Permalänk
Medlem

Fler med OUYA?

Fick hem min burk förra veckan. Den funkar ju riktigt smidigt. Nu vill jag bara ha en netflixklient till den (ja, Viasat och HBO också. Men det lär inte hända).
Något jag blev riktigt överraskad av är hur jäkla bra Tegra 3 presterar. Vissa spel ser nästan ut som AAA-titlar.

Vad tycker ni andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Är sugen på att beställa en.

Har du testat och spela upp mkv filer med xbmc på den?

Det är nämligen det som jag tänkte använda min, som ett komplement till apple tv:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Är sugen på att beställa en.

Har du testat och spela upp mkv filer med xbmc på den?

Det är nämligen det som jag tänkte använda min, som ett komplement till apple tv:n.

Nej inte än, jag labbar lite i kväll och återkommer med resultat om inte familjen är i vägen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Nej inte än, jag labbar lite i kväll och återkommer med resultat om inte familjen är i vägen

Skickades från m.sweclockers.com

Gör gärna det

Permalänk
Medlem

Åhå, har den kommit nu? Jag var väldigt nära på att beställa en för typ 1½ år sen eller vad det var men blev aldrig av. Återkom gärna med feedback och video/bilder

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag tror den finns att köpa nu, men är inte säker. Jag är en kickstarter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Är den här saken ansluten till google play store eller har den nåt eget enbart?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Väntar fortfarande på min...

du är inte ensam ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Är den här saken ansluten till google play store eller har den nåt eget enbart?

Den har sitt egna lilla app/game store.

Men det ska gå att installera Google play store på den, enligt här - http://geeknizer.com/install-google-play-store-on-ouya/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Den har sitt egna lilla app/game store.

Men det ska gå att installera Google play store på den, enligt här - http://geeknizer.com/install-google-play-store-on-ouya/

Tackar, verkar fint och hyfsat enkelt o göra om man skulle vilja göra det, gillar den här lilla apparaten och funderar på att köpa en, så därav nyfikenheten:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Suck
Min är i Hong Kong fortfarande. Den har varit där och väntat på att skickas sedan den 25 juni.....
Funkar XBMC bra då? Och funkar det med Icefilms tillägget?

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft chans att prova .mkv i xbmc. Över trådlöst, nej. Trådat, o ja. Flyter fint och ger fin bild. Installationen var plättlätt. Man går bara till xbmcs hemsida och tar hem android versionen. Vänta några minuter och rör inget för den visar inte DL progress. Sen är det bara att browsa till filen och klicka install..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd

fick min idag och den var DOA.....

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

fick min idag och den var DOA.....

Va? Vilken förbannad otur!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Va? Vilken förbannad otur!

Skickades från m.sweclockers.com

mm, lagomt glad man blev efter denna långa väntan, blir ju kul och se om ja får en ny eller inte med tanke på hur "bra" dem varit och svarit på andra som fått sina DOA.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

mm, lagomt glad man blev efter denna långa väntan, blir ju kul och se om ja får en ny eller inte med tanke på hur "bra" dem varit och svarit på andra som fått sina DOA.

De tar ofta flera dagar på sig att ens svara på en fråga. Bara en liten förvarning. Jag vet att de är rätt få, men när man lanserar worldwide måste man vara bättre förberedd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

De tar ofta flera dagar på sig att ens svara på en fråga. Bara en liten förvarning. Jag vet att de är rätt få, men när man lanserar worldwide måste man vara bättre förberedd

Skickades från m.sweclockers.com

haha jo så är det, finns inte en enda FB inlägg från dem som inte det finns flera kunder som är missnöjda eller undrar när just deras konsol ska levereras.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

fick hem en idag från amazon UK.
Hur löste ni det med strömförsörjningen?
Finns det någonstans man kan köpa en såndär ADP-UE-plugg till adaptern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Är sugen på att beställa en.

Har du testat och spela upp mkv filer med xbmc på den?

Det är nämligen det som jag tänkte använda min, som ett komplement till apple tv:n.

XBMC är värdelöst på den. Tangentbordet i xbmc funkar inget vidare alls, gjorde en tråd där jag frågade efter hjälp om att få xbmc att funka, har fortfarande inte lyckats. Det är även någon "bugg" som inte gör det möjligt med lösenordskydd för mediabiblliotek över nätverk som är mycket irriterande. När jag väl lyckas starta upp en film var kontrollerna omöjliga att använda.
Tegra 3 är förmodligen världens mest misslyckade grafikkrets för att spela film, h.264 1080p funkar helt OK i xbmc, doc. lite buggar med ljudet. Tegra 3 funkar inget vidare för 1080p spel etc. Det saknas helt enkelt kraft för så högupplösta skärmar... Shadowgun är det enda spelet som faktsikt har mer avancerad grafik och flyter bra på ouya.

Ska du ha en mediaspelare, köp någon android pc som man ansluter via hdmi direkt till tv:n, de funkar mycket bättre och är även billigare från ex. www.dx.xom

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

XBMC är värdelöst på den. Tangentbordet i xbmc funkar inget vidare alls, gjorde en tråd där jag frågade efter hjälp om att få xbmc att funka, har fortfarande inte lyckats. Det är även någon "bugg" som inte gör det möjligt med lösenordskydd för mediabiblliotek över nätverk som är mycket irriterande. När jag väl lyckas starta upp en film var kontrollerna omöjliga att använda.
Tegra 3 är förmodligen världens mest misslyckade grafikkrets för att spela film, h.264 1080p funkar helt OK i xbmc, doc. lite buggar med ljudet. Tegra 3 funkar inget vidare för 1080p spel etc. Det saknas helt enkelt kraft för så högupplösta skärmar... Shadowgun är det enda spelet som faktsikt har mer avancerad grafik och flyter bra på ouya.

Ska du ha en mediaspelare, köp någon android pc som man ansluter via hdmi direkt till tv:n, de funkar mycket bättre och är även billigare från ex. www.dx.xom

Jag håller inte med dig alls. Tegra 3 är väldigt kompetent. Att tgb och annat inte funkar i xbmc är knappast Tegras fel. Jag har felfri uppspelning utan problem med ljud. Jag har så klart inte spelat alla spel, och det har inte du heller, men alla jag provat (20+) har haft utmärkt flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

Bara en fråga vad går denna lilla maskin på? Skulle vara trevligt med lite bilder också

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag håller inte med dig alls. Tegra 3 är väldigt kompetent. Att tgb och annat inte funkar i xbmc är knappast Tegras fel. Jag har felfri uppspelning utan problem med ljud. Jag har så klart inte spelat alla spel, och det har inte du heller, men alla jag provat (20+) har haft utmärkt flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, spelen som finns har utmärkt flyt. Men grafiken hos dem känns väldigt överskattad när de jämförs med riktiga konsolspel etc. när de egentligen bara är mobilspel på stor skärm med handkontroll.
Tegra 3 är inte riktigt så 2013 anpassat, utan mer 2012.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

fick hem en idag från amazon UK.
Hur löste ni det med strömförsörjningen?
Finns det någonstans man kan köpa en såndär ADP-UE-plugg till adaptern?

Kolla på ebay 1 dollar styck från kina om du orkar vänta 2 veckor

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Borde det inte komma netflixklient, och klienter för liknande tjänster nu när Silverlight är nerlagt? Tänker att det borde vara hyfsat lätt att ordna klienter till alla möjliga plattformar om de nu går över till html5 istället.

Fast netflix kanske redan kör html5?

För övrigt vill jag gärna hör mer om era erfarenheter kring OUYA

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Ser att åsikterna går isär huruvida ouya:n är en bra mediaspelare, eller ej.

Det kan ju vara så att xbmc teamet behöver finslipa xbmc för ouya lite till.

Nåväl, det blir ett köp i alla fall, bära eller brista!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Ser att åsikterna går isär huruvida ouya:n är en bra mediaspelare, eller ej.

Det kan ju vara så att xbmc teamet behöver finslipa xbmc för ouya lite till.

Nåväl, det blir ett köp i alla fall, bära eller brista!

Det beror lite på vad du har för krav från din media spelare, Tegra 3 är ju redan allmänt känd hur dess prestanda är, har redan en platta, och tja 'scene' releaser funkar väll prima på en sådan. Men har du större krav. T.ex. soft subs, hi10p o.s.v. på dina filmer så är en Tegra 3 allmänt skräp i dessa förhållanden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är hel-nöjd med min Ouya so far. Men å andra sidan så räknade inte jag med att den skulle slåss mot t.ex. mitt Wii & ps3. För mig är det en kul liten (billig) pryl som kommer mogna med tiden. Hoppas på fullt stöd för xbmc, netflix, spotify och andra streaming-tjänster.

Permalänk
Medlem

Även plex ska ju finnas till ouya.
Någon som testat?

Permalänk
Medlem

Jag har också en Ouya. Inte jätteimpad änsålänge, men jag tror den kommer bli varm i kläderna med tiden.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.