Nvidia ensamma att tillverka NV30-kort

Permalänk
Medlem

folk säger att det luktar 3Dfx, min första tanke var ATi
för ATi tillvärkar 90% av alla kort som tillvärkas, dom flesta tillvärkare köper ju korten av ATi och byter kylningen på det samt, vissa eventuella biosbyten
för ATi har denna taktik vart väldigt lyckad

Permalänk
Medlem

Hoppas då inte ATI tar över... Nvidia håller mycket högre klass på drivrutiner mm.
Då får vi snart sämmre kort igen och sämmre drivisar.. bara för ATI fått en fullträff nu så.
Blir synd om oss som kör UNIX baserade system med nvidia kort i så fall... tror dock inte det kommer att hända.

Permalänk

med andra ord kommer kortet inte bli billigt nej

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Mortuuz: tillverkar inte sapphire nu mera nästan alla ATis kort?

pa1983: Bara för att du råkade köpa ett ATI kort för 3år sedan som hade dåliga drivrutiner, har du provat dagens? Dessutom skulle jag vilja höra med om varför nivida håller högre klass.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EriXson
Mortuuz: tillverkar inte sapphire nu mera nästan alla ATis kort?

pa1983: Bara för att du råkade köpa ett ATI kort för 3år sedan som hade dåliga drivrutiner, har du provat dagens? Dessutom skulle jag vilja höra med om varför nivida håller högre klass.

det kanske är sapphire som gör dom flesta, jag är inte riktigt säker
men poängen var den att det är EN som tillvärkar och andra som köper för att med små moddar sälja vidare

jag vet inte om det leder till billigare eller dyrare kort, men en blir en jämnare kvalite på korten
dock kanske inte det idialiska ur konkuranssynpunkt

när det gäller drivrutiner så har ja INGET att klaga över ATi:s, jag har både kört med nVidia och ATi, personligen har ja inga dåliga erfarenheter av någon av dom, om man bortsker från deto. 5.08 men det är ju 100år sedan
sedan ATi börjat med Cata. serien så har ja inte haft något att klaga över, dom har funkat felfritt
visst prestandrade varierar men det gör dom även på nvidias kort
det var med rad 1 och 2 (8500) som ATi hade vissa problem, nu är det dock inga, dock finns ju undantag men dom finns ju även hoss nvida

men SKTISAMMA
det ska bli kul att se hur kortet kommer prestera, det gäller ju att hoppas att det inte gör som matrox senaset det var ju oxå rätt så hypat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EriXson
Jag förstår inte varför alla har emot att ATI blir ledande gfx tillverkare istället för nivida. Jag tycker det är dags för ett makt ombyte.

ATI's Machtübernahme!... hmm... har nog lirat lite för mycket BF1942.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Skulle tro att om den är början på slutet så klarar de sig nog ändå några år till, mycke kapital har de så de kan nog tävla en stund till...vore inte bra om det bara var en stor tillverkare...sen gillade jag 3dfx fina gamla kort...körde länge med voodoo2:an.....hoppas de blir liknande flyt i de nya korten...de gamla flöt ju i 30fps och då menar ja mjukt...idag krävs det ju 100fps för att det ska flyta mjukt...var ligger felet?????

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk

Jag har aldrig haft problem med mina drivisar, jag har haft ett 7500 och nu ett 9700 pro och alla drivisar funkar perfekt.

Permalänk

Jag har dessutom kollat upp ATI aktier eftersom jag sysslar en hel del med detta. jag skall nog ta och köpa en del aktier...:D

Permalänk

http://mirror.ati.com/companyinfo/ir/quarterlyresults.html

jag tycker att ATI´s resultat är mycket bra och köpte precis en del aktier.
nu hoppas jag verkligen att det klipper till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasiqfuXX
Skulle tro att om den är början på slutet så klarar de sig nog ändå några år till, mycke kapital har de så de kan nog tävla en stund till...vore inte bra om det bara var en stor tillverkare...sen gillade jag 3dfx fina gamla kort...körde länge med voodoo2:an.....hoppas de blir liknande flyt i de nya korten...de gamla flöt ju i 30fps och då menar ja mjukt...idag krävs det ju 100fps för att det ska flyta mjukt...var ligger felet?????

Bortskämd? Som alla vi andra.
Det var helt enkelt så att 30fps var det bästa du hade sett och då kändes det helt ok. Nu vet du hur det ska kännas för att det ska "flyta" och då krävs det uppåt 100fps.