Permalänk
Medlem

ALPHACOOL VPP655 Problem.

TJA! tänkte bara kika här om de är nån som har haft problem med sin pump att man varit tvungen att skaka den för att den ska starta,

ja fick min idag & hade kopplat in den osv, slår på datorn & den är stendöd! Pumpen är som ovan en Alphacool VPP655 med EK-top

Testa då att skaka lite i den & då starta den, så nu måste ja skaka den när ja slår på datorn.

har maila till dom ja köpt den av & hoppas ju på att ja ska få en ny,

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

TJA! tänkte bara kika här om de är nån som har haft problem med sin pump att man varit tvungen att skaka den för att den ska starta,

ja fick min idag & hade kopplat in den osv, slår på datorn & den är stendöd! Pumpen är som ovan en Alphacool VPP655 med EK-top

Testa då att skaka lite i den & då starta den, så nu måste ja skaka den när ja slår på datorn.

har maila till dom ja köpt den av & hoppas ju på att ja ska få en ny,

Låter som glapp ngn stanns , förhoppningsvis i pumpen? har du testar byta kontakt från psu?
eller så är kanske ngt snett, tex axeln i pumpen som "kilar" fast så den ej startar.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarpentin0:

TJA! tänkte bara kika här om de är nån som har haft problem med sin pump att man varit tvungen att skaka den för att den ska starta,

ja fick min idag & hade kopplat in den osv, slår på datorn & den är stendöd! Pumpen är som ovan en Alphacool VPP655 med EK-top

Testa då att skaka lite i den & då starta den, så nu måste ja skaka den när ja slår på datorn.

har maila till dom ja köpt den av & hoppas ju på att ja ska få en ny,

Låter helt klart som det är fel på den, min har aldrig varit så utan den bara funkar. Returnera den och be om en ny, kan inte ha sån otur två gånger på raken hoppas jag.

Skickades från m.sweclockers.com