Permalänk

Problem med grafikkortet!

Hej! Jag har problem med mitt Geforce GTX 670 grafikkort. Varje spel jag spelar laggar, men inte om jag kör med sämsta kvalitén. Jag tror att kortet har avinstallerat sig själv, för att varje gång jag går in på Nvidia's hemsida och laddar ner en version, t ex 320.49 drivern, så står det att "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara". Då testar jag andra drivers men samma problem dyker upp. Jag har testat installera från skivan, men då står det att jag måste installera en VGA-driver. Vad kan det bero på?
Tack på förhand!

Permalänk

Problemet kan ha uppstått efter att jag provat installera en Xbox-emulator och använt den.

Permalänk

Behöver tips!

Jag vill ha tips så fort som möjligt!

Permalänk
Medlem

Ej tillåtet att "bumpa" sin egna tråd

Permalänk

Vad ska jag göra om jag får reda på mer saker då? Xiqt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartan048:

Vad ska jag göra om jag får reda på mer saker då? Xiqt?

Du skrev att du behöver tips så fort som möjligt, och det tillför inte något till tråden, och då räknas det som att bumpa.

Har du prövat att installera en VGA-drivrutin?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk

Ja. Jag fick nyss reda på vad som var fel. Datorn hade ändrat till grafikkortet Intel (R) HD graphics 4000. Men jag behöver fortfarande hjälp! Ska installera GTX 670 igen, men vet inte hur jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartan048:

Ja. Jag fick nyss reda på vad som var fel. Datorn hade ändrat till grafikkortet Intel (R) HD graphics 4000.

precis det jagtänkte säga att jag trodde var orsaken.

Öppna chassit och kolla om grafikkortet ens är igång till att börja med. därefter koppla ur, sätt in igen.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Rensa datorn på alla gamla drivrutiner med t.ex. Driversweeper, starta om datorn och kolla i bios att PCI-Express är valt och inte den interna grafiken. Installera vilken GeForce drivrutin du nu vill använda (jag kör 326.01 utan problem) och det ska funka:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Tack för tipsen! Ska testa snart och berätta vad jag kom fram till

Permalänk

Ska jag ta bort Intel - Chipset? Pajar datorn då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartan048:

Vad ska jag göra om jag får reda på mer saker då? Xiqt?

Om du skall lägga till något så redigera det senaste inlägget & skriv:
"Edit: X"

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartan048:

Ska jag ta bort Intel - Chipset? Pajar datorn då?

Du skall inte behöva ta bort något, kolla så grafikkortet sitter i ordentligt och har strömmen inkopplad.
Står bios sedan rätt skall datorn själv känna av det externa kortet och använda det.

Permalänk

Går det inte att återställa datorn till en tidpunkt strax före du installerade Xbox grejen för att se om det hjälper.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Dessutom så kommer det att OpenAutomate Wrapper (OA) har slutat att fungera. Vet inte om det spelar roll så mycket. Nvidia har tillverkat det programmet för att benchmarka spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartan048:

Vad ska jag göra om jag får reda på mer saker då? Xiqt?

Du kan börja med att citera så jag till att börja med hittar tillbaka

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spartan048:

Jag vill ha tips så fort som möjligt!

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Skrivet av Xiqt:

Ej tillåtet att "bumpa" sin egna tråd

Anmäl hellre misstänkta regelbrott än att påpeka regelbrotten i tråden. Då undviker vi otrevliga avvikelser från ämnet och liknande. Se § 5 i reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.Anmäl hellre misstänkta regelbrott än att påpeka regelbrotten i tråden. Då undviker vi otrevliga avvikelser från ämnet och liknande. Se § 5 i reglerna.

Redan gjort, men det gjorde ingen större skillnad ändå tydligen.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det var flera månader sedan problemet uppstod antar jag att det är löst... Hur gick du till väga? har samma problem.

Visa signatur

2012 går planeten TelLus inte under...