Permalänk
Medlem

den bästa fläkten 2013-07-01

som sagt den bästa fläkten 2013-07-01, 140mm och 120mm
tysta fläktar ska dt vara med bra luftflöde, sj har jag noctua nf-12 och jag älskar dem de blåser bra och inte låter illa
om ni kanske vet några bättre? så
den bästa fläkten som har högt flöde och även är tyst som en kommenterade

Permalänk
Medlem

Lycka till o hitta dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Lycka till o hitta dom...

varför? är det inte någon som tycker att det är en fläkt som sticker ut? bra luftflöde men tyst? ja vilken är din bästa fläkt som du kommer köpa om du nu byggde ny dator?

Permalänk
Medlem

Noctua

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

noctua......nf elr np?

Permalänk
Medlem

Noctua är ju grymma. Fula som stryk dock;)
Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Avstängd

Scythe GT AP 15 - 120mm.

Scythe GT AP 15 m/ 120 to 140mm adapter - 140mm.

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/6308505/noctua-nf-p12-1300

Dem här har bra luftflöde och är ganska tysta om man använder U.L.N.A, dock så tycker jag att dem är ganska fula på utseendet.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Proffsmobbare

Jag hade experimenterat med eLoop's i en ny dator.

http://www.inet.se/sok/eloop

Permalänk

Det här är lite en "hur långt är ett snöre" fråga. Utan att veta dina prioriteringar vad gäller ljudnivå/luftflöde/pris/utseende skulle jag säga Scythe GT 5400 rpm eftersom den flyttar mest luft av alla fläktar och därmed måste vara bäst, eller hur?

På ett mer realistiskt plan antingen noise blockers eller normal scythe GT

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

eLoops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

varför? är det inte någon som tycker att det är en fläkt som sticker ut? bra luftflöde men tyst? ja vilken är din bästa fläkt som du kommer köpa om du nu byggde ny dator?

Det beror ju helt på vad du ska ha dom till... ska du ha till raddar så ska du ha högt statiskt tryck till exempel. Sen beror det ju på om du bara vill ha högst luftflöde eller dom tystaste, eller en kombination. Det går inte att säga att en fläkt är bäst, iaf inte om du inte säger vad du ska ha den till...

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar den bästa fläkten som har högt flöde och även är tyst....

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Har jag missat nåt om denna produkt?

Permalänk
Medlem

Lite svårt att kröna bara en då de finns flera klasser. Högpresterande, tysta, billiga, dyra, lysande m.m.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Jag tror han menar den bästa fläkten som har högt flöde och även är tyst....

exakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Har jag missat nåt om denna produkt?

Märket heter noiseblocker http://www.inet.se/kategori/419/120mm/511/noiseblocker

Verkar ju inte ha fått lite blandade betyg

Permalänk

Jag tänker iallafall plocka upp en sådan på hemvägen http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/171558-noctua_nf-s12a...

Finns säkert mängder med andra bra alternativ, men det känns dumt att byta märke när man har ett man är nöjd med. Deras färgschema börjar kännas lite som ett måste i mina byggen nu också

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Har jag missat nåt om denna produkt?

Yep
http://www.blacknoise.com/en/products/it/8/Noiseblocker-NB_eL...

Permalänk
Medlem

eLoop från Noiseblocker/Phobya

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Beror på, som sagt, på en kylfläns är väl Gentle Typhoon rätt bra, men som chassifläkt får de smisk av Slipstream. Scythe har ju valt att göra den ena sorten bra för statiskt tryck till kylare och den andra för högt luftflöde till låg ljudnivå som cahssifläkt med på sin höjd ett tunt luftfilter.

Jag kör helst Scythe Slipstream 800rpm/1200rpm (med moderkortet som spänningsstyrning) till mina 120mm-platser på chassin, eftersom det blåser bra mycket mer än GT på samma rpm och håller sig i princip ohörbart.

140mm till kylare så får jag säga Thermalright TY-140 av de jag testat. De var tystare än både Phanteks och Noctuas motsvarigheter när jag jämförde NH-D14, Silver Arrow och PH-TC14PE i samma rum och liknande/samma chassimodeller.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Cougar Vortex 120mm, PWM CF-V12HP är uppskattade men visst de är svarta och orange så de kanske inte matchar alla lådor om man uppskattar sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlanSmithee:

http://www.inet.se/produkt/6308505/noctua-nf-p12-1300

Dem här har bra luftflöde och är ganska tysta om man använder U.L.N.A, dock så tycker jag att dem är ganska fula på utseendet.

De här, inte dem här. Bara ett litet tips!

Permalänk
Avstängd

Cougar 120/140mm

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Slip stream-fläktarna är utmärkta chassifläktar och kostar också väldigt lite.
Nexus Real Silent är en annan billig fläkt som till skillnad mot slip stream också fungerar utmärkt på kylflänsar så länge de inte är för täta.
Med tanke på priset och prestanda i toppklass måste nog de två serierna vara mina favoriter som bästa fläktarna.

På täta kylflänsar och radiatorer finns andra bättre alternativ (t.ex. Scythe Gentle Typhoon, noctua p- och f-serien).

Permalänk
Permalänk
Skrivet av SweCarl:

Cougar 120/140mm

Måste hålla med dig, gillar dem fett

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | Intel Core i7 2600K @ 3,4GHz EK Watercooled | Corsair DDR3 16GB 1600MHz/1.5V/XMS3 | 2x SLI Gigabyte Gtx 780ti EK-block+ - Aceta | Corsair 750W | Corsair Obsidian 650D | Win 10 64-bit |
__________________

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Noctua! Älskar dem.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Bästa fläkten till vad? Chassie? Cpu kyl? Radiator? Hur tjock rad isf? Hög/låg fpi?

Finns ingen fläkt som är bäst på allt, även om schyte GT är bäst på 90% av radiator relaterade prylar.