Geforce GTX 760 från partnertillverkare

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 760 från partnertillverkare

Gårdagens lansering av Geforce GTX 760 följs i vanlig ordning av en mängd nya modeller från partnertillverkare, däribland med egendesignade kretskort och skräddarsydda kylare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med många varianter och kyllösningar.

Permalänk
Medlem

Gilla ampkortet där, bra sprutt.
Och som 1080p casualspelare så lär det väll räcka ett bra tag.
Dock undrar ja, och säkert fler som skrivit lite här och där, om det kan komma en TI variant på korten med?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Det lär sjunka under 2k snart Alltid gillat Gygabytes kylare, mina kort är riktigt tysta

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ingen bild på windforce 450W?

Edit: Såg att det var fixat nu. Den såg snyggare ut än windforce 3x. Speciellt den svarta pcb:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Bra prisbild på dessa kort. Kanske man snart kan plocka upp ett under 2k.. Står mellan detta och 7950 som nästa kort att driva BF4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Visst tar Asus kylaren bara upp 2 expansionsplatser. (?)
Ser mycket trevligt ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Vilket kort väljer man då?

Vart hittar jag MSI Geforce GTX 760 Gaming som var med i testet här på Sweclockers

Jag har ett ASUS Radeon HD6970 2048MB DDR5 DirectCU II Fan nu och är ej nöjd med det och vill ej köra Grafikkort från AMD mer

Och GTX 760 lär vara bättre än det jag har idag?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Bazisten:

Vilket kort väljer man då?

Vart hittar jag MSI Geforce GTX 760 Gaming som var med i testet här på Sweclockers

Svaret på båda frågor (;)) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022903

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det kortet är bätre än det jag har idag?

ASUS Radeon HD6970 2048MB DDR5 DirectCU II

Permalänk
Skrivet av Holic:

Gilla ampkortet där, bra sprutt.
Och som 1080p casualspelare så lär det väll räcka ett bra tag.
Dock undrar ja, och säkert fler som skrivit lite här och där, om det kan komma en TI variant på korten med?

Nja, jag tvivlar på att det kommer komma en TI variant. Och om det gör det så dröjjer det till nästa år isåfall. Men Nvidia brukar ju alltid släppa TI varainten först så det ser tveksamt ut :/

Visa signatur

https://www.youtube.com/user/abatheswedishdude02
HD 7950 - Define R4 - XPG Black Edition - i5 4670K - Gigabyte Z87 UD3H - 250G SSD - 1.5 TB - CX600M -Philips ULTRAWIDE Monitor

Permalänk

Kul med många olika att välja på!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

Sugen på EVGAs variant, trött på att värmen sprutar ut i chassit, även om min twin frozr 2 kylare är jävligt kompetent

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asus skulle ju börja använda sig av de nya rice per minute fläktarna?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Sugen på EVGAs variant, trött på att värmen sprutar ut i chassit, även om min twin frozr 2 kylare är jävligt kompetent

Skickades från m.sweclockers.com

Gör inte så mycket om man har bra chassi-fläktar, de brukar oftast vara tystare än stock-kylare på grafikkort

Permalänk
Snusfri

Skulle vara intressant att se om någon tillverkare slängde på "stock titan" kylaren och hur väl den skulle fungera på ett 760 då den lätt är snyggaste GPU-kylaren so far.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

asus är väl bäst som vanligt.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av AltUnderCtrl:

Visst tar Asus kylaren bara upp 2 expansionsplatser. (?)
Ser mycket trevligt ut.

2 plaster bara och är f.ö. kortare än vanligt då det faktiskt använder samma avancerade kretskort som GTX 670 DirectCU Mini

Permalänk
Medlem

760 gaming kommer väll vara ganska mycket bätre än ett gtx 580 super overclocked ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

760 gaming kommer väll vara ganska mycket bätre än ett gtx 580 super overclocked ?

Det är aningen bättre än 660Ti men lite sämre än 670 verkar det som.,

Alltså ja, eftersom 660 låg liiite över 580 har jag för mig

Permalänk
Avstängd

Asus-kortet blir nog ett riktigt trevligt kort för den som vill spela BF4 med bra flyt men nöjer sig med att spela på low

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk

Köpte ett Gigabyte GTX760 igår så man slipper sitta på ett sketet HD4000 med min 144Hz skärm.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Beställde också ett Asus, för mig är det prio att det är tyst men vet inte om Asus-kylaren sticker ut gentemot de andra på den fronten? EVGA GTX 760 SC ACX såg ju mest intressant ut enligt bilderna. Tycker ni jag ska byta?

Permalänk

Precis som ovan, nu är den stora frågan vilken av kylarna som är den tystaste både under idle och load?

Permalänk
Medlem

tänkte köpa Asus variant och Corsair CX 600W 80+ Bronze men vet inte om det funkar till min pc: asus cm6730 skulle vara tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Som några nämnt ovan, ett swec test på ljudnivåer är ju sjukt intressant.

Permalänk

Asus är tystast därefter MSI enligt test jag googlat fram (har inte länk här).

Skickades från m.sweclockers.com