USB minne ses som Lokal disk?

Permalänk
Medlem

USB minne ses som Lokal disk?

Tjenare! Så jag köpte ett SanDisk Extreme USB minne på 16gb häromdagen för att kunna använda den som en NTFS å köra in i min laptop som har W8 å installera W7 men då den inte räknas som en flyttbar lagringsenhet så har min plan nu gått i lås.

Laptopen e en Asus G750JW ROG men kan inte formatera bort OS eller köra i en W7 skiva å boota från den.

Pastrami

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Va? Vänta nu... Jag förstår inte problemet?
Kan du utveckla, vara lite tydligare?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Tjenare! Så jag köpte ett SanDisk Extreme USB minne på 16gb häromdagen för att kunna använda den som en NTFS å köra in i min laptop som har W8 å installera W7 men då den inte räknas som en flyttbar lagringsenhet så har min plan nu gått i lås.

Laptopen e en Asus G750JW ROG men kan inte formatera bort OS eller köra i en W7 skiva å boota från den.

Pastrami

Varför inte bara installera W7 på laptopen direkt?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förlåt om ja vart lite otydligt har lite svårt för att förklara mig genom text ibland. Ber om ursäkt för det.

Laptopen vart förinstallerade med W8 köpte den via inet.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Ska ta en titt på de, fösökte med en utav dom igår tror jag.. Men de gick inte då mitt USB minne inte räknas som en "flyttbar enhet" utan en Lokal Disk. Men kanske någon utav dessa versionerna funkar som du länkade! Ska pröva

Visa signatur

Bab