ps4 eller x1 till red ded redemption 2

Permalänk
Medlem

ps4 eller x1 till red ded redemption 2

läste en artikel där rockstar sa att dom skulle göra nytt rdr till dom nya konsolerna link till sidan här http://www.noshitshurlock.com/red-dead-redemption-2-officiall... som det står blir det på next genså då skaffar jag next gen vilken är bäst har en 360 men har kört mycket ps3 hoss vänner

Permalänk
Medlem

Om jag förstod meningen med tråden rätt så undrar du vilken av Xbox ond o ps4 du ska välja? Välj den med spelen som passar dig bäst, rätt säker på att du blir nöjdast så. Ingen av dom har ju släppts ännu så vi får la se, om dom håller vad dom lovar.
Men vänta några månader innan du köper någon av dom inte ovanligt att tidiga exemplar har problem med något tyvärr.

En grej som kan vara värd att tänka på är ju om man har Xbox live guld så kan du nyttja det även på one. Köper du ps4 behöver du betala för två tjänster om du vill köra online på båda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En grej som kan vara värd att tänka på är ju om man har Xbox live guld så kan du nyttja det även på one. Köper du ps4 behöver du betala för två tjänster om du vill köra online på båda.

STÄMMER INTE ALLS !!

LÄS sista raden inna videon till pressconferensen här:

Citat:

The current PS Plus memberships gamers hold will carry over to the PS4.

http://www.gamespot.com/e3/ps-plus-required-to-play-ps4-games...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Du måste läst mitt inlägg fel, eller var har jag fel? Har man ett 360 och betalar för guld så kan man nyttja det även på one. Köper man istället en ps4 behöver man ju betala för både ps plus och live om man ska fortsätta köra online mm på sin gamla 360. Säger inte att Sony inte gör samma sak med sin tjänst men det är ju inte så aktuellt eftersom trådskaparen har en 360.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

haha, ok.

Fort, men fel.

Trodde du mena att man skulle ha ett konto för PS3 o sen ett för PS4...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du måste läst mitt inlägg fel, eller var har jag fel? Har man ett 360 och betalar för guld så kan man nyttja det även på one. Köper man istället en ps4 behöver man ju betala för både ps plus och live om man ska fortsätta köra online mm på sin gamla 360. Säger inte att Sony inte gör samma sak med sin tjänst men det är ju inte så aktuellt eftersom trådskaparen har en 360.

kan säga att jag läste ditt inlägg fel först och tänkte att du var helt vilse hahah men nu fatta jag är nog lite seg i skallen

Permalänk
Avstängd

Bryr du dig om DRM?
PS4.

Bryr du dig inte om DRM?
Xbox.

Bryr du dig om "kraftfull" hårdvara?
PS4.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Bryr du dig om DRM?
PS4.

Bryr du dig inte om DRM?
Xbox.

Bryr du dig om "kraftfull" hårdvara?
PS4.

fast de gick ju ut med att de skulle ändra på det för xbox one, och låta folk sälja begangnat etc.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Bryr du dig om DRM?
PS4.

Bryr du dig inte om DRM?
Xbox.

Bryr du dig om "kraftfull" hårdvara?
PS4.

PS4 har samma DRM som One, dock så har båda beslutat att inte använda något DRM i dagsläget. Man bör även tänka på att Rockstar har alltid favoriserat Xbox över PS så jag skulle nog säga att One är bättre

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

PS4 har samma DRM som One, dock så har båda beslutat att inte använda något DRM i dagsläget. Man bör även tänka på att Rockstar har alltid favoriserat Xbox över PS så jag skulle nog säga att One är bättre

Tyckte RDR och GTA IV flöt sämre på Xbox.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

alltså jag bryr mej ej om halo eller uncharted eller något annat exclusivt jag spelar bara mina rockstar spel på konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

PS4 har samma DRM som One, dock så har båda beslutat att inte använda något DRM i dagsläget. Man bör även tänka på att Rockstar har alltid favoriserat Xbox över PS så jag skulle nog säga att One är bättre

vad är drm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottmick:

alltså jag bryr mej ej om halo eller uncharted eller något annat exclusivt jag spelar bara mina rockstar spel på konsol

välj efter den kontrollen du tycker är skönast isåfall eller vad dina kompisar kommer att äga så ni kan lira online ihop, lyssna inte på alla fanboys

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett par onödiga och otrevliga inlägg.

/KimTjik