Razer Blade och Blade Pro på Computex 2013

Permalänk
Medlem

även om en dyl. dator hade varit önskvärd tror jag inte att jag skulle tordas köpa den. Om dessa datorer skulle ha dubbelt så hög kvalitet som andra razerprodukter skulle det ändock innebära att den gick sönder inom ca 1½år... Så, tror att jag passar tills dessa att Razer går på "Built to last" devisen.

...men visst, "style over substance" myntades av en anledning.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Du får nog leta lite till. Finns flertal Laptops som använder desktop komponenter, och högpresterande sådana. Batteritid mäts i 'minuter' men men.
(Eller gjorde de under Nehalem tiden... det kommer vara bättre nu)

Skrivet av Aenarian:

3930K i en bärbar, förutsatt att det inte är någon mobilanpassad modell, är rätta takterna. Det har jag inte lyckats hitta förut.

Problemet? Grafikkort. Det måste finnas plats för åtminstone ett fullstort. Mobila gpu:er göre sig icke besvär (det gäller även SLI-lösningar). Jag pratar GTX 690, Titan, 7990. Det ska alltså vara desktopprestanda. Acceptabel kompromiss vore om det fanns någon e-pci-e-lösning som fixar allra minst pci-e 2.0 x16, så grafikkortet kan placeras externt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

"style over substance"

Form före funktion borde vara straffbart.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Lustigt att folk tycker att det är dyrt när det är en Razer, men inte då det sitter ett halvätet äpple på locket, då kan man ta vilka fantasisummor man vill och ingen gnäller...

Tur att du tar upp en jobbardator mot en dator som vänder sig mot spel. Men klart att spel är det ända som finns i världen, iaf i din ålder....

Permalänk
Skrivet av Quickzor:

Tur att du tar upp en jobbardator mot en dator som vänder sig mot spel. Men klart att spel är det ända som finns i världen, iaf i din ålder....

En macbook är inte en jobbdator, det är en hög utav fyrkärnigt skräp som råkar vara bra optimerat till vissa saker, Och just dem sakerna kan man bygga en PC till som kommer att landa under 4000kr, en ''Jobbardator'' med haswell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

En macbook är inte en jobbdator, det är en hög utav fyrkärnigt skräp som råkar vara bra optimerat till vissa saker, Och just dem sakerna kan man bygga en PC till som kommer att landa under 4000kr, en ''Jobbardator'' med haswell.

Så du påstår att adobe, autodesk, keyshot, avid mm's program fungerar bättre på pc? Vakna.. Sen vet jag inte var du har fått att mac pro har 4 kärnor, fyrkantig och kostar 4000 att göra. Likaså Macbook pro.

Att Mac har Pages, Keynote, Logic, Finalcut, Numbers med MÅNGA fler medans pc's svar på tex Keynote är Powerpoint gör inte ditt argument bättre.

Kort sagt så har du ingen koll överhuvudtaget, antingen jobbar du inte i datorer varje dag eller så går du på grundskolan där det är häftigt att hata Apple.

Den enda argumentet som finns mot Mac är att spelutbudet är dåligt och inte stödjer directx, MEN det behöver man inte när man arbetar då man använder opengl om man arbetar i 3d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

En macbook är inte en jobbdator, det är en hög utav fyrkärnigt skräp som råkar vara bra optimerat till vissa saker, Och just dem sakerna kan man bygga en PC till som kommer att landa under 4000kr, en ''Jobbardator'' med haswell.

Bygg en PC som har haswell under 4000kr. Länka den gärna till mig så du kan bevisa din fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Form före funktion borde vara straffbart.

Gäller samma sak som form utan funktion!