Permalänk
Medlem

Speldator

Jag tänkte köpa en ny dator som jag tänkte skulle klara dagens spel på typ high/medium. Har gjort en kundvagn på inet och jag tänkte bara om det skulle gå att pressa priset mer eller byta vissa delar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3551109/2013-07-03. Finns dock inget grafikkort med där, men det tänkte jag nog köpa begagnat. Ett GeForce GTX 580 hade jag tänkt mig.

Permalänk
Inaktiv

Det GTX 580 vad kostar det? Tror du kan få ett bättre AMD kort nytt billigare

Permalänk

Vad hade du tänkt lägga på 580 kortet? Det är ett bra kort fortfarande visst, men köp ett 770 om du har råd

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

vad får du gtx 580't för är det över 1500 kr så är det inte värt det då gtx 660 presterar nästan lika (något bättre i vissa fall och ibland något sämre) och kostar runt det priset

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon223880:

Det GTX 580 vad kostar det? Tror du kan få ett bättre AMD kort nytt billigare

Tror knappast att man får ett AMD kort som är bättre än ett begagnat 580 för samma pris. Dessutom är AMds kort inte så framtidssäkra, att köpa ett till kort senare och köpa crossfire är inget att rekommendera eftersom AMD har grymma problem med crossfire eftersom deras drivrutiner är ganska dåliga för crossfire.

Så till TS: köp inte ett AMD om du alls vill tänka tanken på ett till kort senare, jag skulle även skippa den mekaniska hårddisken och lägga 500kronor till på en 256gb ssd och sen köpa en till för att köra i raid 0 när den första börjar bli full eller du har mera pengar annars ser det bra ut

Permalänk
Medlem

Kolla på billigare nätagg t.ex: XFX, FSP, Fractal Design, be quiet, Corsairs CX-serie. Om du tar 1600MHz ram istället så kan du spara ett par hundralappar där, LP(Low Profile)-minnen helst så slipper du problem med att kylare inte passar i framtiden. SSDn kan du byta ut mot en Samsung 840.

80+ "Gold" känns inte speciellt värt om du inte ens kan lägga pengar på ett "modernt" grafikkort.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold