Xbox 360 vs Playstation 3

Permalänk
Medlem

Xbox 360 vs Playstation 3

Som titeln säger, vilken av dem är bäst?

Permalänk

Xbox 360, finns mina favoritspel (Dvs. Forza-serien) + att enligt mig har Xbox en bättre kontroll

Permalänk
Medlem

Den konsoll som har flest spel du vill ha.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Köp den som du får dom exklusiva spel du vill ha.
PS3 har mer intressanta exklusiva titlar tycker jag,
men gillar du Halo, Forza osv så är väl 360 bäst.

PS:
Har du ingen Blu-Ray hemma och ser på film ibland så
kanske ett PS3 kan vara bra också

Permalänk

Vilken konsol som är bäst är ju inte subjektivt alls

oh wait

Permalänk
Avstängd

Hade du tänkt spela något på den? Kolla isåfall de exklusiva spelen. Välj därefter.

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla svar, jag har tänkt länge på detta och har bestämt mig. Jag ska köpa Wii U, det verkar vara det som är den bästa konsollen just nu, Konsoll of the Year 2012.

Tackar för all hjälp!

Permalänk

x360, enbart för halo och forza!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janss00n:

Tacksam för alla svar, jag har tänkt länge på detta och har bestämt mig. Jag ska köpa Wii U, det verkar vara det som är den bästa konsollen just nu, Konsoll of the Year 2012.

Tackar för all hjälp!

Den nyaste som finns ja, diskutabelt om det är den bästa, men jag skulle inte förlita mig på att det kommer speciellt många nya spel.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Den nyaste som finns ja, diskutabelt om det är den bästa, men jag skulle inte förlita mig på att det kommer speciellt många nya spel.

Fast smash bros, watch dogs, Ac4, mario cart, Zelda, Project CARS, Monster Hunter 3 Ultimate och pikmin tycker jag verkar lockande. Men jag rekomenderar Ps3 eller 360 på grund av att dom har fler spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

x360, enbart för halo och forza!

Gears spelen är rätt grymma också.

Permalänk

Ps3!!!
Xbox 360 låter som jetplan!!!

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audia8snubben:

Ps3!!!
Xbox 360 låter som jetplan!!!

inte slim omm ma rippar till hdn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Fast smash bros, watch dogs, Ac4, mario cart, Zelda, Project CARS, Monster Hunter 3 Ultimate och pikmin tycker jag verkar lockande. Men jag rekomenderar Ps3 eller 360 på grund av att dom har fler spel.

Watch Dogs och AC4 kommer ju dock till både nuvarande och kommande generation, samt PC.

Project CARS har väl inte ens ett releaedatum?

De andra spelen är väl en intressefråga bara TS kan svara på.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Watch Dogs och AC4 kommer ju dock till både nuvarande och kommande generation, samt PC.

Project CARS har väl inte ens ett releaedatum?

De andra spelen är väl en intressefråga bara TS kan svara på.

ja men jag menade att bra spel kommer till wiiu och sen är det en intresse fråga med 360 och ps3 också.

Permalänk

om vi räknar alla konsoler kan jag tipsa om gamecube (eller wii eftersom den spelar gamecubespel)

Permalänk
Medlem

Generellt sett så är multiplattsforms-spelen snyggare på 360.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Frågan har redan ställts ett flertal gånger. Eftersom du inte hade någon specifik fråga om dessa spelkonsoler har jag låst tråden.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

Om du gör en sökning finner du flera liknande trådar, vilka kanske kan ge dig lite tips. Exempel:

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Mvh
/KimTjik