Rockstar släpper första videon med GTA V gameplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Varför skulle det sälja sämmre till pc? Många spel säljs bättre på pc, speciellt såna här stora spel. Utvecklarna är bara lata, det är billigare att utveckla till konsoll och går snabbare.

Jag vet bara att jag läst GTA4 sålde sämre än väntat till pc. Om någon vet någon sida där det står hur mycket GTA4 sålt till varje plattform enskilt får ni gärna länka.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Nu har ja inte läst igenom vart enda inlägg så de kan va sagt, men jag skulle tro att spelat är byggt mer för ngen men släpps som en lätt nerdragen version till ps3 xbox 360 i början på grund av att inte ngen konsolerna släpps förän senare.

Visa signatur

I7 3770K 4,3GHZ, 970 ssc SLI, Z77 Sabertooth 16gb Vengance, hx1000i, ASUS pb27q 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Man kan väll låsa multiplayer/online biten från piratkopiering.
Säljer man det sedan på steam/origin endast, går det då piratkopiera?

Kort svar, ja.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk

Denna tråden har som vanligt de tråkiga och de bra åsikterna.

De tråkiga är att folk fortfarande vill spela lågupplöst OCH med låg FPS

De bra är att en del har tröttnat på det ovanstående.

Man kan ju undra varför de som nu tycker det är lajbans med lågupplösta spel med låg FPS uppgraderar sina datorer om de nu gillar hackig och grumlig grafik.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Även om jag hellre föredrar GTA på PC så är det ganska lätt att förstå varför det släpps till konsoler först.
och det är inga pga av att man gillar eller vill "spela lågupplöst och med låg fps".

100 miljoner konsoler med snarlika speccs vs 100 miljoner olika PC setups. Vilket är lättast att optimera för och vilken grupp tror du de kan sälja flest spel till?
Det krävs tid och pengar för att optimera spelet till all hårdvara, annars slutar det som GTA IV, funkar fint till viss gammal hårdvara och lite si o så där med de nyare delarna.

Är minecraft högupplöst ultra realistiskt spel eller? Folk verkar gilla spelet något enormt och det är inte pga högupplösning eller hög fps..
GTA har för mig aldrig betytt högupplösning eller hög fps, vad som har varit viktigt för mig är själva spelet och känslan, högupplösning och hög fps är en bonus som du kan få senare när och om det släpps till N-gen eller PC

Vet inte när Rockstar börja med Konsol tidsexklusivt, men det funkar tydligen för dom och om det hjälper företaget att göra så, då stödjer jag dom fullt ut.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Inaktiv

Får se om de klarar att göra det där i 60fps till konsolerna nu, det har de ju misslyckats med ganska länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Även om jag hellre föredrar GTA på PC så är det ganska lätt att förstå varför det släpps till konsoler först.
och det är inga pga av att man gillar eller vill "spela lågupplöst och med låg fps".

100 miljoner konsoler med snarlika speccs vs 100 miljoner olika PC setups. Vilket är lättast att optimera för och vilken grupp tror du de kan sälja flest spel till?
Det krävs tid och pengar för att optimera spelet till all hårdvara, annars slutar det som GTA IV, funkar fint till viss gammal hårdvara och lite si o så där med de nyare delarna.

Men hade spelet sålt skräp på spelkonsoler och samtidigt sålt riktigt bra på pc. Då kan jag garantera att man bara utvecklat spelet till pc oavsett om det skulle vara svårare att utveckla och optimera.
Allt handlar om tjäna pengar för företag så det är inte så konstigt. Det är vi konsumenter som styr marknaden. Jag kan inte förstå hur folk här kan klaga på grafiken och samtidigt väljer dom att stöd köpa spelkonsolversionen. Det är ungefär som att lägga sin röst på ett parti man inte tycker om.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Men hade spelet sålt skräp på spelkonsoler och samtidigt sålt riktigt bra på pc. Då kan jag garantera att man bara utvecklat spelet till pc oavsett om det skulle vara svårare att utveckla och optimera.
Allt handlar om tjäna pengar för företag så det är inte så konstigt. Det är vi konsumenter som styr marknaden. Jag kan inte förstå hur folk här kan klaga på grafiken och samtidigt väljer dom att stöd köpa spelkonsolversionen. Det är ungefär som att lägga sin röst på ett parti man inte tycker om.

det där va nog det dummaste argumentet jag läst här hittills.. köpa spel för att stödja företaget jämfört med att rösta på ett parti.... ett lands framtid vs ett spels texturupplösning... LÅTER VETTIGT *facepalm*

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

det där va nog det dummaste argumentet jag läst här hittills.. köpa spel för att stödja företaget jämfört med att rösta på ett parti.... ett lands framtid vs ett spels texturupplösning... LÅTER VETTIGT *facepalm*

Haha bra där du förstod precis vad jag menade... Om det var ett dumt argument så röstar du på partier som du inte tycker om. Nu svänger detta av offtopic. Men jag ser det fullt logiskt att framgångsrika spel lockar utvecklarna till fler sådana och misslyckade spel läggs ner. Tycker du något fel i påståendet så får du väl försöka förklara.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

"Om det var ett dumt argument så röstar du på partier som du inte tycker om."

Herregud, är du en vuxen människa så är det fan tragiskt att du inte lärt dig argumentera för fem öre. Det där va nog det mest ologiska motargument genom människans historia, hands down.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

"Om det var ett dumt argument så röstar du på partier som du inte tycker om."

Herregud, är du en vuxen människa så är det fan tragiskt att du inte lärt dig argumentera för fem öre. Det där va nog det mest ologiska motargument genom människans historia, hands down.

Men herregud att det ska bli så känsligt om man blandar in politik. Det var bara ett exempel. Vi kan ta ett annat istället och glömma det tidigare. Låt säga att en speltidning kommer en dag senare i butik och du vill läsa senaste nyheterna. Men pga diverse teknik strul är den försenad. Istället köoer du en konkurrerande tidning som du inte tycker om. Och alla resonerar likadant och gör detsamma. Pga förseningen så förlorar tidningsbolaget massor med pengar och tvingas lägga ner.

Så egentligen vill jag bara försvara och bevara pc spelens framtid inget annat. Ursäkta om någon inte förstod mitt föregående exempel. För jag förstår inte varför jag inte får tycka att att man ska strunta i att köpa spelkonsol versionen om man inte gillar den.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Alla må kanske inte gilla hur detta spelet släpps och sånt...

But they sure can make one hell of a game...

Permalänk
Medlem

Microsoft blev väl påkomna med att köra ett Xbox one spel på en vanlig persondator om jag inte minns helt fel?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130615/microsoft-korde-xb...

Så då lär det väl inte finnas någon större risk att det blir en dålig "port" till PC, om dom nu inte har världens uslaste programmerare såklart!