Ny mobil, iPhone 5 eller HTC one?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja lägga till ett förslag på mobil...
Sony Experia Z
•Kameran, kanske inte så viktig men att sony kan göra kameror är självklart.
•Vattentålig, den är vattentållig ner till 1 m i 30 min och den är även damm skyddad, alltså robust telefon.
•Skärmen, den har en stor 5 tums med 1920x1080 med fina färger.
•Snabb, snappdragon 4x1.5 ghz med 2 gb ram är ett prövat recept som funkar prima.
•Sonys android, sony har som flera andra custom android os, men den är väldigt nära standard anroid.
•Uppdateringar, hittils har dom var väldigt snabba med att uppdatera android med det senaste.
•Design, det kan vara bland dom snyggare
mobiler som någonsin gjorts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ioskin96:

Jag skulle vilja lägga till ett förslag på mobil...
Sony Experia Z
•Kameran, kanske inte så viktig men att sony kan göra kameror är självklart.
•Vattentålig, den är vattentållig ner till 1 m i 30 min och den är även damm skyddad, alltså robust telefon.
•Skärmen, den har en stor 5 tums med 1920x1080 med fina färger.
•Snabb, snappdragon 4x1.5 ghz med 2 gb ram är ett prövat recept som funkar prima.
•Sonys android, sony har som flera andra custom android os, men den är väldigt nära standard anroid.
•Uppdateringar, hittils har dom var väldigt snabba med att uppdatera android med det senaste.
•Design, det kan vara bland dom snyggare
mobiler som någonsin gjorts.

Skickades från m.sweclockers.com

En arbetskamrat lämnade tillbaka sin efter två stycken felande exemplar, efter 1 dag (mindre än 18h ef. köpet) så började problemen men överhettning, telefonen varnade om att den var för varm. (liknande varning man får om man har den ute en varm sommardag ute i solen).

Lät den vara, och efter 2h kunde han använda den igen, han återställde telefonen, laddade den, nu fungerade den, när han vaknade mitt i natten för att se till sin unge så såg han att telefonen varnade igen.

Han lämnade in den, och de hade precis reklamerat ett "flertal" som de sa i affären.

Han fick en ny samma dagen efter, och den led av samma problem den med.

Han gick tbx till sin iPhone 5 igen.

Han rekommenderar inte den..

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jag har ingen riktig "smart-telefon", och planerar att köpa min första.
Den här HTC One verkar vara en telefon för mig. Enkel att använda, med möjligheter att konfigurera så att den passar sig själv. Den är också stilig och robust. Vidare är den kraftfull vad gäller processorkraft. Kameran är inte viktig för mig, 4-8 Mpixel räcker för mig. Jag har en bra kamera.

Iphone verkar ok, men det har inte hänt något där på många år.

Samsung S4 känns plastig och användargränssnitt verkar vara sämre än HTC's.

Men några frågor om Android/HTC One:
- På iPhone sidan kan man lyssna till musik via apples airport express, kopplat till stereon. Hur gör man detta på en Android?
- Likaså kan man streama till TV:n med appleTalk/appleTV. Hur är det på android sidan, kan jag strama en bild eller video till min TV?
- Jag funderar på färgen på HTC One. Om man väljer svart, är ytan då annorlunda jämfört med silver? Dvs är den svarta lika tålig mot skrapningar som silver?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

En arbetskamrat lämnade tillbaka sin efter två stycken felande exemplar, efter 1 dag (mindre än 18h ef. köpet) så började problemen men överhettning, telefonen varnade om att den var för varm. (liknande varning man får om man har den ute en varm sommardag ute i solen).

Lät den vara, och efter 2h kunde han använda den igen, han återställde telefonen, laddade den, nu fungerade den, när han vaknade mitt i natten för att se till sin unge så såg han att telefonen varnade igen.

Han lämnade in den, och de hade precis reklamerat ett "flertal" som de sa i affären.

Han fick en ny samma dagen efter, och den led av samma problem den med.

Han gick tbx till sin iPhone 5 igen.

Han rekommenderar inte den..

Det där verkar vara ganska blandat.
Jag har haft min i en vecka nu och har inte haft något som helst problem med den. Kör blåtad med spotify i bilen och hemma, nemas problemas. Spela in 1080p video är heller inga problem. Använde den mycket under Metaltown, där den blev både blöt och dammig, och den klarade sig fint.

Jag kan bara rekommendera den. Skulle ta Xperia Z eller S4 framför HTC One varje dag. Vad jag har hört ryktesvägen så ska HTC One ha en jobbigt socialnätverk integrering och när säljarna använde funktioner som att man kan koppla ihop två stycken för stereoljud som argument för köp håller i alla fall jag mig undan.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Till TS... Du har en iPhone. Orkar du lägga över alla kontakter och ladda hem nya appar och logga in dig på dessa, eller är du som jag och bara vill dunka upp allt i iCloud, ladda hem det i nya telefonen och köra?

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Jag har ingen riktig "smart-telefon", och planerar att köpa min första.
Den här HTC One verkar vara en telefon för mig. Enkel att använda, med möjligheter att konfigurera så att den passar sig själv. Den är också stilig och robust. Vidare är den kraftfull vad gäller processorkraft. Kameran är inte viktig för mig, 4-8 Mpixel räcker för mig. Jag har en bra kamera.

Iphone verkar ok, men det har inte hänt något där på många år.

Samsung S4 känns plastig och användargränssnitt verkar vara sämre än HTC's.

Men några frågor om Android/HTC One:
- På iPhone sidan kan man lyssna till musik via apples airport express, kopplat till stereon. Hur gör man detta på en Android?
- Likaså kan man streama till TV:n med appleTalk/appleTV. Hur är det på android sidan, kan jag strama en bild eller video till min TV?
- Jag funderar på färgen på HTC One. Om man väljer svart, är ytan då annorlunda jämfört med silver? Dvs är den svarta lika tålig mot skrapningar som silver?

Airplay menar du nog, ja du kan använda Airplay med Android också.
Förmodligen samma yta, men märken lär synas tydligare på den svarta. Jag tog inte den svarta utan silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Till TS... Du har en iPhone. Orkar du lägga över alla kontakter och ladda hem nya appar och logga in dig på dessa, eller är du som jag och bara vill dunka upp allt i iCloud, ladda hem det i nya telefonen och köra?

Orkar man googla "How to transfer contacts from Iphone to Android" ? Det är inte så jävla svårt.

& Säger bara HTC One.

Permalänk
Medlem

Iphone 5. Underbar telefon!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

HTC One piskar iPhone 5 på mer än alla punkter.