Intel Skylake levererar PCI Express 4.0, DDR4 och AVX 3.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Observera att han säger ETT TON. Ett ton bly väger exakt lika mycket som ett ton bomull. Däremot krävs det mer bomull för att komma upp i ett ton än det krävs bly.

Mer? Nej det gör de inte, det är lika mycket massa/vikt som krävs. Bara att ett ton bomull kräver mera plats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Humper:

Mer? Nej det gör de inte, det är lika mycket massa/vikt som krävs. Bara att ett ton bomull kräver mera plats.

Menar att det krävs mer bomullstussar än det behövs blyplattor för att nå ett ton.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Observera att han säger ETT TON. Ett ton bly väger exakt lika mycket som ett ton bomull. Däremot krävs det mer bomull för att komma upp i ett ton än det krävs bly.

Observera - skämt.
Jisses lite väl seriös kanske?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiinis:

Observera - skämt.
Jisses lite väl seriös kanske?

Nej. Aldrig.. Man kan inte vara för seriös

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Nice, nu kan man se fram emot en uppgradering 2015
Tror min dator räcker fram tills dess

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Det tar ju så klart längre tid att flytta något på en 60" yta än vad det tar på en 30" yta. Vad trodde ni? [/end of sarcasm]

Det finns säkert något fint användningsområde för detta som Intel kokar ihop. Säkerligen. Även om jag inte kan se det. Eller?

4K skärmar ser ut att bli billiga till 2016, det baserar jag på all denna höjning av bandbredder från både Intel och Nvidia. Volta ser ut att bli första kortet som kan driva flera 4K-skärmar. PCI-E 4.0 behövs för bandbredden kommer öka dramatiskt vid övergång till 4K-skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ska vi vara allvarliga så byter jag när jag upplever att ett behov finns och då vill man gärna att det också ska märkas. Jag är inte så säker på att jag skulle märka någon någon större skillnad idag... förutom uppstartstiden som man får ner betydligt med UEFI.
Leker man med tanken att uppgradera när nyheterna om nya tekniska lösningar står som spön i backen vill man ju gärna inte köpa in sig på "gammal" teknik, om du förstår vad jag menar

Kan jag hålla med om, men det är ofta folk skjuter upp sina inköp bara för att det kommer något nytt och tror att det är bättre (sk Radiolyssnare).

Dock håller jag inte med om UEFI, det gör bara att bootsekvensen tar ännu längre tid

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Dock håller jag inte med om UEFI, det gör bara att bootsekvensen tar ännu längre tid

Har sett system starta på sekunder (men aldrig en BIOS dito) så begränsningen har nog inte med UEFI i sig att göra i sådana fall. Så länge en UEFI-baserad dator startar snabbare än en Compaq Prosignia 800 så är jag nöjd. Det tog över 30 sekunder att bara komma till POST

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har sett system starta på sekunder (men aldrig en BIOS dito) så begränsningen har nog inte med UEFI i sig att göra i sådana fall. Så länge en UEFI-baserad dator startar snabbare än en Compaq Prosignia 800 så är jag nöjd. Det tog över 30 sekunder att bara komma till POST

Det är ju under förutsättning att alla kort som ansluts har stöd för UEFI, annars som sitter man med en vanlig BIOS POST + UFEI och då tar allt dubbelt så lång tid

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Det är ju under förutsättning att alla kort som ansluts har stöd för UEFI, annars som sitter man med en vanlig BIOS POST + UFEI och då tar allt dubbelt så lång tid

Aha. Är för dåligt påläst om UEFI ska erkännas och något djupdykning lär det inte bli förrän det är dags att uppgradera. Då vet jag, det blir alltså ingen skillnad alls m.a.o.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Aha. Är för dåligt påläst om UEFI ska erkännas och något djupdykning lär det inte bli förrän det är dags att uppgradera. Då vet jag, det blir alltså ingen skillnad alls m.a.o.

mja, beror på hur många NIC, controllerkort mm du tänker stoppa i som i sin tur har egna BIOS som måste dras igång

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.