Permalänk
Avstängd

Har en fråga om processor.

Har kollat runt lite på nätet och läst här på forumet, att en i5 fungerar lika bra som en i7 för spel. Att i7 är mer för redigering etc...

Så min fråga är vad "Haswell" betyder. Hittade inget på forumet nämligen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomtensRen:

Har kollat runt lite på nätet och läst här på forumet, att en i5 fungerar lika bra som en i7 för spel. Att i7 är mer för redigering etc...

Så min fråga är vad "Haswell" betyder. Hittade inget på forumet nämligen.

haswell är en arkitektur, precis som pentium, conroe, nehalem, lynfield, sandy bridge, och ivy bridge före haswell

ungefär som när det kommer en ny generation av en bilmodell som redan finns på marknaden.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomtensRen:

Har kollat runt lite på nätet och läst här på forumet, att en i5 fungerar lika bra som en i7 för spel. Att i7 är mer för redigering etc...

Så min fråga är vad "Haswell" betyder. Hittade inget på forumet nämligen.

Haswell är intels senaste generation processorer och innehåller processorer så som 4770K, 4670K mm. precis som förra generationen med namn som 3770K och 3570K tillhörde ivy bridge. Så om det står Haswell så betyder det att processorn är en av dem som lanserade i våras. Hoppas du förstår

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vigge50:

Haswell är intels senaste generation processorer och innehåller processorer så som 4770K, 4670K mm. precis som förra generationen med namn som 3770K och 3570K tillhörde ivy bridge. Så om det står Haswell så betyder det att processorn är en av dem som lanserade i våras. Hoppas du förstår

Kanon! Tack för svaret, nu är jag med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devildoll:

haswell är en arkitektur, precis som pentium, conroe, nehalem, lynfield, sandy bridge, och ivy bridge före haswell

ungefär som när det kommer en ny generation av en bilmodell som redan finns på marknaden.

Tackar för svaret!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte56:

Får ta och göra det!