CPU TILL 100% Och 65 Grader HJÄLP ASAP Pls

Permalänk
Inaktiv

CPU TILL 100% Och 65 Grader HJÄLP ASAP Pls

Är det säkert om min proccesor går upp i 100 % och 60 -65 grader... Det händer när jag renderar en video på typ max men jag vill ha bästa kvaliten.

SÅ min fråga är är det säkert ?. Asså så den inte pajar datorn.

Jag renderar med powerdirector

SPECS

Amd fx 6100 X6

Amd radeon hd7770 msi pmd1 edition

aSUS M5a97 le r.20

Cooler master storm scout..

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

60-65ºC är inte särskilt varmt, om du går över 80 kan du nog börja överväga ny kylning.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Skulle klaga om den inte gick upp i 100% :)...

Permalänk
Medlem

Det är vanligt att CPU går upp i 100% användning när du renderar videos etc.

Det finns säkert en paus funktion om du nu känner dig orolig men 60 grader ska inte vara något problem.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk

Om den inte gick i 100% vid rendering är ju ngt konstigt, Och 65 grader är ju inte så illa vid konstant 100% load me FX serien för när du frågar denna fråga har du antagligen stock kylare

Permalänk
Medlem

Under 70°C är okej med denna processor, det är ingen mobil processor som gillar 80-90°C, men den tar inte skada av det (~70°C) utan det är snarare risk för att den skulle throttla, och alltså minska prestandan om den hade blivit för varm och om den hade blivit överhettad utöver det så skulle den slå av. Det är en vanlig temperatur hur som helst där den fungerar som den ska. Skulle den bli varmare än detta är det däremot rekommenderat att byta kylare.

Permalänk
Inaktiv

Yep jag har en stock kylare. så va bra då har jag fått mitt svar Tack ..