Florida förbjuder datorer – av misstag

Permalänk
Medlem

Anledningen till överklagandet: Inga datorer i florida = ingen möjlighet till nätspioneri ;D

Visa signatur

|Intel i5 3570k@3.4GHz|MSI B75IA-E33 M-ITX|Corsair XMS3 8GB@1600MHz CL9|Fractal Design Node 304|Cooler Master Silent Pro M2 520W|Samsung 830 128GB|WD 2TB Green|Zotac 660Ti OC @ 1150MHz|

Permalänk
Skrivet av Dreadlock:

Det tog inte många minuter innan första USA-kritiska kommentaren kom. Vi är mycket bättre i detta landet. Lotteritillstånd för internetcaféer - tvlicens för telefoner och nu senast tog de ner undertexter.se.... Yes. Det är de på andra sidan pölen som är STASI - inte vi...

Fast Sveriges ledande politikers våta dröm är ju att vara en delstat i US of A

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Fast Sveriges ledande politikers våta dröm är ju att vara en delstat i US of A

Skickades från m.sweclockers.com

Sveriges undgergång började den 6 november 1632 .. Nu finns inget kvar värt att bry sig om iaf.

Permalänk

Minns nån gammal lag som lite ospeciferat lydde att man ska bära hjälm under motorcykelfärd.
Mao kunde man fästa den på armbågen, eller varför inte foten, då det inte specificerades att det var huvvet som skulle skyddas.

Ju mer mygel, fuffel o trixande - desto längre och sjukare lagböcker.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Fattar inte varför man ska stirra sig blind på ordvalen i lagen...lagar är väl till för att vara en guide till vad som är rätt och fel i samhället...att serva oss.
Om dom skulle råka göra slaveri lagligt igen betyder det väl inte att slaveri är ok, utan att lagen har blivit fel...

Antar att det jag vill säga är att lagar behöver ständigt ses över och ändras med tiden och inte benhårt sitta i och göra livet jävligt för folk...Man får ju använda lagen som den är syftad att användas och inte försöka böja betydelsen för att förbjuda allt.

Det tråkiga är ju att luckor i lagar tenderar att utnyttjas. Om alla vore överens om vad som är rätt och fel i samhället hade vi inte behövt lagar överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Fattar inte varför man ska stirra sig blind på ordvalen i lagen...lagar är väl till för att vara en guide till vad som är rätt och fel i samhället...att serva oss.
Om dom skulle råka göra slaveri lagligt igen betyder det väl inte att slaveri är ok, utan att lagen har blivit fel...

Antar att det jag vill säga är att lagar behöver ständigt ses över och ändras med tiden och inte benhårt sitta i och göra livet jävligt för folk...Man får ju använda lagen som den är syftad att användas och inte försöka böja betydelsen för att förbjuda allt.

Men...men vad skall alla advokater livnära sig på då?
Det finns ju redan tillräckligt många politiker...

Jag håller med, men det är just otydliga, svepande formuleringar som öppnar upp för diverse kryphål (som advokaterna hittar): "hon skrek inte tillräckligt högt, gjorde inte tillräckligt motstånd....)
Jag tror att problemet är att det är svårt att få förbud att fungera, påbud är bättre.
Förbjud inte spel och dubbel, det kommer aldrig att fungera.
Gör istället spelhallarna skyldiga att inte utnyttja spelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Men...men vad skall alla advokater livnära sig på då?
Det finns ju redan tillräckligt många politiker...

Jag håller med, men det är just otydliga, svepande formuleringar som öppnar upp för diverse kryphål (som advokaterna hittar): "hon skrek inte tillräckligt högt, gjorde inte tillräckligt motstånd....)
Jag tror att problemet är att det är svårt att få förbud att fungera, påbud är bättre.
Förbjud inte spel och dubbel, det kommer aldrig att fungera.
Gör istället spelhallarna skyldiga att inte utnyttja spelarna.

Problem med påbud är att det antingen totalt stänger möjligheterna att hitta på något nytt, t ex om man gör det olagligt att gå utanför påbuden. Eller så blir det gigantiska kryphål som man kan utnyttja utan inskränkning.
Eftersom människor i allmänhet är skithögar så behövs ett komplext system av lagar.

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

Det tog inte många minuter innan första USA-kritiska kommentaren kom. Vi är mycket bättre i detta landet. Lotteritillstånd för internetcaféer - tvlicens för telefoner och nu senast tog de ner undertexter.se.... Yes. Det är de på andra sidan pölen som är STASI - inte vi...

Man ska komma ihåg att den proposition som radiotjänst hänvisar till och som inte blev någon lag på definitionen av tv-mottagare så har utredningen ansett att dator med internetkoppling inte ska betraktas som tv-mottagare.
Så här är det inte politikerna som stiftar lagar, det gör respektive aktiebolag som utövar lagen, fritt efter eget tycke. Det sk rättsväsendet håller i allmänhet bara med den som utövar lagen. Tror att vi klår Florida ganska bra på den här punkten.

Permalänk
Medlem

Haha detta var ju lite jul faktiskt, någon lär ju få sparken för detta hehe xD Några personer måste ju läst igenom och godkänt formuleringarna tycker man.

Som jag uppfattar det så skulle ju även smartphones, surfplattor osv också vara förbjudet. Det kan inte vara lätt att bo i Florida nu inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro