Windows 8.1 får startknapp med funktionalitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

att något är annorlunda betyder ju likaväl inte alltid att något är bra heller. I fallet med startskärmen kan jag ju dock se fördelen då det krävs mindre klick för att öppna ett program jämfört med den gamla startmenyn där man måste leta runt i en massa undermenyer och sådant.
Som nämnts tidigare så håller jag med om att en förändring behövts för att möta framtida utveckling. Om de sedan prickat rätt med Windows 8 eller inte får tiden utvisa, själv tror jag nog att det är ett steg i rätt riktning men det helt utrymme för förbättring och några sådana tycks ju komma i 8.1.

Nä förändring är i sig själv varken negativt eller positivt. Många verkar dock se förändringen i sig som något negativt tyvärr. Och ja, det ryms ju en hel del fler program direkt från början i nya startmenyn, lätt att överblicka och ordna upp med. Men som sagt, finns ju utrymme för förbättringar, något annat vore ju konstigt. Ser fram emot att se folks bemötande av 8.1, ja testa det själv med för den delen.

Permalänk
Avstängd

JAG HAR WINDOWS 8 SÅ HUR INSTALLERAR JAG 8.1 DÅ???????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag har aldrig påstått att det går. Det jag påpekat är att samma begränsning finns i samtliga andra Windows-versioner, så det är osakligt och barnsligt att klaga på Windows 8 på grund av det. För du kan inte interagera med Lync och Word samtidigt som du har startmenyn uppe i Windows 7 heller.

I vilka andra moderna windowsversioner kan man inte få upp startmenyn?

Om du saknar förmågan att läsa på i word samtidigt som du har startmenyn uppe eller titta på videosamtalaet i Lync så har det mer med din personliga förmåga att göra. För vanliga navändare fungerar det perfekt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Med det argumentet hade vi suttit på skrivmaskin ännu, om ens det. Varje gång något väsentligt ändra så behöver folk utbildas lite. Oavsett om det ändras till det bättre eller det sämre. Det du angriper här är helt enkelt att det är annorlunda, det blir som att påstå att annorlunda är dåligt.

Nix.
Jag angriper inte att det är annorlunda alls utan att det är en ändring som kostar betydligt mer än vad den ger.
Därför köper itne företagen den ändringen oavsett vad du tycker om det.
För ett företag är kalkylen enkel, Tjänar vi på den här uppgraderingen eller gör vi det inte.?
Hittills har då inget av de företagen jag nämde hittat en vinst med att gå till W8.
Inget av dem kommer heller att göra det

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nä förändring är i sig själv varken negativt eller positivt. Många verkar dock se förändringen i sig som något negativt tyvärr. Och ja, det ryms ju en hel del fler program direkt från början i nya startmenyn, lätt att överblicka och ordna upp med. Men som sagt, finns ju utrymme för förbättringar, något annat vore ju konstigt. Ser fram emot att se folks bemötande av 8.1, ja testa det själv med för den delen.

Vilken ny startmeny?
det finns ingen startmeny, Det har inte funnists någon sen beta 2 och nej, startskärmen är ingen startmeny och den kommer itne heller att godtas som en.
Därmed är frågan rätt lätt besvarad. Får vi tillbaka startmenyn så kommer bemötandet från företagen att bli positivt. Utan startmeny blir det lika lite intresse som för 8.0 (eller nja, det blir tom mindre då flera företag redan har bestämt sig för att skippa 8.X helt)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

JAG HAR WINDOWS 8 SÅ HUR INSTALLERAR JAG 8.1 DÅ???????

Ställer du dig upp och skriker i ett rum fullt med folk?

Finns liksom ingen anledning.

Preview betan kom ut igårnatt. Du behöver typTechnet för att få tillgång till den.

Eftersom du frågar så antar jag att du inte har det. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med detta.

Du får antingen vänta tills höst när officiella skjuts ut via Windows Update eller söka dig till var den finns. Jag vet inte nämligen.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

I vilka andra moderna windowsversioner kan man inte få upp startmenyn?

Om du saknar förmågan att läsa på i word samtidigt som du har startmenyn uppe eller titta på videosamtalaet i Lync så har det mer med din personliga förmåga att göra. För vanliga navändare fungerar det perfekt

Du ljuger ihop en halmgubbe här. Du argumenterar emot argument som jag aldrig framfört. Varför känner du att du behöver använda sådana metoder?

Skrivet av mats42:

Vilken ny startmeny?
det finns ingen startmeny, Det har inte funnists någon sen beta 2 och nej, startskärmen är ingen startmeny och den kommer itne heller att godtas som en.
Därmed är frågan rätt lätt besvarad. Får vi tillbaka startmenyn så kommer bemötandet från företagen att bli positivt. Utan startmeny blir det lika lite intresse som för 8.0 (eller nja, det blir tom mindre då flera företag redan har bestämt sig för att skippa 8.X helt)

Så definitionen av en startmeny är vad? Och kalla den vad du vill, du kan inte komma undan sanningen bara för att du försöker leda in diskussionen till en om etiketter och benämningar.

Permalänk

Installerade på htpcen nu (athlonx4 275gtx 4gbram osv) och det funkar fint.

I nyheten stod det att startknappen skulle få lite funktion, är det enbart att man kan högerklicka på den för att få fram samma sak som med ctrl-x?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Installerade på htpcen nu (athlonx4 275gtx 4gbram osv) och det funkar fint.

I nyheten stod det att startknappen skulle få lite funktion, är det enbart att man kan högerklicka på den för att få fram samma sak som med ctrl-x?

Högerklicka nere i hörnet kunde man ju med 8.0 med. Men nu kunde man stänga av den vägen och så fanns alternativ nätverksanslutningar där. De menar väl att de funktioner som tidigare var nere i hörnet nu flyttats in i en synlig knapp.

Permalänk
Medlem

Det är bättre, men inte tillräckligt för att ersätta tex Windows 7, jag passar.
Samma gamla telefon OS som 8.0

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kan någon som testat förklara vad som händer om man vänster klickar på den nya startknappen, allt folk skriver är att man får upp en (enligt mig) meningslös meny ifall jag högerklickar?! i nya startknappen vänsterklick = se installerade applikationer som förut?

Visa signatur

Folding for team Sweclockers, Identity Challe. Using gpu gtx 660 and cpu, i5 2500k @ 4300MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av walle2000:

Kan någon som testat förklara vad som händer om man vänster klickar på den nya startknappen, allt folk skriver är att man får upp en (enligt mig) meningslös meny ifall jag högerklickar?! i nya startknappen vänsterklick = se installerade applikationer som förut?

Du kommer till metro startskärmen.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Det är ju värdelöst, alltså bara en ynka förbättring... Kommer bli sjukt svårt att köra Server 2012 som en terminalserver när dom gör på detta här sättet...

Visa signatur

Folding for team Sweclockers, Identity Challe. Using gpu gtx 660 and cpu, i5 2500k @ 4300MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av walle2000:

Det är ju värdelöst, alltså bara en ynka förbättring... Kommer bli sjukt svårt att köra Server 2012 som en terminalserver när dom gör på detta här sättet...

Det är en inlärningskurva. Vissa accepterar det och försöker lära sig något nytt eller så stannar man kvar med tidigare programvara Inte så svårt egentligen, gör ditt val.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av walle2000:

Det är ju värdelöst, alltså bara en ynka förbättring... Kommer bli sjukt svårt att köra Server 2012 som en terminalserver när dom gör på detta här sättet...

Varför?

Permalänk

Kör du en hyfsat seriös terminalserver miljö så vill du ju tex använda dig utav en redirected start meny som styrs utav gpo'er och acl'er för att publicera applikationer för användarna. I dagsläget finns det inget vettigt sätt att göra detta i 2012 och ser man aldrig några applikationer i den nya startmenyn så kommer det ju inte vara någon förändring....

Visa signatur

Folding for team Sweclockers, Identity Challe. Using gpu gtx 660 and cpu, i5 2500k @ 4300MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Det är en inlärningskurva. Vissa accepterar det och försöker lära sig något nytt eller så stannar man kvar med tidigare programvara Inte så svårt egentligen, gör ditt val.

Har inte med att göra att folk är ovilliga att lära sig nått nytt, utan att dom flesta inte vill lära sig nått som är sämre, mer omständligt, svårare, och allmänt är användarfientligt.
På en surfplatta är det hela mer passanda, men på en desktop, laptop, server osv hör windows 8, 8.1 inte hemma på ett bra sätt.

Windows 7 är mer passande och begränsar inte användaren med oanständiga UI, men Windows 7 dagar är räknade som modernt OS förr eller senare,
Många som ogillar Windows 8 starkt, kommer kolla in Linux eller Mac
Tex Jag är i färd med att byta nuvarande Linux OS till Mint 15, och Windows 7 som varit mitt primära OS blir då sekundär OS istället.
Alternativt blir sekundär OS windows 8.1 mest då för vissa spel.
Skulle inte bli förvånad om Mac eller Linux blir mer populärt än Windows på några års sikt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walle2000:

Det är ju värdelöst, alltså bara en ynka förbättring... Kommer bli sjukt svårt att köra Server 2012 som en terminalserver när dom gör på detta här sättet...

Jag kör server och spel server på en burk i källaren med win 8 och det är bra mycket stabilare och tar mindre resurser från hårdvaran.
Inga problem alls, Verkar vara så att folk är rädda för att lära sig nytt.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Jag kör server och spel server på en burk i källaren med win 8 och det är bra mycket stabilare och tar mindre resurser från hårdvaran.
Inga problem alls, Verkar vara så att folk är rädda för att lära sig nytt.

Se ovan, men man vill ju använda en server till än att installera en spelserver på.. Vi kör några 2012'or idag och när dom står där och bara gör sitt jobb så fungerar dom kanon.... men åter igen som tex terminalserver/citrix farm kommer aldrig att gå...

Visa signatur

Folding for team Sweclockers, Identity Challe. Using gpu gtx 660 and cpu, i5 2500k @ 4300MHz

Permalänk
Medlem

Min mor en "vanlig" datoranvändare försökte jag lära under XP tiden starta datorn och surfa lite. Då var jag tvungen dra ut IE ikonen på skrivbordet och det var ändå tufft för henne att komma igång.

Nu har hon fått ge sig på win8. Ett klick på IE ikonen i startskärmen så klarade hon av det utan problem. Ingen tvekan eller andra konstigheter. Jag fick även lära henna om hörnet för att komma till startmenyn. Dock blir det bättre med 8.1 då jag bara behöver säga tryck på den ikonen nere till vänster. Jag kommer se till att om hon köper en dator att den har Windows 8. Jag tror och märker att det är lättare komma igång med.

Min åsikt är att för icke sweckare så kommer den nya startmenyn vara betydligt bättre. Alla användare är inte avancerade PC användare och många gillar simplistiskt och stora tydliga ikoner. Sen är det ju nytt så oavsett om du van användare eller ny så kommer du ju behöva lära om dig.

Sen kan man ju undra varför startmenyn inte kunde varit som högra charmsbaren fast med installerade program. låtit surfplattor/PC datorer hamnat i desktop läge fast med dold taskbar som bara syns vid start av desktop program. Det vore ju ett unifierat gränssnitt om något.
Men det är ju nytt och kommer ta tid finslipas och som nämnts tidigare, om det blir flopp eller ej är alldeles för tidigt att uttala sig om. MS var med stor säkerhet medveten om kontroverserna som skulle uppstå och även insatt i att första andra och säkerligen tredje skulle få stor kritik från gamla användare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Har inte med att göra att folk är ovilliga att lära sig nått nytt, utan att dom flesta inte vill lära sig nått som är sämre, mer omständligt, svårare, och allmänt är användarfientligt.
På en surfplatta är det hela mer passanda, men på en desktop, laptop, server osv hör windows 8, 8.1 inte hemma på ett bra sätt.

Windows 7 är mer passande och begränsar inte användaren med oanständiga UI, men Windows 7 dagar är räknade som modernt OS förr eller senare,
Många som ogillar Windows 8 starkt, kommer kolla in Linux eller Mac
Tex Jag är i färd med att byta nuvarande Linux OS till Mint 15, och Windows 7 som varit mitt primära OS blir då sekundär OS istället.
Alternativt blir sekundär OS windows 8.1 mest då för vissa spel.
Skulle inte bli förvånad om Mac eller Linux blir mer populärt än Windows på några års sikt.

Att det är sämre är ju din åsikt. Inte ett fakta. Det hoppas jag du förstår Personligen så jobbar jag snabbare i Windows 8 eftersom jag söker efter allt jag vill nu. Ska jag ändra musinställningar eller liknande så skrive jag bara mus eller mouse beroende på språk man har.

Innan Windows 8 så sökte jag aldrig efter något utan jag klickade mig runt till jag kom dit jag ville. Efter jag kört Windows 8 så är jag lite snabbare i Windows 7 eftersom jag söker där med. Problemet med Windows 7 är att sökningen är bättre i Win8 än i Win7. Sen är det mycket i botten som inte syns som är förbättrat.

Hur man startar en applikation är så försumbar skillnad i Windows 8 att klanka ner på ett helt OS pga hur man startar en applikation är vansinne tycker jag.

Dock förstår jag kritiken och att man inte gillar det "visuella" i Windows 8. Men själva funktionaliteten, den förstår jag faktiskt inte. Jag tycker det är bättre med ModernUI eftersom där har jag bara pinnat dom appar jag vanligtvis använder. Istället för startmenyn i Win7 där man har allt som typ Läs mig.txt, Uninstall.exe samt alla appara jag typ aldrig använder osv. Sånt vill man ju inte ha eller se. Varför vill man ha det? När jag väl vill avinstallera en applikation skriver jag bara uninstall, och klickar på uninstall a program. Eller om jag vill ha Paint en kort sekund så skriver jag paint och trycker Enter. Pang så sitter jag i Paint.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Jag älskar att läsa alla argument i dessa trådar. Det är ingen mening att man skriver vad man tycker för då kommer en fanboy och ska trycka ner en. Sedan blir han rätta av någon annan och sedan är det igång! När ska folk inse att skillnaden mellan W7 och W8 handlar om vilken smak man har. "Men man måste ju klara av att lära sig det nya som kommer i framtiden!" Jo, men vi vet inte ens om detta är framtiden.

Mitt resonemang är enkelt, jag förespråkar W7 av den enkla anledningen att jag alltid jobbat på det viset hela livet. Jag gav W8 chansen i en månad, men det var inget för mig. Jag ser W8 som MS svar till att försöka förändra det som fungerat likadant i Windows i generationer av OS. Jag skulle vilja säga att W8 är mer som en Beta för hur framtidens Windows kan se ut. Jag har övergett W8 men kommer testa 8.1 för att skapa mig en bild. Men jag tror att W9 blir något mitt emellan W7 och W8 då MS vill täcka in alla. Detta är vad jag tror!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag personligen saknar inte startmenyn ett dugg, utan använder startskärmen som min starmeny, där jag lägger de genvägar som behövs. Utöver det känns de nya funktionerna att starta till desktop och stänga av via "startmenyknappen" strålande.

Med andra ord känns det som riktigt bra uppdateringar till det redan reko operativsystemet.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Har inte med att göra att folk är ovilliga att lära sig nått nytt, utan att dom flesta inte vill lära sig nått som är sämre, mer omständligt, svårare, och allmänt är användarfientligt.
På en surfplatta är det hela mer passanda, men på en desktop, laptop, server osv hör windows 8, 8.1 inte hemma på ett bra sätt.

Alla är vi olika i vad man föredrar, MS kunde ha gjort övergången till MUI smidigare än hur de har hanterat det än så länge. Själv upplever jag ingen markant skillnad på den klassiska startmenyn mot den i Windows 8. Ett klick för att öppna menyn och ett klick för att öppna ett program. En fördel är dock att man kommer åt fler program enligt samma princip och man slipper leta sig runt i en massa submenyer. Det inbjuder också till enklare kategorisering av samma anledning då man slipper lägga saker i undermenyer. Det är ju heller inte svårare att träffa en stor fyrkant än att träffa en liten ikon med musen, i 8.1 skulle det väl också tillkomma ytterligare en mindre storlek på deras tiles, som nog gör sig bättre för mus än pekfingret. Om något så vill jag nog påstå att de olika menyerna går jämnt ut och de kognitiva kostnader man vinner på enkelheten i att nå sina program kan gå förlorad hos de som upplever fullskärmen som förvirrande (något som möjligheten att ha samma bakgrundsbild i MUI som på desktop kanske kan hjälpa en bit på vägen med).
Möjligheten finns ju att modda sitt UI och få en meny man känner igen och skulle MS få för att skrota den möjligheten är det nog bara en tidsfråga innan någon tagit sig runt det ändå.

Citat:

Windows 7 är mer passande och begränsar inte användaren med oanständiga UI, men Windows 7 dagar är räknade som modernt OS förr eller senare,
Många som ogillar Windows 8 starkt, kommer kolla in Linux eller Mac
Tex Jag är i färd med att byta nuvarande Linux OS till Mint 15, och Windows 7 som varit mitt primära OS blir då sekundär OS istället.
Alternativt blir sekundär OS windows 8.1 mest då för vissa spel.
Skulle inte bli förvånad om Mac eller Linux blir mer populärt än Windows på några års sikt.

Om man avstår från windows 8 av anledningen att man måste lära sig en ny grej känns det ju ganska tveksamt att de är villiga att skola om sig helt till exempelvis Linux, där finns nog fler saker en vanlig användare behöver lära sig än hur en meny fungerar. Likaså kommer mycket av deras mjukvara som de spenderat pengar på inte att fungera. Även om det finns motsvarigheter till väldigt många program i Linux så är det ju samma sak där - de måste åter igen lära sig något nytt.
Mac är ju nog enklare för många i så fall att ta till sig och en del program som många använder finns även till Mac. Trist dock att Mac är orimligt dyra sett till hårdvaran och dessutom ännu mer inlåst än vad en Windows PC är, än om MS visar tendenser att försöka låsa in användarna mer och mer, vilket de iofs alltid har gjort.
Hur som helst så är det trevligt att det är lite motigt för MS på OS-fronten då det hade varit kul att se lite fler aktörer där. Men jag tror nog det kommer dröja mer än ett par år för en ansenlig del att gå över till ett annan OS, det känns troligare att de bara kommer stanna kvar i Windows 7 i sådant fall.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag älskar att läsa alla argument i dessa trådar. Det är ingen mening att man skriver vad man tycker för då kommer en fanboy och ska trycka ner en. Sedan blir han rätta av någon annan och sedan är det igång! När ska folk inse att skillnaden mellan W7 och W8 handlar om vilken smak man har. "Men man måste ju klara av att lära sig det nya som kommer i framtiden!" Jo, men vi vet inte ens om detta är framtiden.

Mitt resonemang är enkelt, jag förespråkar W7 av den enkla anledningen att jag alltid jobbat på det viset hela livet. Jag gav W8 chansen i en månad, men det var inget för mig. Jag ser W8 som MS svar till att försöka förändra det som fungerat likadant i Windows i generationer av OS. Jag skulle vilja säga att W8 är mer som en Beta för hur framtidens Windows kan se ut. Jag har övergett W8 men kommer testa 8.1 för att skapa mig en bild. Men jag tror att W9 blir något mitt emellan W7 och W8 då MS vill täcka in alla. Detta är vad jag tror!

Jepp, det är riktigt kul och intressant att läsa i alla dessa trådar. Kul att se hur känslomässigt laddade en del är för den ändring 8:an medförde.

Ja, i långa loppet är det nog det som MS vill. Det återstår ju förstås att se hur det framtida windows9 kommer att se ut fast jag tvivlar lite på att de kommer återinföra den gamla startmenyn. Baserat på nyhetsartiklar man läser lite här och var så får man ju lite vibbar av att hårdvarutillverkarna mer och mer vill satsa på mobila enheter då dessa säljer väldigt bra idag. Så det kan ju vara det som MS försöker rusta upp sig för.
-Bara rena spekulationer förstås, vad som händer återstår att se.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag älskar att läsa alla argument i dessa trådar. Det är ingen mening att man skriver vad man tycker för då kommer en fanboy och ska trycka ner en. Sedan blir han rätta av någon annan och sedan är det igång! När ska folk inse att skillnaden mellan W7 och W8 handlar om vilken smak man har. "Men man måste ju klara av att lära sig det nya som kommer i framtiden!" Jo, men vi vet inte ens om detta är framtiden.

Mitt resonemang är enkelt, jag förespråkar W7 av den enkla anledningen att jag alltid jobbat på det viset hela livet. Jag gav W8 chansen i en månad, men det var inget för mig. Jag ser W8 som MS svar till att försöka förändra det som fungerat likadant i Windows i generationer av OS. Jag skulle vilja säga att W8 är mer som en Beta för hur framtidens Windows kan se ut. Jag har övergett W8 men kommer testa 8.1 för att skapa mig en bild. Men jag tror att W9 blir något mitt emellan W7 och W8 då MS vill täcka in alla. Detta är vad jag tror!

Håller med. Surt är väl dock att directx 11.2 enbart kommer till Win8.1. Men kommer nog inte byta OS förän ett spel som jag vill verkligen vill ha använder sej av dx11.2.....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

ggustavsson;13643415]Har inte med att göra att folk är ovilliga att lära sig nått nytt, utan att dom flesta inte vill lära sig nått som är sämre, mer omständligt, svårare, och allmänt är användarfientligt.

Hehe, detta var det roligaste jag hört på länge då win 8 är bra mycket lättare och mer användarvänligt tycker jag som annars inte har lätt att lära mig nya prylar och är rätt enkelspårig. Men smaken är som baken "delad"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_Lazy:

så nu vill ni ha flera?

den här startknappsfixeringen börjar bli väldigt larvig. Hur bra ett OS är beror på om och hur många startknappar den har...

När man skriver från telefonen blir ibland en bokstav extra i CAPS.
Du verkar inte förstått någonting med startknappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Har inte med att göra att folk är ovilliga att lära sig nått nytt, utan att dom flesta inte vill lära sig nått som är sämre...
....Tex Jag är i färd med att byta nuvarande Linux OS till Mint 15, och Windows 7 som varit mitt primära OS blir då sekundär OS istället....

Ja, Linux Mint är rappare än tex Fedora men fortfarande är Windows 7 ett bättre alternativ på klenare dator med tex enkärnig atom. Har ju massa gammal skräp hemma där jag testat Linux och vill man ha de lätthanterliga alternativen så är XP/Windows 7 ett bättre alternativ om man vill undvika mer låsningar och sega uppstarter av program. Ville bara skriva detta då merparten tror att Linux är ett bättre alternativ för klenare datorer. Det är det men då med en mer strikt distro som är svårare att lära sig. Och jag tror säkert många inte håller med mig men det är min erfarenhet utefter min kunskapsnivå.

Visa signatur

Är absolut emot reklam för Online Kasino på Swecklockers

Permalänk

Microsoft gör de absolut minsta förbättringar de tror att de absolut måste för att folk ska sluta hata Win8.

Jag hoppas att det inte räcker, om nåt OS nånsin har förtjänat att krascha och brinna så är det Win8.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

förstår inte all w8 hat.. tycker w8 funkar kanon!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"