GeforceFX förbeställning

Permalänk
Medlem

myran fx har väl visst 128bits bus? eller är jag ute och cyklar?
Sachankara
ATi påbörjade produktionen av RV350 (0.13µm-version av R300 för notebooks och liknande) i Oktober så de kommer knappast ha några problem med 0.13µm när den väl ska användas i större skala. R350 kommer fortfarande köra på 0.15µm enligt ATi och det kortet är praktiskt redan klart. De väntar bara på att nVidia ska släppa GeForce FX. R400 däremot blir det första kortet för spelentusiastmarknaden från ATi i 0.13µm och den kommer inte förän om ~7-8 månader så de har gott om tid på att få produktionen att bli nästan helt perfekt.....

Det verkar som att du onekligen har koll....hade ingen aning om att Ati redan hade börjat tillverka 0.13....har du lust att upplysa dena medmänniskor om NVidias planer för jag börjar bli mer och mer skeptisk mot nvidias överlägsna dominans på GFX marknaden...känns samtidigt lite som när AMD släppte XP'n och intel bara hade Willemate, se nu hur överlägsna Intel är (enligt min åsikt - Har en Athlon en p4)....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias

skulle ingen köpa korten när de lanserades och kostade så fruktansvärt mycket, skulle företagen nog tänka om. Om de ser att det är okej att lansera det för 7000 så kommer nästa kort lanseras för 7200 osv.

Nja, skulle ingen köpa korten blir nVIDIA tvugna att minska produktionen, och minskad produktion ger ökade priser. Går det dåligt för GeForceFX kan vi räkna med dyrare kort från nVIDIA i framtiden. Om det däremot går bra ökas givetvis produktionen, GeForceFX blir billigare och nVIDIA vågar satsa mer på framtida kort.

Permalänk
Medlem

En grej folk tycks glömma är det faktum att radeon9700pro kostade 6000kr att förbeställa...

Detta kostar 7000kr (?) att förbeställa och då har det dessutom 256mb minne till skillnad från radeon9700pro som hade 128

Och för er som säger att det inte behövs kan ni ju titta på vad Sachankara skrev lite längre upp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik87
haha shysst med 256
men som sagt vem kommer behova det?

Läs tråden.. (längre upp på denna sidan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
En grej folk tycks glömma är det faktum att radeon9700pro kostade 6000kr att förbeställa...

Detta kostar 7000kr (?) att förbeställa och då har det dessutom 256mb minne till skillnad från radeon9700pro som hade 128

Du får nog förklara poängen, för jag missar den helt

Permalänk
Medlem

Minne kostar pengar?
Och att det är (förmodligen) ett bättre kort nu än vad radeon9700pro var då

Jag ser alltså inget konstigt med att det kostar 7000kr att förbeställa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
myran fx har väl visst 128bits bus? eller är jag ute och cyklar?

Självklart har den det.. jag menade 256bit

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Minne kostar pengar?
Och att det är (förmodligen) ett bättre kort nu än vad radeon9700pro var då

Jag ser alltså inget konstigt med att det kostar 7000kr att förbeställa..

Tänk på vad ett GF2 först kostade när det kom ut, och det hade väl bara 32MB?

Ett 9700 var ett mycket större kliv framåt mot GF4 än vad GFFX kommer vara mot 9700

Permalänk
Medlem

Du får ju jämföra kliven från samma kort, geforce4

GF2 kostade mycket och hade bara 32mb men det var då och detta är nu

Permalänk

694 Euro är inte inte 7000:-.

694.00 EUR
Euro = 6,358.88 SEK
Sweden Kronor

Permalänk
Medlem

Ja dåså, då är det ju tillochmed nästan samma som radeon9700 kostade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Du får ju jämföra kliven från samma kort, geforce4

GF2 kostade mycket och hade bara 32mb men det var då och detta är nu

Eh, så då ska jag jämföra ett 9700 med ett 8500? Ännu större kliv isf

och ja precis, det var det som var min tanke, det var då och detta är nu, så gäller även skillnaden i minnesmängd på ett 9700 och ett GFFX

Permalänk
Medlem

Re: Japp de är redan beställt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorce
Japp de är redan beställt.

Passar j-vligt bra till resten av min ny leksak

Har testkört kortet på spel som är på ingång grafiken är
f-n så bra de är som att va i en film --

Jaja de är väll dyrt då fast har man pengar som grannen har gräs så

Jag får anta att du var ironisk, annars vet jag inte om jag ska skratta eller gråta

Permalänk
Medlem

Ok om jag uttrycker mig såhär

Radeon9700pro kostade 6000kr att förbeställa, från denna butik kostar GF FX 6300kr tycker du att det verkar orimligt?

Priserna kommer sjunka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ok om jag uttrycker mig såhär

Radeon9700pro kostade 6000kr att förbeställa, från denna butik kostar GF FX 6300kr tycker du att det verkar orimligt?

Priserna kommer sjunka...

Inte helt orimligt nej. Dock ett sämre köp än vad ett 9700 var då