Gran Turismo 6 Demo-tråden (PS3)

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 6 Demo-tråden (PS3)

Tänkte vi kunde diskutera demot i den här tråden

När - 09°° Tisdag 2013-07-02

Var - Playstation Store

Tills - 2013-08-31

Bilar - Nissan Leaf, 370Z, och R35 GT-R

Banor - En träningsbana som du måste klara för att låsa upp Silverstone

Nyheter - Jag sätter bytet av fysikmotor och däcksimuleringen högst upp. Grafiken är mer en putsning då det (tyvärr) är en PS3-titel

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas att motorljudet är lite roligare än tidigare versioner.

Många andra spel har haft så bra motorljud men själva karriärläget och känslan är bäst på gran turismo. För att det ska bli komplett för mig så vill jag ha bättre ljud!

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

Motorljudet hoppas jag verkligen att de fixat till. Redan Forza 1 slog Gran turismo 5 stort på den punkten. Jag tyckte att gt 5 i slutändan var lite av en besvikelse, men hoppas att gt 6 kan bli bra. Forza har gått förbi GT nu, och Forza är spelet att slå i denna genre. Inte Gt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har det kommit upp på Playstation Store? Är på jobbet några timmar till

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Håller med om motorljudet. Sen om Forza är spelet att slå. Vet inte om jag håller med där. Ingen nattkörning, inget väder, ingen rally... saknas så mycket.
Jag skulle nog fortfarande klassa dem som hyfsat jämbördiga.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Jag tror knappt det kommer idag. Playstation Store uppdateras väl för oss på onsdagarna? I så fall kommer det imorgon. Hoppas att spelet är rejält förbättrat sett till bilkörningen och motorljuden hade gärna fått vara bättre. Har alla spelen i serien så det ska bli kul att testa detta och se om man ska förhandsboka det eller inte.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

!:O Vilken kul överraskning, var inte alls beredd på detta! Hoppas bara det inte blir en lika stor besvikelse och flopp som gt5 så man slipper gråta blod igen.

Permalänk
Föredetting

Om karriärläget har levels och det satsas på DLC blir GT6 det första Gran Turismo jag inte ägt. Ljudet har aldrig varit någon höjdare, och det är ärligt talat inte mycket som är någon höjdare i övrigt heller i GT5.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

är det inte bara för premium då eller?

Permalänk

Den är uppe nu! Var precis inne på Playstation Store och den finns där nu! Då hade jag fel med att dom bara uppdaterar på onsdagar med andra ord. Kul att det finns att testa nu!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Den är uppe nu! Var precis inne på Playstation Store och den finns där nu! Då hade jag fel med att dom bara uppdaterar på onsdagar med andra ord. Kul att det finns att testa nu!

Kolla du hur många gb den va på? Hoppas på inte allt förstor så jag kan tanka den på rimlig tid via hotspot, har inget internet atm x) får väl konka skiten till en polare annars...

Permalänk
Medlem

1gb bara så det är lugnt...

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte hur man ändrar från mph till kmh i demot Någon som lyckats?

Permalänk
Medlem

Demot är en besvikelse för mig för man kan inte ändra däck på bilarna. I GT5 kör jag med comfort medium eller hard för att komma bort från Mario Kart-känslan. Står inte ut att köra 370Z med sport hard.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk

Spelat klart hela demot tidigare idag. Jag är lite besviken. Känns som jag är inne på GT5. Enda skillnaden är att bilarna lutar mer när man svänger, typ som en minibuss som håller på välta men aldrig lyfter hjulen.

GT5 var inget dåligt spel men jag har redan tröttnat på GT6 demot, känns likadant som 5:an och 5an var kul tills man spelat ut det och trimmat sönder alla bilar som känns likadana. Dessutom låter bilarna lika tråkigt som tidigare.

FINNS INGEN FARTKÄNSLA! Åker 60mph i en kurva och det känns som jag kör 60km/h istället för 100 km/h vilket jag i själva verket gör. Blir skittråkigt och ibland blir man förvånad att man åker ur banan för det känns som man ligger och snigelkör!

Har man inte tröttnat på GT5 så kommer man gilla GT6, ett tag.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeovinceZX:

Spelat klart hela demot tidigare idag. Jag är lite besviken. Känns som jag är inne på GT5. Enda skillnaden är att bilarna lutar mer när man svänger, typ som en minibuss som håller på välta men aldrig lyfter hjulen.

GT5 var inget dåligt spel men jag har redan tröttnat på GT6 demot, känns likadant som 5:an och 5an var kul tills man spelat ut det och trimmat sönder alla bilar som känns likadana. Dessutom låter bilarna lika tråkigt som tidigare.

FINNS INGEN FARTKÄNSLA! Åker 60mph i en kurva och det känns som jag kör 60km/h istället för 100 km/h vilket jag i själva verket gör. Blir skittråkigt och ibland blir man förvånad att man åker ur banan för det känns som man ligger och snigelkör!

Har man inte tröttnat på GT5 så kommer man gilla GT6, ett tag.

Dock är det ett demo. Kan fortfarande bli bättre skillnad ifrån gt5. Få se när det har släppt ut.

Permalänk
Medlem

Någon som kan uttala sig hur det står mot Forza 4 utan allt vad fanboys hittar på? Hur är fysiken??

Permalänk
Medlem

Är det inte någon mer som är irriterad på växelbytena? Typ att 1-2 växel går normal fort sen ju högre växel du har ju fortare växlar bilen.

Irriterar mig även på att om man sladdar så växlar bilen långsamare och att ljudet sänks när man kör in i något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

FINNS INGEN FARTKÄNSLA! Åker 60mph i en kurva och det känns som jag kör 60km/h istället för 100 km/h vilket jag i själva verket gör. Blir skittråkigt och ibland blir man förvånad att man åker ur banan för det känns som man ligger och snigelkör!

Har man inte tröttnat på GT5 så kommer man gilla GT6, ett tag.

Det är just "snigelfartskänslan" i gran turismo spelen som gör det speciellt. Alla dessa Dirt, Grid, Need for Speed Shift ska hela tiden gå så fort så och ha dessa motion blurs hela tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på GT5 och GT6?

Samt kommer dom någonsin ha realistisktljud?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Spelat klart hela demot tidigare idag. Jag är lite besviken. Känns som jag är inne på GT5. Enda skillnaden är att bilarna lutar mer när man svänger, typ som en minibuss som håller på välta men aldrig lyfter hjulen.

GT5 var inget dåligt spel men jag har redan tröttnat på GT6 demot, känns likadant som 5:an och 5an var kul tills man spelat ut det och trimmat sönder alla bilar som känns likadana. Dessutom låter bilarna lika tråkigt som tidigare.

FINNS INGEN FARTKÄNSLA! Åker 60mph i en kurva och det känns som jag kör 60km/h istället för 100 km/h vilket jag i själva verket gör. Blir skittråkigt och ibland blir man förvånad att man åker ur banan för det känns som man ligger och snigelkör!

Har man inte tröttnat på GT5 så kommer man gilla GT6, ett tag.

Dold text

Angående fartkänslan som du klagar på, har du provat köra på en riktig racingbana? De är ju så otroligt mycket bredare än en vanlig väg så det är ju klart du inte får samma fartkänsla som om du är ute och kör på en enfilig väg. Vill du ha fartkänsla så håll dig till arkad-bilspelen typ NFS, GT är en simulator.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Rena skitet ju efter ett par körningar,, känns ju precis som gt5 tycker jag, både bilfysiken, grafiken ja allt är ju fan samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:
Dold text

Angående fartkänslan som du klagar på, har du provat köra på en riktig racingbana? De är ju så otroligt mycket bredare än en vanlig väg så det är ju klart du inte får samma fartkänsla som om du är ute och kör på en enfilig väg. Vill du ha fartkänsla så håll dig till arkad-bilspelen typ NFS, GT är en simulator.

Har ej provat GT6 men om det ska vara fartkänsla enligt mig ska bilden skaka lite och få tunnelseende samt bilen skakar lite. Inte som NFS där det skakar brutalt, ska ju vara balanserat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Har ej provat GT6 men om det ska vara fartkänsla enligt mig ska bilden skaka lite och få tunnelseende samt bilen skakar lite. Inte som NFS där det skakar brutalt, ska ju vara balanserat!

Själv tycker jag man får bra fartkänsla genom att ha en ratt med force feedback så att du känner bilens grepp i kurvorna, skulle man dock spela med kontroll som jag antar att många av er gör så försvinner väl klart mycket av känslan.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Tycker det skiljer mycket på fartkänslan beroende på vilken kameravinkel man använder sig av. Kör själv med bumpervinkeln och då är fartkänslan bra tycker jag. Använder man däremot vinkeln då kameran är bakom bilen, dvs så man ser hela bilen är fartkänslan obefintlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Själv tycker jag man får bra fartkänsla genom att ha en ratt med force feedback så att du känner bilens grepp i kurvorna, skulle man dock spela med kontroll som jag antar att många av er gör så försvinner väl klart mycket av känslan.

Absolut glömde de, allra viktigaste ingrediensen. Ska bli intressant att se hur force feedback fungerar på Xbox One med triggarna(gas å broms) på handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker demot är riktigt bra! Men man ser att PS3an har gjort sitt. Anti aliasingen är skrämmande dålig.

Spelet måste släppas och optimeras på PS4! PC kan vi ju glömma det finns inte en chans, ingen mening att ens drömma om det.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Vad är skillnaden på GT5 och GT6?

Samt kommer dom någonsin ha realistisktljud?

Ljuden i GT5 är inspelade från riktiga bilar som körts på bromssbänk. Så ljuden ska vara realistiska. Jag tror man började spela in ljuden redan då man utvecklade GT2. Men man kan ifrågasätta om mikrofonerna är skräp eller om ljudteknikerna gör ett sämre jobb.

Sedan tror jag knappast alla bilar har spelats in och tveksam på om dom någonsin kommer göra det också tyvärr.

Om "tiden fanns" lovade utvecklaren att det skulle vara avsevärt bättre ljud i GT6.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Hur är ljuden i gt6 nu? någon förbättring?

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att spela in ljud? Turn 10 skickar EN tekniker som ställer upp all utrustning sedan kör de på dynon. Borde ju inte vara så svårt tycker man.. : /