Orée gör tangentbord av ett enda stycke trä

Permalänk
Medlem

snyggaste tangentbord som jag sett.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Träbåtar sväller ganska rejält i vatten. Alla med kunskaper om träbåtar borde veta att dem läcker som ett såll om dem stått och torkat på land. Först när de sugit upp vatten och svällt blir dem täta igen. Ganska dålig jämförelse

Dock kan jag inte tänka mig att trä är speciellt bekvämt att skriva med. Lackat trä kanske med oljat har en viss strävhet som kommer slita på fingerspetsarna. Metall och plast kan man göra helt plant, något oljat trä aldrig blir.

dålig jämförelse tycker jag inte, principen är den samma, vare sig det är vatten eller olja

jora, om man slipat trät på rätt sått är det mer behagligt att knappa på än plast men det skall till en 60årig gubbe som slipar påt hela vintern, som gubbarna på båtvarvet gör med sina träbåtar, slipar, fenissar, slipar fenissar, slipar fenissar osv osv, silkesmjukt nästan

själv har man plastbåt å slipar bara bort bottenfärgen så den skall vara så ren från repor å dylikt för bästa prestanda i vattnet å så en vass stålpropeller också

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Detta hade jag gärna haft, dock alldeles för dyrt för mig.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av MVP:

kul när den möglar sen

Mögel tillkommer ju inte som magi, det skapas om fukt får stå tilla för länge.
Om tangetnbordet är tillräckligt luftigt så möglar det alltså inte.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av quizz_kid:

Detta köper nog Quizz_Kid Alla trä datorer han gjort i galleriet så är ju detta pricken!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Perfekt när man är ute och campar.. tar veden slut så kastar man bara på tangentbordet!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Eng > Swe layout.

Sv > Eng layout.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Sv > Eng layout.

Föredrar att ha 2st stora shift knappar och en smal enter framför pytte shift+långggggggg spacebar där alt-gr hamnar för nära om man vill göra []{} osv

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

JAG MÅSTE HA ETT SÅNT HÄR!!! Kan inte alla som ser detta och är intresserade maila Orée och be och böna om att dom borde börja sälja det med svensk layout!? Det är ju så extremt läckert alltså

EDIT: Här är deras mail: order@oreedesign.com

Permalänk
Medlem

Kompisen: Tja! Skaru hänga med ut på krogen ikväll?
Jag: Nä kan inte tyvärr...
Kompisen: Nä men vadådå?
Jag: Äh men måste lacka om mitt tangentbort!

Permalänk
Medlem

Skärbräda!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Började tänka på Gbg orrez' nu.. Hehe.
Måste ju vara det bästa namnet på ett tangentbord!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

stör mig så sjukt mycket på hur han kört lasern när han gjort hål för tangenterna. Har brännt alldeles för mycket i högra hörnen vilket gör att den ser sjukt B ut. Klar hela grejjen är nice som fan men stör mig på den detaljen. hög kvalite rakt igenom ska det vara för de priset.

Hehe, jag förstår vad du menar. Jag tror dock inte det är från någon laser utan det ser ut som borrade hål som har hamnat för långt upp/höger. Ganska vanlig metod när man sedan vill få ner en liten såg till att såga ut

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Gulligt (och relativt prisvärt) tangentbord
... men det lär ju sticka ut ganska mycket med enbart den här brädan på bordet, när mus och skärm osv fortfarande är vanliga plastprylar.

Skrivet av HurMycket:

Sant. Men vad är då vitsen med "ett enda stycke"?

Det kan verka som ordklyveri, men det är skillnad på om råmaterialet är ett stycke eller om den färdiga produkten är ett stycke

De gör tangentbordet från ett stycke trä, dvs så att ådringen osv blir enhetlig och estetiskt tilltalande, som någon påpekade. Det färdiga tangentbordet består sannolikt av fler delar än så för att kunna få in alla komponenter osv.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Trä + Topre + fördjupning.

Ett trätangentbord med full nkro, topre-switchar och lätt fördjupning för fingrarna på tangenterna och detta skulle varit världens skönaste pryl.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Jag som precis köpte ett fint Model M :/