Permalänk
Medlem

Läsa S.M.A.R.T.

Finns det något program liknande HD Tune Pro som kan läsa av SMART värdena från en USB disk?

Permalänk
Medlem

smartmontools för linux. Kanske finns det windows version av det också. Det är långt from alla usb-sata bryggor där det är möjligt att läsa smart datan. Här är en lista på vilka smartmontools stödjer http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki/Supported...

Permalänk
Skrivet av CGD:

Finns det något program liknande HD Tune Pro som kan läsa av SMART värdena från en USB disk?

Tror faktiskt att jag fick fram smart-värdena på en extern disk (för det är väl det du menar?) med Hddscan igår. Du kan ju testa iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

Finns det något program liknande HD Tune Pro som kan läsa av SMART värdena från en USB disk?

om du menar usb hårddisk så kan Hard Disk Sentinel läsa av SMART värdena på en usb hårddisk

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig