Permalänk
Medlem

Battlefild 3 fps problem?

Här är Min rigg 4kärnig AMD överklockad
Gtx 570
4 gb ram
650w nätagg
Ingen ssd

jag får inte alls bra fps i bf3 och jag har allt på low med konstanta fps dropps det stod nånstans att bf3 använder mycket ram ?är det ram minnerna som flaskar eller är det prollen? Har googlat runt lite
Men hittade inget lämpligt alla tips godtages med glädje . Sorry för stavning osv skriver från en skit mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du behöver tala om vilken CPU du har och i vilken hastighet du kör den. Utan den infon kommer du inte få så mycket tilll hjälp men jag kan redan nu förespråka att satsa på en uppgradering till 8GB ram.

Permalänk
99:e percentilen

Vad har du för CPU?
Vad har du för RAM?
Vad har du för PSU?
Vad kör du din CPU i för klockfrekvens?
Vilken upplösning kör du i?
Hur varma blir CPU och GPU?
Vad snittar du för framerate ungefär?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Vad har du för CPU?
Vad har du för RAM?
Vad har du för PSU?
Vad kör du din CPU i för klockfrekvens?
Vilken upplösning kör du i?
Hur varma blir CPU och GPU?
Vad snittar du för framerate ungefär?

Måste bara säga att ditt användarnamn passar in utmärkt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Vad har du för CPU?
Vad har du för RAM?
Vad har du för PSU?
Vad kör du din CPU i för klockfrekvens?
Vilken upplösning kör du i?
Hur varma blir CPU och GPU?
Vad snittar du för framerate ungefär?

Precis vad jag undrar också

BF3 drar en del CPU, och även min i7 3770K får jobba en del när jag spelar, så jag skulle gissa att en AMD som kör 4 trådar istället för de 8 mina i7 kör så är det CPUn som flaskar mest. Det eftersom det går dåligt för dig även i låga grafikinställningar. Om det skulle blivit bättre med lägre inställningar för tex texturer så skulle jag nog sagt att ditt VRAM inte räcker riktigt för de inställningarna du kör. Kolla gärna hur mycket av det du har används under spelande och skriv här.

Det skulle också kunna vara att CPU eller GPU blir lite för varma och "throttlar" ner när de får jobba och blir för varma, det brukar vara rätt vanligt när det blir sommar och varmt att en del får problem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Säkert processorn, skriv vilken du har Exakt.

Permalänk
99:e percentilen

Jag ser framför mig en stackars kylfläns som inte blivit urblåst på väldigt många månader.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Vad har du för CPU?
Vad har du för RAM?
Vad har du för PSU?
Vad kör du din CPU i för klockfrekvens?
Vilken upplösning kör du i?
Hur varma blir CPU och GPU?
Vad snittar du för framerate ungefär?

jag ska ta reda på detta såfort jag kommer hem till min dator . just nu är jag hos pappa och där har jag inte datorn min . Men Nu på rak arm och stående fot kan jag säga att min cpu klockfrekvens är ca 3.8 ghz Mitt psu är ett corsair 650 vet inte vad den heter men den har blåa lampor som man kan he av och på . Min cpu ligger nog runt 50-60 grader som max och ungejufär samma med min gpu fast jag har inte kollat på ett tag så minns inte rikitgt. Min upplösning är 1650 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag ser framför mig en stackars kylfläns som inte blivit urblåst på väldigt många månader.

rengör faktist min dator regelbundet . Men ska kolla för säkerhetens skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Säkert processorn, skriv vilken du har Exakt.

Ska kolla vilken jag har sekunden jag kommer hem till min dator