Ändra primär Hårddisk?

Permalänk

Ändra primär Hårddisk?

Tjenare grapps!

Nu är det så att jag har köpt en komplett stationär dator som endast innehöll windows på en SSD disk. Jag har flyttat min gamla HDD disk till min nya PC och vill använda den som disk C: istället för F: som den är nu.

Tips, tutorials eller allmän info om det om det ens går att fixa uppskattas.

Tackar så in i helvete.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Tjenare grapps!

Nu är det så att jag har köpt en komplett stationär dator som endast innehöll windows på en SSD disk. Jag har flyttat min gamla HDD disk till min nya PC och vill använda den som disk C: istället för F: som den är nu.

Tips, tutorials eller allmän info om det om det ens går att fixa uppskattas.

Tackar så in i helvete.

Varför skulle du vilja ha en vanlig hd som den primära? Ha den som lagring istället och behåll SSD'n som den primära, den är mycket snabbare!

Visa signatur

Citera för svar!
CPU: i5 7600K GPU: Gigabyte Windforce 780 RAM: Corsair 16GB CL16 Vengeance

Permalänk
Skrivet av ghostops:

Varför skulle du vilja ha en vanlig hd som den primära? Ha den som lagring istället och behåll SSD'n som den primära, den är mycket snabbare!

Ja det är det jag menar men jag vet inte hur jag ska formulera mig.
Nu kan jag ju inte köra några spel eller så. Jag har ingen aning om jag måste koppla ihop dom eller vafan jag ska göra.

T.ex vill jag köra bf3. Jag har både bf3, origin och battlelog pluginet installerat på HDD:n. Men när jag startar spelet så står det att jag inte har något installerat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Ja det är det jag menar men jag vet inte hur jag ska formulera mig.
Nu kan jag ju inte köra några spel eller så. Jag har ingen aning om jag måste koppla ihop dom eller vafan jag ska göra.

T.ex vill jag köra bf3. Jag har både bf3, origin och battlelog pluginet installerat på HDD:n. Men när jag startar spelet så står det att jag inte har något installerat.

Okay, vi börjar om.
På vilken HD är dit windows?
På vilken HD är dina spel?
Vad har du din vanliga hårddisk till i nuläget? Lagrar du media eller har du installerat spel på den?

Börja med att svara på dessa frågor så kan vi komma till botten med vad problemet är

*EDIT har du bara flyttat över HDD'n från din gamla dator eller har du formaterat den först?

Visa signatur

Citera för svar!
CPU: i5 7600K GPU: Gigabyte Windforce 780 RAM: Corsair 16GB CL16 Vengeance

Permalänk
Avstängd

Du kan inte bara flytta en disk med windows till en ny dator och tro att du kan använda ditt "gamla" windows

Permalänk
Skrivet av ghostops:

Okay, vi börjar om.
På vilken HD är dit windows?
På vilken HD är dina spel?
Vad har du din vanliga hårddisk till i nuläget? Lagrar du media eller har du installerat spel på den?

Börja med att svara på dessa frågor så kan vi komma till botten med vad problemet är

*EDIT har du bara flyttat över HDD'n från din gamla dator eller har du formaterat den först?

Windows är på båda.
Spelen är på den gamla.
Den vanliga (gamla) har jag ALLT på.
jag har bara flyttat över HDD från den gamla datorn ja.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Windows är på båda.
Spelen är på den gamla.
Den vanliga (gamla) har jag ALLT på.
jag har bara flyttat över HDD från den gamla datorn ja.

Ok, du har alltså tagit din gammla HD och försökt spela utan att installera på ditt nya windows, vad du behöver göra är att formatera din gamla HDD så att den blir tömd på all gamal data och SEN installera om dina spel på den. Se bara till att du kopierar över det du vill spara till SSD'n!

Visa signatur

Citera för svar!
CPU: i5 7600K GPU: Gigabyte Windforce 780 RAM: Corsair 16GB CL16 Vengeance