DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Där har du en mycket bra poäng. Har du märkt hur jobbigt det är att vara hederlig? Massor med krångel att kolla på blu-rayfilmer bara för att de ska skydda sig mot piratkopiering, jag var tvungen att köpa bad company 2 gånger för att kunna köra det för att det försvann när jag tog bort det från en gammal dator, ett jävla krångel med allt såntdär. De gör det verkligen inte lätt för en. Och det gör ju inte saken bättre, precis. Fast jag tycker fortfarande inte det är motivation nog att pirata. ^^
Men jag förstår vad du menar.

För att inte tala om alla skivor jag har liggandes men ändå laddade ner (bland annat metallica innan de fanns på spotify ) bara för att jag inte orkade rippa dem, eller singleplayer-spelen som jag ville kunna spela utan steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

För att inte tala om alla skivor jag har liggandes men ändå laddade ner (bland annat metallica innan de fanns på spotify ) bara för att jag inte orkade rippa dem, eller singleplayer-spelen som jag ville kunna spela utan steam

Det är inte omoraliskt att ladda ner saker du redan köpt!
Sen fattar jag inte varför du inte vill använda steam, för det är den bästa uppfinningen nånsin.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Frågan är väll om det där var gameplay eller för renderade filmer som far cry 3. Sen var det ingen riktig "destruction" som Red faction guerilla utan mer animationer och "splitter" effekter. Battlefield 3 skulle också ha bra fysik, men den nerfade de.

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Det är inte omoraliskt att ladda ner saker du redan köpt!
Sen fattar jag inte varför du inte vill använda steam, för det är den bästa uppfinningen nånsin.

Nej, men det är olagligt

Steam är en bra tjänst, men själva programmet, särskilt på min gamla laptop, är HELT värdelöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nej, men det är olagligt

Steam är en bra tjänst, men själva programmet, särskilt på min gamla laptop, är HELT värdelöst

Som jag tror jag sa förut, så tycker jag man kan tumma på reglerna lite ibland. Jag köpte Bad Company 2 för nedladdning på spelbutiken till en värdelös Packard Bell. Sen skrota vi den datorn (hade sönder den på ett roligt sätt ) och jag försökte avinstallera det från den, men det gick inte av någon anledning så jag bara deletade programmet (smart va?)
Sen fick jag köpa det igen då, på webhallen. I det läget hade jag inte fått dåligt samvete av att pirata det. Jag ägde det ju redan.
Fast jag köpte det ändå ^^

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Ang Mirrors Edge 2. Spelet använder sig av Epic Games spelmotor Unreal Engine 3 i stället för DICE:s egna Frostbite Engine, eftersom utvecklingen av Mirror's Edge började innan Frostbites utveckling var slutförd. Finns det fler fel i artikeln?