalning

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

PS4 släpps den 13 november i Sverige.

är det bekräftat nånstans ?

Permalänk

Du får inte 1000 spänn för en begagnad PS3. Det är typ vad en ny kostar. Kanske med spel och extra handkontroll.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

PS3 + 500kr kommer aldrig hända då ett begagnat PS3 ligger runt 1000-1400kr.
PS4 kommer ligga runt 3.890kr, så du får nog lägga till runt 2.500kr iallafall

EDIT*
Lite spel har du såg jag nu, haha.
Tror dock inte du får jättemkt för dom, men jag skulle sålt det på blocket och spara pengarna till PS4

Skojar du eller? Ett nytt PS3 kan du få för 1400kr.
Beggat blire nog max 800 spänn skulle jag säga.
Varför sälja PS3 förresten? Det kommer nya spel även efter PS4 kommit ut till
PS3, så var det med PS2 när PS3 släpptes samt att du kan då spela dina gamla spel
om du vill i framtiden, nya konsolerna har ju inte bakåtkompabilitet.

Permalänk
Medlem

PS3 kommer inte dö ut direkt, många spel kommer släppas åtminstone i år t o m så att de släpps på båda generationerna i flera fall, dels kanske du vill spela äldre spel så väg fördel och nackdel om du vill göra dig av med den. Spel är såklart betydligt mer av en färskvara och begagnade har inget värde om det inte finns något särskilt samlarintresse. Spelbutikerna kan väl ändå inte betala så mycket? Inte för spel? De måste ju lägga på 20% marginal plus 25% moms eller något åt det hållet för att tjäna pengar. Inbytesdeals kan vi ju inte säga något om så länge de inte existerar, sen måste man ju vara beredd att byta bort det gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erokill:

förresten vet nån av er när ps4 kommer släppas i sverige ?
undrar om det är värt att förhandsboka gta 5 ?

GTA V släpps inte till PS4, men ja, det är värt att förhandsboka det till PS3 eller 360

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

PS4 släpps den 13 november i Sverige.

Bara rykten

Skrivet av erokill:

är det bekräftat nånstans ?

Nej

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag skulle sparat ps3an. Tänker själv behålla min 360 när jag skaffar en one. Har faktiskt aldrig sålt av mina gamla konsoler när jag uppgraderat, kommer alltid någon dag man vill sitta o köra sina gamla nes spel osv i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

jag skulle också göra det, men är en student och har inte så mycket pengar, så har inte råd att behålla mitt ps3 :'(
Så jag säger farväl till mitt ps3 genom att spela ett mästerverk på det - the last of us

Permalänk
Medlem
Skrivet av erokill:

jag skulle också göra det, men är en student och har inte så mycket pengar, så har inte råd att behålla mitt ps3 :'(
Så jag säger farväl till mitt ps3 genom att spela ett mästerverk på det - the last of us

Men sälj spel och konsol för sig, tror du kommer få mer pengar om du säljer spelen på tradera tex än att man slänger ihop det i ett helt paket

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd

Om du vill/orkar går det också att byta in spel från Gamestops 99:er-lista, upp till den summa du behöver för att köpa PS4:an. Två spel från listan + 99 kr = 1 nytt spel eller 600 kr (har jag för mig). Kolla här om spelen är giltiga; http://gamestop.se/trade-list.asp

Nu var det inte ett svar på hur mycket du kan få för din PS3 + spel, men det är ett alternativ.

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användare:

Om du vill/orkar går det också att byta in spel från Gamestops 99:er-lista, upp till den summa du behöver för att köpa PS4:an. Två spel från listan + 99 kr = 1 nytt spel eller 600 kr (har jag för mig). Kolla här om spelen är giltiga; http://gamestop.se/trade-list.asp

Nu var det inte ett svar på hur mycket du kan få för din PS3 + spel, men det är ett alternativ.

jag använde mig av den dealen för att köpa dead island och the last of us

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Men sälj spel och konsol för sig, tror du kommer få mer pengar om du säljer spelen på tradera tex än att man slänger ihop det i ett helt paket

kostar ju så jävligt att lägga ut det på tradera

Permalänk
Medlem

Spara PS3:an säger jag, den ynka summa du får ut för den är inte värt det, den är redan snorbillig för tillfället och kommer droppa sakta men säkert ännu mer fram tills lanseringen av PS4. Då kan det vara skönt att ha spelsamlingen kvar.
Har genom åren haft PS1, PS3, XBOX, XBOX 360, SEGA Dreamcast, SEGA Mega Drive, Super Nintendo etc. Har sålt av dom alla, nåt jag ångrar grovt nu i efterhand. Vissa konsoler hade man ju byggt upp en samling på 25+ spel till, sen slänger man bort det för en skitsumma egentligen.
Har därför börjat köpa tillbaka vissa konsoler, håller på med Dreamcasten nu för tillfället.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Crazy Taxi FTW!!

Permalänk
Medlem

sålde mitt ps3 för 1700, ska förhandsboka ps4 imorgon