Permalänk
Medlem

Nvidia Shield tråden

Tänkte bara diskutera om va alla tycker om Nvidia shield . Själv är jag inte så imponerad av xbox one och ps4 men sen kommer Shield som gör det möjligt att streama via sin pc! Nvidia shield använder ju sig av Wi-fi så om jag nu öppnar egen wi-fi via mobilen i en buss kanske jag kan spela via min pc ne vi vet inte riktigt hur det funkar en men nån av er kanske vet om det är möjligt.

Va tycker ni om Nvidia shield ?
Kan den konkurrera med xbox one och ps4 eller kan det bli en flopp?
Kommer den va värd priset?

http://www.youtube.com/watch?v=_193VZGXalc

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Haha, vad fan har du rökt?! Nvidia Shield kommer inte ens konkurrera med 3DS eller Vita. Den kommer främst att kombateras med Ouya om du frågar mig. Förstår inte hur du kan vara mer imponerad av Shield än XB1 eller PS4?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha, vad fan har du rökt?! Nvidia Shield kommer inte ens konkurrera med 3DS eller Vita. Den kommer främst att kombateras med Ouya om du frågar mig. Förstår inte hur du kan vara mer imponerad av Shield än XB1 eller PS4?

Ens dator har ju bättre hårdvara än ps4 och xbox one så den kan konkurrera . Hårdvaran den har i sig är uppenbart bättre än 3ds och vita snälla ..
Shield kan ju streama via pc hallå ??

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Antingen kör du nya Nintendo-titlar på 3DS, eller så emulerar du gamla Nintendo-titlar på Shield, vilket man kan göra på både konsol och PC ändå. En dyr Ouya med en väldigt liten skärm på imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ens dator har ju bättre hårdvara än ps4 och xbox one så den kan konkurrera . Hårdvaran den har i sig är uppenbart bättre än 3ds och vita snälla ..
Shield kan ju streama via pc hallå ??

Till att börja med är det slutna system till PS4 och XB1 och dessutom enbart avsedda för just spel vilket gör att du inte behöver ha lika fet hårdvara som i en dator. Du kan ju börja med att kolla vilken hårdvara som sitter i PS3 och 360 och sedan kolla på spel som släppts till den så kan du se att det går att göra ganska mycket med systemet.

Visst Shield har bättre hårdvara men det är Android till både Shield och Ouya och du kan knappast förvänta dig AAA-titlar till dessa konsoler utan de kommer du att hitta på Xbox och Playstation. Angående streaming-funktionen så låter det ju onekligen ballt, men det står i princip noll info om hur det kommer att fungera. Jag gissar på att spelen måste ha inbyggt stöd för Shield, känns tvek om det fungerar on the fly. Dessutom måste man vara kopplad till ett WiFi och ska du spela något krävande spel behöver du nog också ganska bra anslutning på både din dator och det nät du är anslutet på med din Shield.

Nä, jag tor Shield kommer att floppa ganska hårt. Att ge sig in på en marknad som redan är ganska tuff där vi i princip har Vita och 3DS och där Vitan, trots en fantastisk hårdvara och AAA-stöd inte lyckats. Finns säkert potential, men jag tror inte marknaden är tillräckligt stor för att den ska lyckas. Releasen har dessutom pushats med en månad så den verkar inte heller helt klar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2