Nvidia Shield försenas till följd av "mekaniskt fel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Den vinner säkert inte priser för snygghet kanske. Eller kanske ? Den som lever får se.

Men när det kommer till spelupplevelse & känsla så tror jag faktisk att den är optimal, och är den bäst på det området, så har dom andra en väldigt stark konkurrent.

Sen till er alla som påpekar mobil/surfplattor spel och jämför, kan man ens jämföra på det sättet?

Att spela på en touchskärm Är det roligt ? (ja i början kanske)

Är då Shield så stor som många tror? Om man kollar in när Jonas hanterar den så ser det väldigt behagligt ut.

Ja, vacker är den inte, men funktion före form. Om de inbyggda högtalarna är så bra som de säger, byggkvalitén är bra och många spel har stöd för kontrollerna, så tror jag nog att de lyckas kränga iväg rätt många.

Skrivet av 021Martin:

Så det är ett mjukvaru fel alltså? Ospecificerat mekaniskt fel, sen skulle väl aldrig nvidia kunna erkänna att det är ett mjukvaru fel,

Den kör android, vad skulle det vara för mjukvaruproblem? Jag känner spontant att det är styrspakarna som är kassa.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Ingen större förlust, för egen del kan de gott hålla sig till grafikkort:P

Glöm inte att de räknar med att tjäna mer på det här än de nya konsolerna;p

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Skrivet av kabex:

Ja, vacker är den inte, men funktion före form. Om de inbyggda högtalarna är så bra som de säger, byggkvalitén är bra och många spel har stöd för kontrollerna, så tror jag nog att de lyckas kränga iväg rätt många.

Den kör android, vad skulle det vara för mjukvaruproblem? Jag känner spontant att det är styrspakarna som är kassa.

För att de måste få mjukvaran mellan datorn och PCn bra gud vet vilka fel som kan uppstå där emellan, men det har ju funnits enheter ett bra tag nu för dem att testa, och att en lösning för spakarna skulle ta sån tid har jag svårt att tro,

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 021Martin:

För att de måste få mjukvaran mellan datorn och PCn bra gud vet vilka fel som kan uppstå där emellan, men det har ju funnits enheter ett bra tag nu för dem att testa, och att en lösning för spakarna skulle ta sån tid har jag svårt att tro,

Mjukvara kan man uppdatera i efterhand, och den mjukvaran funkade ju ganska bra redan i januari, när SweC testade den på CES.

Vilken mekanisk del som nu än är av undermålig kvalité, kommer ta lite tid att byta ut, eftersom massproduktionen redan inletts. Färdigbyggda enheter måste plockas tilbaka till monteringsbandet och få delen utbytt. Den skulle ju börja levereras idag. Och "ospecificerat datum i juli" kan lika gärna vara nästa vecka som om 4 veckor.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buttington:

Ogillar skarpt för små skärmar.

Okej på en mobil men nu håller du i en kontroll som du kanske
gärna vill ha en bit ifrån dig och då blir en liten skärm dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 021Martin:

Glöm inte att de räknar med att tjäna mer på det här än de nya konsolerna;p

Hahaha...ja jösses, Nvidia "Shit" kanske den skulle heta istället!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Hade det varit EA hade dem bara skickat ut Shielden utan den sista komponenten.....

Skrivet av tvelander:

Jag ska köpa en och använda datorn i andra rummet som PC och köras spel via den för att kunna lira Spel på TVN med brutalt mycket input lagg

HDMI-sladd?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av biorrith:

Hade det varit EA hade dem bara skickat ut Shielden utan den sista komponenten.....

HDMI-sladd?

Jag har redan en 15 meter HDMI sladd jag vet. bara till för när jag splitt screnar Dota 2 och får 120hz på main datorn och TVN får 60 hz så man kan se mig lira

Men jag skämtade jag kommer aldrig någonsin lira spel igen på TV då jag får ont i huvudet av allt lagg

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag tycker den verkar rätt sjysst... vettefan om det är nåt jag kommer köpa däremot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Vilken tur att jag har en 3 och en 6 åring då... dvs den ultimata anledningen att köpa en;)

Jag har en 3 och 5 åring så jag köper den nog åt dom haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som en pissigt kontrollerad tegra laptop. Kan vara coolt för linux, i övrigt ser jag inget användningsområde för maskinen.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Det kan gå precis hur som helst för Shield, men om Nvidia väljer att behandla den som bara ännu en android-plattform är spiken i kistan redan slagen. Deras "Tegra Zone"-utbud har inte lyckats leverera hittills, och jag ser ingen anledning till varför fler stora utvecklare skulle haka på bara för att Nvidia bröstar upp sig och släpper en "riktig" gamingplattform.

I bästa fall kanske den lyckas putta in sig bredvid PS Vita, vilket isåfall skulle innebära ett Xbox360/Ps3-liknande förhållande där nästan alla tredjepartsutvecklare släpper sina spel till båda konsolerna. Men även Vita har mycket kvar att bevisa, dess mest hypade spel just nu verkar vara en portning av Final Fantasy X....

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Det kan gå precis hur som helst för Shield, men om Nvidia väljer att behandla den som bara ännu en android-plattform är spiken i kistan redan slagen. Deras "Tegra Zone"-utbud har inte lyckats leverera hittills, och jag ser ingen anledning till varför fler stora utvecklare skulle haka på bara för att Nvidia bröstar upp sig och släpper en "riktig" gamingplattform.

I bästa fall kanske den lyckas putta in sig bredvid PS Vita, vilket isåfall skulle innebära ett Xbox360/Ps3-liknande förhållande där nästan alla tredjepartsutvecklare släpper sina spel till båda konsolerna. Men även Vita har mycket kvar att bevisa, dess mest hypade spel just nu verkar vara en portning av Final Fantasy X....

Mjo, som vanligt hänger det helt på vilka spel som släpps till konsollen, och på den fronten får man ju säga att Nintendo har en enorm fördel genom att ha ett antal oerhört populära spelserier in house (Zelda, Mario, Metroid, Pokemon, etc), och bara de spelen räcker för att motivera inköp för många. Nvidia kommer precis som Sony bli mer eller mindre fullständigt beroende av tredjepartsspel, Shield står eller faller på den grejen.

För mig blir inte inköp aktuellt förrän det finns en stabil spelflora ute på marknaden, löften om det räcker inte, då sådana många gånger har visat sig vara ganska tomma i konsollsvängen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!