Överklockning med "duel boot", två operativ system

Permalänk

Överklockning med "duel boot", två operativ system

Hej, jag tror att många har två operativ system här på sweclockers. Jag har en hackintosh med både mac os x och windows 7 installerat. Jag har en ny h80 och en bra kylare från msi på mitt grafikkort. Är det bara att ändra frekvenserna? Jag har inte vågat ändra något efter jag tror att mac os x har en inställd ghz på 3.29. Jag söker snabba svar med erfarenhet hos andra mac os x duel boots användare

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av looxztation:

Hej, jag tror att många har två operativ system här på sweclockers. Jag har en hackintosh med både mac os x och windows 7 installerat. Jag har en ny h80 och en bra kylare från msi på mitt grafikkort. Är det bara att ändra frekvenserna? Jag har inte vågat ändra något efter jag tror att mac os x har en inställd ghz på 3.29. Jag söker snabba svar med erfarenhet hos andra mac os x duel boots användare

Tack på förhand!

Kan du ens överklocka med dina grejer? Kolla vad du har för hårdvara först.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av looxztation:

Hej, jag tror att många har två operativ system här på sweclockers. Jag har en hackintosh med både mac os x och windows 7 installerat. Jag har en ny h80 och en bra kylare från msi på mitt grafikkort. Är det bara att ändra frekvenserna? Jag har inte vågat ändra något efter jag tror att mac os x har en inställd ghz på 3.29. Jag söker snabba svar med erfarenhet hos andra mac os x duel boots användare

Tack på förhand!

Testa? Du kan ju alltid gå tillbaka.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Om du överklockar processorn i UEFI/BIOS så kommer överklocksinställningarna att gälla hela datorn, oberoende om du kör Linux, Mac OS eller Windows.

Permalänk

Tack för alla svar, tross mitt sena svar. Så här ser mitt system ut idag

Asrock proffecsional p67
Intel core i5 2500k
Msi geforce 560 ti twin forzer II

Det andra tror jag är mest oviktigt, en vanlig hdd och en ssd. H80 samt ett nzxt phantom chassi!

Jag har överclockat mitt graffikort och funkar fint med msi afterburner

Permalänk
Medlem

P67 overklockar inte så bra, du kan endast bumpa BCLK något inte ändra multipler.