Volym har krympt på USBsticka! 8gb->200mb

Permalänk
Medlem

Volym har krympt på USBsticka! 8gb->200mb

Hallå!

Häromdagarna gjorde jag mig av med min MB-pro och återgick till PC igen, tack och lov.
Hur som helst, jag använde mig av en usbsticka från dator till tv för att titta på film etc
( orkade inte beställa minidisplayportkabel )
Filsystemet då var FAT32 för att fungerar med både tv och dator, men nu tilll problemet.

Jag vill använda mitt usbminne återigen till min nya PC och då står det att mitt usbminne -> SanDisk Cruzer 8gb
endast har 200mb i kapacitet. Efter att ha googlat en del och även läst här med misslyckad problemåtgärd valde jag att skapa en tråd.

Jag har gjort följande:
#1 - Avinstallerat drivrutiner för USBminne ( startat om datorn och installerat den igen ) - Misslyckat.
#2 - Formaterat om ( i windows ) och bytt till NTFS - Misslyckat där med.
#3- Försökt att partionera USBminnet i disk management vilket inte går, jag kan inte radera någon volym eller ändra någonting förutom bokstav.

Så nu ber jag er om hjälp, visserligen kan jag slänga skiten och köpa 32gb för ca 199kr,
Men nu är det så att jag vill lösa problemet för att jag hängt upp mig på det.
Hoppas ni kan mer om detta än jag lyckats med, tacksam för alla svar!

/ 890611

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Hallå!

Häromdagarna gjorde jag mig av med min MB-pro och återgick till PC igen, tack och lov.
Hur som helst, jag använde mig av en usbsticka från dator till tv för att titta på film etc
( orkade inte beställa minidisplayportkabel )
Filsystemet då var FAT32 för att fungerar med både tv och dator, men nu tilll problemet.

Jag vill använda mitt usbminne återigen till min nya PC och då står det att mitt usbminne -> SanDisk Cruzer 8gb
endast har 200mb i kapacitet. Efter att ha googlat en del och även läst här med misslyckad problemåtgärd valde jag att skapa en tråd.

Jag har gjort följande:
#1 - Avinstallerat drivrutiner för USBminne ( startat om datorn och installerat den igen ) - Misslyckat.
#2 - Formaterat om ( i windows ) och bytt till NTFS - Misslyckat där med.
#3- Försökt att partionera USBminnet i disk management vilket inte går, jag kan inte radera någon volym eller ändra någonting förutom bokstav.

Så nu ber jag er om hjälp, visserligen kan jag slänga skiten och köpa 32gb för ca 199kr,
Men nu är det så att jag vill lösa problemet för att jag hängt upp mig på det.
Hoppas ni kan mer om detta än jag lyckats med, tacksam för alla svar!

/ 890611

Borde gå fint att ordna genom diskpart, precis som det Maho länkar. Hoppas du får orning på minnet!

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Haha du är en stjärna!
Tackar och bockar samtidigt som jag flinar för att det fungerar och gick så lätt.
Tummen upp!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

The pure power of google ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi