mSATA till SATA/2.5[Hjälp]

Permalänk
Medlem

mSATA till SATA/2.5[Hjälp]

Hej,

fick tag i en gammal Crucial M4 256GB mSATA från en bekant och hade tänkt installera den i min stationära.
Moderkortet jag använder är MSI p67a-g45 B3 och har ingen mSATA port. Jag behöver då givetvis en adapter/kabel för att få det att fungera, vad rekommenderar ni?

Jag har kollat på denna kabel men har fått en in-drive adapter rekommenderat istället.

Återigen, vad skulle ni rekommendera och går dom att få tag i svenska webbutiker? Vill helst inte behöva beställa från Amazon eller liknande då frakten det tar sin tid och blir pilligt.

Tack på förhand!

Permalänk
Vila i frid

Jag köpte en sådan adapter från kjell.com http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a... Jag fick den t.o.m. att passa i 2,5" hårddisk-facket på en av mina bärbara med lite vilja.

Permalänk
Medlem

Brittiska Amazon bör nog ha, tar inte lika långt tid och skickas förhoppningsvis från Storbritannien och är i vilket fall som helst tullfritt/inget momspåslag. Tror Amazon.co.uk säljer flera varianter själva, så varför skulle det inte vara snabbaste varianten? Det finns bara hos udda butiker för 300kr i Sverige. Tänk om du bara vill ha adaptern eller en monteringsram för 2.5" också.

MicroSATA-sladdar passar inte.