går inte att instellerna på min hdd

Permalänk
Medlem

går inte att instellerna på min hdd

Tjena byggde min dator idag´, men allt jag installerar lägger sig auto på min ssd (C:) medans min hss som är (E:) är helt tom och prgram installeras inte där.
och nej jag kan inte välja vart programmen installeras.

någon som vet nån lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Tjena byggde min dator idag´, men allt jag installerar lägger sig auto på min ssd (C:) medans min hss som är (E:) är helt tom och prgram installeras inte där.
och nej jag kan inte välja vart programmen installeras.

någon som vet nån lösning?

Du måste välja manuell installation istället för att bara trycka next/nästa hela tiden, vilket/vilka program gäller det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Du måste välja manuell installation istället för att bara trycka next/nästa hela tiden, vilket/vilka program gäller det?

jag klickade anpassad installation när jag skulle installera wuindows 8, klickade att den skulle installeras på min sd

Permalänk
Medlem

någon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

Alla program går inte att välja var dom ska installeras. Vilka program är du har installerat?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Quiki:

jag klickade anpassad installation när jag skulle installera wuindows 8, klickade att den skulle installeras på min sd

Ja, givetvis. Det hade varit extremt dumt att installera Windows på HDD:n.

Du nämner väldigt lite info. De allra flesta program låter dig välja, men det är klart att du som sagt då inte bara kan mata "Next".

Om du menar Steam-spel så går det även att välja var de ska hamna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

vad jag menar är att allt installeras på min C:, när jag installerar skype, eller spotify till o med steam, jag kan inte välja utan allt läggs automatisk på min ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

jag klickade anpassad installation när jag skulle installera wuindows 8, klickade att den skulle installeras på min sd

Du ska göra samma sak med programmen du installerar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Quiki:

vad jag menar är att allt installeras på min C:, när jag installerar skype, eller spotify till o med steam, jag kan inte välja utan allt läggs automatisk på min ssd

Sådana program vill du visserligen ha på SSD:n, men det är klart att man vill kunna välja. Det ska man också kunna. Kan du ge oss mer information?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

jag klickade anpassad installation när jag skulle installera wuindows 8, klickade att den skulle installeras på min sd

Ja och vad är problemet då egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Ja och vad är problemet då egentligen?

att jag inte kan välja att programmen jag ska installera ska installeras på hdd'n, istället går de auto till SSd'n

Permalänk
Medlem

Default och förvalt är det till C: ja, så om man bara klickar nästa, nästa så hamnar dom på C (med auto)
Men nästan alla program kan installeras på valfri SSD/Hårddisk, det väljer man efter man har startat installationsprogrammet för det program man vill ha installerat.

Kommer faktiskt inte ihåg sist när jag såg till ett program som inte kan installeras där man vill ha det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quiki:

någon som vet vad problemet kan vara?

Trots utförlig tillsägelse för 5 dagar sedan bumpar du igen (§4 i reglerna) och därför låses din tråd och du har därmed förlorat möjligheten till hjälp. Det är inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne när det tidigare blivit låst pga regelbrott.

"§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt."

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro