Intel lovar kroppsburna enheter till årsskiftet

Permalänk
Melding Plague

Intel lovar kroppsburna enheter till årsskiftet

Processortillverkaren Intel vill få in en fot i den begynnande marknaden för kroppsburna enheter. Dels genom att ta fram kretsar för ändamålet, men även med egna produkter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coola armbandsur är nästan lite retro. Ni minns väl Casio-klockorna med alla möjliga finesser på 80-talet?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Coola armbandsur är nästan lite retro. Ni minns väl Casio-klockorna med alla möjliga finesser på 80-talet?

Jo, var spejsat som fasen då. Sen har det gått tillbaka till att klockor är mer av en designaccessoar idag.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Vad jag saknar är en pipboy 2000 fast 2013/2014 med oled och såna saker. Kan förvisso bli verklighet med samsungs oled. Mig gör det inget om den är som ett brett/långt (upp längs med underarmen) armband sålänge den inte är för hög. Kan tänka mig en skärm på ~4 tum. Hade mina kunskaper inom el och dylikt varit större så hade jag slaktat min HOX eller den gamla N900 och satt fast på ett av mina stora armband från metal tiden.

Fix ´n trix
Permalänk
Medlem

Kroppsburen teknologi.... framtiden är snart här.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Entusiast

Yes! Ännu en pryl att ladda varje natt.
Samtidigt som det skulle vara awesome att ha en pryl på armen med fler kunskaper än att visa klockan, så jag har svårt att föreställa mig vad mer den skulle kunna göra.

Visst, den kan visa vem som ringer så att du slipper ta upp telefonen (Uhm? xD), men vad mer kan man ha en så pass liten skärm till?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blargmode:

Yes! Ännu en pryl att ladda varje natt.
Samtidigt som det skulle vara awesome att ha en pryl på armen med fler kunskaper än att visa klockan, så jag har svårt att föreställa mig vad mer den skulle kunna göra.

Visst, den kan visa vem som ringer så att du slipper ta upp telefonen (Uhm? xD), men vad mer kan man ha en så pass liten skärm till?

Titta Fredags panelen hallå !!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tvelander:

Titta Fredags panelen hallå !!

What!? Har jag missat en fredagspanel D:

Detta måste åtgärdas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dethskul:

Vad jag saknar är en pipboy 2000 fast 2013/2014 med oled och såna saker. Kan förvisso bli verklighet med samsungs oled. Mig gör det inget om den är som ett brett/långt (upp längs med underarmen) armband sålänge den inte är för hög. Kan tänka mig en skärm på ~4 tum. Hade mina kunskaper inom el och dylikt varit större så hade jag slaktat min HOX eller den gamla N900 och satt fast på ett av mina stora armband från metal tiden.

Borde ju kommit något mer avancerat än Zypad WR1100 vid det här laget..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Börjar gå till överdrift det här. Märks att företagen är desperata att sälja till varje pris. Kommer definitivt inte köpa någon "smart klocka" eller något liknande.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Borde ju kommit något mer avancerat än Zypad WR1100 vid det här laget..
http://parvus.com/ProductImages/MainProductImages/WR-1100-con...

Kickstarter!
Alla hipsters kommer vilja ha något liknande.

Permalänk
Medlem

Vill ha en fungerande pip-boy 3000.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Känns som rätt onödigt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vet att man tyckte samma när plattorna kom.
Eller många gjorde det inklusive jag.
Men detta är jag bergsäker på att dom flesta kommer
endast tycka vara en "häftig grej".
Vem i allsindar kommer lägga flera tusen på en mobil,
sedan ytterligare tusentals för ett par glasögon och
t.o.m en klocka som alla gör i grund och botten exakt samma sak?
Nej tack säger jag! Tror jag klarar mig ganska långt med min HTC One

Permalänk
Medlem

PipBoy 3000 nästa?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen att skaffa en, men får väl se vilken tillverkares.

Som komplement till telefonen vore det smidigt med detta:

  • Klockslag + datum + veckonr

  • Vibrator, så behövs ingen ringsignal

  • Se vem det är som ringer + knapp för "silent ignore" (dvs stäng enbart av vibrator/ringsignal) om det är ett pucko

Eventuellt även visning av namnet på den låt/radiokanal som spelas och knappar för play/pause/prev/next och volym upp/ned, men det blir lätt plottrigt så personligen klarar jag mig utan det.

Edit: Visning av påminnelser vore också smidigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Bara jag som läste "kroppsBRUNA enheter" i rubriken och tänkte att Intel skulle härma Noctuas färgsättning?

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av inomjordisk:

Bara jag som läste "kroppsBRUNA enheter" i rubriken och tänkte att Intel skulle härma Noctuas färgsättning?

Du är absolut inte ensam, jag läste detsamma och tänkte för mig själv "de har kommit på värre namn, men hur tänker dem"

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB