Microsoft lämnar ut data till NSA/FBI

Permalänk
Inaktiv

Microsoft lämnar ut data till NSA/FBI

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1832086-microsoftsamarbete...

Om detta stämmer då blir det ALDRIG någon mer produkt från M$.
Vid det här laget så har de grävt sin grav så djup så att man inte längre skymtar något ljus...
Det de gjorde var rent ut sagt olagligt så nu är det fritt fram att stämma maffiaföretaget.

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men... Hoppas att detta korrupta företag går in konkurs.

Permalänk
Medlem

Var ju så att Microsoft var antagligen tvingade till det. Är du nojig skaffa SE Linux och läs igenom all kod. Sen får du använda massa proxys med bra kryptering.
Tror definitivt att de inte grävt sin egen grav.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av w4nt3n:

Var ju så att Microsoft var antagligen tvingade till det. Är du nojig skaffa SE Linux och läs igenom all kod. Sen får du använda massa proxys med bra kryptering.
Tror definitivt att de inte grävt sin egen grav.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvingade? Skulle nog inte tro det..
Mutade? Ett mer rimligt alternativ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1832086-microsoftsamarbete...

Om detta stämmer då blir det ALDRIG någon mer produkt från M$.
Vid det här laget så har de grävt sin grav så djup så att man inte längre skymtar något ljus...
Det de gjorde var rent ut sagt olagligt så nu är det fritt fram att stämma maffiaföretaget.

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men... Hoppas att detta korrupta företag går in konkurs.

Inte bara Microsoft http://sv.wikipedia.org/wiki/PRISM_(%C3%B6vervakningsprogram), flera stora internet aktörer har blivit tvingade att hjälpa storebror att spionera. Ingen nyhet precis och även om det precis blivit känt så kom det inte precis som inte stor överraskning att CIA/ NSA eller annan random förkortning från världens största "demokrati" har spionerat på folk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stesor:

Inte bara Microsoft http://sv.wikipedia.org/wiki/PRISM_(%C3%B6vervakningsprogram), flera stora internet aktörer har blivit tvingade att hjälpa storebror att spionera. Ingen nyhet precis och även om det precis blivit så kom det inte precis som inte stor överraskning att CIA/ NSA eller annan random förkortning från världens största "demokrati" har spionerat på folk.

Ja någon riktig nyhet var det nog inte utan mer ett bekräftande.
Det är så sjukt läskigt hur det kunnat gå så här bara för landets "säkerhet". Visst, visst.
Och nej, USA är ingen demokrati.
Storebror ser dig.

www.mullvad.net ... here I come.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Tvingade? Skulle nog inte tro det..
Mutade? Ett mer rimligt alternativ..

Väx upp, MS var tvungna via lagförslag och dylikt att bygga in en bakdörr IFALL en dator skulle behöva övervakas av myndigheterna. Detta har existerat i princip 20år. NSA och FBI ger dock blanka fan i vanligt folk och jagar mest pedofiler,terrorister och grov brottslighet men du kanske tycker att man borde sluta övervaka pedofiler för att du är okunnig och rädd över att NSA ska se din porrsamling och rippade spel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ja, MS är precis som Google och andra storföretag tvingade att ge ut informationen till USA. Det borde vara USAs regering som får skit egentligen. Men fredspris ska de ha!!

Sen vore det även intressant att se dokumenten som de hänvisar till.

Permalänk
Avstängd

alla inblandade parter ska ha skit både ms google facebook osv och allrahelst usa som är ett äckligt land som försöker vara världspolis och tror dom får göra exakt vad dom vill men är egentligen inte mer än ett sofistikerat nordkorea

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knuckles:

Väx upp, MS var tvungna via lagförslag och dylikt att bygga in en bakdörr IFALL en dator skulle behöva övervakas av myndigheterna. Detta har existerat i princip 20år. NSA och FBI ger dock blanka fan i vanligt folk och jagar mest pedofiler,terrorister och grov brottslighet men du kanske tycker att man borde sluta övervaka pedofiler för att du är okunnig och rädd över att NSA ska se din porrsamling och rippade spel

Jag tycker det är fel att övervaka oavsätt. Och för det andra så är fildelning ett i princip lika grovt brott som pedofili i USA.
Sist så vill jag brar säga att jag tyckee det är onödigt att trycka ner andra genom att be dem att växa upp.. moget. Alla tycker inte som dig, respektera och acceptera det.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Och för det andra så är fildelning ett i princip lika grovt brott som fildelning i USA

Öhm?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Att det inte går att lita på Microsofts kryptering har jag trott länge. Överhuvudtaget är det misstänkt att USA inte försöker göra mer föra tt förbjuda krypteringsprogram o dyl. Undrar om de har andra vägar förutom huvudnycklar till krypteringsprogram och brandväggar (Norton te x) för att komma åt informationen - hårdvarumässigt?

Och så undrar eliten i samhället varför folk tappar tron på demokrati, eller ja, den skenbara demokrati som finns.........:(

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

Skulle varit pedofili andra gången. XD Var lite trött.

LimeWire t.ex. .. stämda på 525 biljoner kronor pga ~ 1000000 nerladdningar av låtar.
Ensam kille stämdes på 14 miljoner kronor pga nedladdning av 24 låtar. (Gick igenom)
Etcetera, etcetera. ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1832086-microsoftsamarbete...

Om detta stämmer då blir det ALDRIG någon mer produkt från M$.
Vid det här laget så har de grävt sin grav så djup så att man inte längre skymtar något ljus...
Det de gjorde var rent ut sagt olagligt så nu är det fritt fram att stämma maffiaföretaget.

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men... Hoppas att detta korrupta företag går in konkurs.

Så då ska du sluta använda tjänster från google, facebook och allt vad de andra stora företagen heter också? Det blir många storföretag att stämma i så fall.

Läste en artikel för inte så längesedan som visade att även de lämnar information till myndigheterna. Nu hittade jag inte just den artikeln jag tänkte på men jag hittade iaf dessa på en enkel sökning http://computersweden.idg.se/2.2683/1.512076/google-vill-avsl... & http://www.metro.se/teknik/apple-bryter-tystnaden-om-samarbet... .

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Knuckles:

Väx upp, MS var tvungna via lagförslag och dylikt att bygga in en bakdörr IFALL en dator skulle behöva övervakas av myndigheterna. Detta har existerat i princip 20år. NSA och FBI ger dock blanka fan i vanligt folk och jagar mest pedofiler,terrorister och grov brottslighet men du kanske tycker att man borde sluta övervaka pedofiler för att du är okunnig och rädd över att NSA ska se din porrsamling och rippade spel

Nu är det knappast så att de "hemska" brott vissa säger är rättfärdigade att spionera på till varje pris har minskat eller ens verkar ha påverkas, däremot så har de det som svepskäl för mer allmän övervakning utanför lagen.
Det är en rätt stor skillnad på att avlyssna något specifikt efter ett domstolsbeslut jämfört med bred allmän avlyssning, det påminner mera om McCarthyismen http://sv.wikipedia.org/wiki/Joseph_McCarthy som fanns i Usa på 50 talet, Ett verktyg för politiska förföljelser och åsiktsregistrering snarare än nått som verkligen var användbart mot brottslighet.
Eftersom USA dessutom verkar ha avlyssnat EU parlamentet och andra politiker så blir det ett svårt läge att förklara avlyssningen med "brottsbekämpning"

Alla former av övervakning som står utanför rättssystemen är förkastlig eftersom medborgarna då saknar kontroll.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Detta är dessvärre ingen nyhet. Microsoft, precis som andra företag står under regim och republik, och med tanke på USAs hårda övervakning är jag inte ett dugg förvånad. Är dock glad att jag bor i Sverige, där detta inte förekommer förutom i extrema fall.

Jag kan däremot säga rakt ut, att om det bidrar till att polisen får tag på fler pedofiler, terrorister och folk som begår hatbrott, står mitt privatliv till deras förfogande. Vidare kan jag säga(och många bekanta har hållit med) att övervakning inte ska få kunna ske utan misstanke till grov brottslighet, eller utan medborgarens medgivande.

Har inte mage som vissa andra har, att argumentera ned riktad övervakning som kan stoppa extremt hemska brott, med motiveringen integritet, och agendan att jag som privatperson inte vill bli påkommen med piratkopierat material.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

stöd piratapartiet, ända chansen att göra något är genom regeringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

stöd piratapartiet, enda chansen att göra något är genom regeringen

Synd bara att de vänder kappan efter vinden beroende på vilket block som kan tänka sig att samarbeta med dem.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

stöd piratapartiet, ända chansen att göra något är genom regeringen

Nu är det bara att invänta allt skitsnack om att piratpartiet inte går att rösta på eftersom det är ett enfrågeparti.

Sanningen är att piratpartiet inte varit ett "enfrågeparti" sedan 2006, men folk fattar helt enkelt inte. Men att sitta här och gnälla på hur dåligt den riksdag de själva röstat fram sköter sig, det går fint.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu är det bara att invänta allt skitsnack om att piratpartiet inte går att rösta på eftersom det är ett enfrågeparti.

Sanningen är att piratpartiet inte varit ett "enfrågeparti" sedan 2006, men folk fattar helt enkelt inte. Men att sitta här och gnälla på hur dåligt den riksdag de själva röstat fram sköter sig, det går fint.

Spelar väl ingen roll om de har ett större partiprogram om man inte håller med om det? Ska du rösta på dem bara på grund av den ställningen så gör du fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pEccA-vE:

Spelar väl ingen roll om de har ett större partiprogram om man inte håller med om det? Ska du rösta på dem bara på grund av den ställningen så gör du fel.

Självklart skall man rösta på det partiet man anser har det bästa partiprogrammet överlag, men för egen del så kan "Vi låter USA's regering ta oss i tvåan och stödjer gladerligen upphovsrättsindustrin villkorslöst" på partiprogrammet" Lika gärna översättas med "Vi bränner barn i ögonen med cigaretter" eller något annat som gör att man absolut inte vill rösta på ett parti.

Grejen är att det här har pågått rätt länge nu. Man har haft många val på sig att rösta på något annat om man nu tycker att den här sortens politik är så fel att den är värd att gnälla på.

Men om man anser att det är ett stort problem så bör man ju också rösta på de som vill göra något åt det, tycker jag i alla fall.

Men här på Sweclockers verkar ju de flesta se invandring som ett problem då 55% eller vad det nu var skulle röstat på SD om det var val idag, och jag har för mig att de vill ge upphovsrättsindustrin än mer befogenheter och skärpa straffen ytterligare.

Men som sagt, i slutändan handlar det ju om vad man prioriterar mest. Sorry för lite Off Topic.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men här på Sweclockers verkar ju de flesta se invandring som ett problem då 55% eller vad det nu var skulle röstat på SD om det var val idag, och jag har för mig att de vill ge upphovsrättsindustrin än mer befogenheter och skärpa straffen ytterligare.

Dessa personer resonerar precis som alla som röstar på piratpartiet. De hittar en kärnfråga som de tycker tillräckligt illa om att de skiter totalt i allt annat partiet står för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu är det bara att invänta allt skitsnack om att piratpartiet inte går att rösta på eftersom det är ett enfrågeparti.

Sanningen är att piratpartiet inte varit ett "enfrågeparti" sedan 2006, men folk fattar helt enkelt inte. Men att sitta här och gnälla på hur dåligt den riksdag de själva röstat fram sköter sig, det går fint.

Dock så spelar det ju mindre roll, ingen lär ju inbilla sig att ifall dom kommer in med riksdagen att dom är bland dom större partierna så dom kan hålla på sin fråga. Ge något till dom andra partierna som då ger något tillbaka, så det funkar, iaf i praktiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av pEccA-vE:

Dessa personer resonerar precis som alla som röstar på piratpartiet. De hittar en kärnfråga som de tycker tillräckligt illa om att de skiter totalt i allt annat partiet står för.

Hur vet du att de som röstar på Piratpartiet bara bryr sig om fildelningsfrågan, som väl ändå får ses som deras kärnfråga?

Jag har röstat på piratpartiet så länge det har varit möjligt och jag bryr mig om mer än fildelningen, så att säga "alla" är väl att ta i.

Det är även svårt att veta, generellt. Det är lite som att säga att alla som röstar på moderaterna bara bryr sig om sänkta skatter, eller att de som röstar på sossarna bara bryr sig om ökade bidrag till arbetslösa, osv osv... det är att förenkla för sig väldigt mycket.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

Dock så spelar det ju mindre roll, ingen lär ju inbilla sig att ifall dom kommer in med riksdagen att dom är bland dom större partierna så dom kan hålla på sin fråga. Ge något till dom andra partierna som då ger något tillbaka, så det funkar, iaf i praktiken

Med det resonemanget kommer ju aldrig någonsin nya partier kunna komma in i riksdagen, men det gick ju hyffsat för SD i alla fall får man ju säga, och även om jag hatar allt de står för så tycker jag ändå att det är ett friskhetstecken att ett nytt parti kan komma in som de har gjort.

Det skulle kunna gå för Piratpartiet också.

Ock även om det inte gör det, så skulle jag inte kunna tänka mig att rösta på något av riksdagspartierna utan då ligger piratpartiet närmast vad jag tycker, och då ska de också ha min röst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur vet du att de som röstar på Piratpartiet bara bryr sig om fildelningsfrågan, som väl ändå får ses som deras kärnfråga?

Jag har röstat på piratpartiet så länge det har varit möjligt och jag bryr mig om mer än fildelningen, så att säga "alla" är väl att ta i.

Det är även svårt att veta, generellt. Det är lite som att säga att alla som röstar på moderaterna bara bryr sig om sänkta skatter, eller att de som röstar på sossarna bara bryr sig om ökade bidrag till arbetslösa, osv osv... det är att förenkla för sig väldigt mycket.

Skrivet av Ozzed:

Nu är det bara att invänta allt skitsnack om att piratpartiet inte går att rösta på eftersom det är ett enfrågeparti.

Sanningen är att piratpartiet inte varit ett "enfrågeparti" sedan 2006, men folk fattar helt enkelt inte. Men att sitta här och gnälla på hur dåligt den riksdag de själva röstat fram sköter sig, det går fint.

Men om man inte håller med dig så tillhör man kategorin som gnäller på hur dålig nuvarande riskdag (som jag inte la min röst på) om man tycker att detta är dåligt. Du garderar dig säkert åt båda hållen där.

Hade det inte varit för FRA så hade inte Piratpartiet funnits, och de har ännu in gjort ett enda val med ett färdigt partiprogram. Fram till och med 2012 så var de ett enfrågeparti på riktigt. Så det är inte så konstigt att de inte fått så många röster. Annars har du valet att rösta på Frihetspartiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Är dock glad att jag bor i Sverige, där detta inte förekommer förutom i extrema fall.

Jag kan däremot säga rakt ut, att om det bidrar till att polisen får tag på fler pedofiler, terrorister och folk som begår hatbrott, står mitt privatliv till deras förfogande. Vidare kan jag säga(och många bekanta har hållit med) att övervakning inte ska få kunna ske utan misstanke till grov brottslighet, eller utan medborgarens medgivande.

Har inte mage som vissa andra har, att argumentera ned riktad övervakning som kan stoppa extremt hemska brott, med motiveringen integritet, och agendan att jag som privatperson inte vill bli påkommen med piratkopierat material.

Öhhh du har inte hängt med alls ser jag!
Har du hört talas om FRA som gör exakt samma saker som NSA´s Prism gör OCH dom är NSA´s "capture point" för ryslands internet då över 80% av deras trafik går genom sverige och vips så byter FRA dessa uppgifter mot dom som FRA vill ha från NSA.
Och om en svensks trafik råkar gå ut ur landet genom samma kabel som FRA för stunden lyssnar av så JA då är han avlyssnad då med och det utan några som helst misstankar,domar,etc.
Och som du kanske vet så tar internet trafik INTE den kortaste vägen utan den snabbaste som mycket väl kan gå från dig och ut ur landet för att sen gå tillbaks till tex din granne.
Därmed så måste man tänka på att OM dom nu råkar lyssna på en kabel och OM trafiken råkar gå genom den så ÄR jag avlyssnad av FRA.
Allt detta ska ju sparas i max 12månader.
MEN FRA har skitit detta och spara allt så länge dom vill och även OM dom tar bort nåt så går det att återskapa.
http://www.metro.se/nyheter/mp-kraver-kriskommission-efter-me...

Sen finns det en liten lag som heter Teledatalagen där lagen tvingar ispérna att spara all info om vart du surfade,ringde,sms,etc och då även tidpunkt,var DU befann dig och det när du surfade in på sidan,ringde,la på,etc och även att så fort en mobil får kontakt med en ny mast så ska din position sparas och detta gör att det går att följa dig med 0,5m exakthet om du har mottagning så det går att ringa går det inte att ringa så går fortfarande din position att spåras men med lite sämre exakhet.
DVS alla mobiler är numera en statlig spårsändare.
Detta ska sparas i minst sex månader, men högst två år

Sen har ju även SÄPO tabbat sig med tiden för insamlat data som ej har förstörts i tid men enligt åklagare så var SÄPO för inkometenta att stå till svars för sitt misstag. http://scriptorium.se/josh/2010/05/13/myndigheten-som-omyndig...
Så med andra ord så kan både SÄPO o FRA skita helt i den lilla detaljen och vi medborgare måste därmed räkna med att ALLT kommer att sparas för ALLTID.

Sen finns även IPRED som är en lag som ger upphovsrätts innehavare mer rättigheter än vad polisen har vilket innebär att dom får göra en intrångsundersökning utan några som helst beslut,domar från åklagare,domare,etc dom har även rättigheter att frysa bankkonton OCH att samtidigt kräva att banken ej talar om varför dom är frysta i upp till en månad efteråt (även detta utan inblandning av åklagare,domare,polis,etc).

Sen den lilla saken att dessa oerhört integritets fientliga lagar,etc gör knappt inte ett skit för att få tag i grövre brott,barnporr (barnporrs enheten förlorade ju för ca 2år sedan 9 av sina 11 poliser till upphovsrätt brotts avdelningen) osv detta för att dom håller på med brott VET om att dom kan kryptera,använda proxys,etc.
Samma sak gäller ju kamera övervakning många studier från,om london säger ju att dom miljarder pund dessa kameror kostar löser ungefär lika många brott som 1,8 fler anställda poliser skulle gjort (och då handlar det enbart om några hundratusen pund) hur mång fler brott skulle det inte lösas om alla pengar från kameror skulle ges till nyanställda poliser istället.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

ja de var ju sinesjukt att även microsoft är med hjälper nsa på traven med övervakningen fast det var väll inte specielt otänkbart med tanke på den våg av övervakningen som avslöjats på sistone

enda sättet att slipa den här typen av förkastlig övervkaningen är väll att byta till linux eller linknade open source baserat oprativsystem

hittade lite fler artiklar och ett nyhetsklipp håll till godo

http://www.svt.se/nyheter/uppgifter-om-omfattande-overvakning
http://www.svtplay.se/klipp/1341455/avlyssningsskandalen-vaxe...
http://www.foxnews.com/tech/2013/07/12/microsoft-helps-nsa-cr...
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2421692,00.asp

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knuckles:

Väx upp, MS var tvungna via lagförslag och dylikt att bygga in en bakdörr IFALL en dator skulle behöva övervakas av myndigheterna. Detta har existerat i princip 20år. NSA och FBI ger dock blanka fan i vanligt folk och jagar mest pedofiler,terrorister och grov brottslighet men du kanske tycker att man borde sluta övervaka pedofiler för att du är okunnig och rädd över att NSA ska se din porrsamling och rippade spel

Hahahahaha. Du var rolig du. För inte så många år kunde du köpta tidningar i Sverige med en massa nakna barn i. Vad som är lagligt idag behöver inte vara det imorgon.

För att inte tala om att all denna övervakning är för att hålla efter folket som kanske inte tycker om det politiker gör. Tror du på tomten med med tanke på hur lätt du blir lurad av "tänk på barnen" och "akta dig för onda terrorister"...

Det är politiker och stora bolag mot befolkningen. Terrorister, pedofiler och andra spöken folk som du tror på är bara där för att dra bort uppmärksamheten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pEccA-vE:

Men om man inte håller med dig så tillhör man kategorin som gnäller på hur dålig nuvarande riskdag (som jag inte la min röst på) om man tycker att detta är dåligt. Du garderar dig säkert åt båda hållen där.

Hade det inte varit för FRA så hade inte Piratpartiet funnits, och de har ännu in gjort ett enda val med ett färdigt partiprogram. Fram till och med 2012 så var de ett enfrågeparti på riktigt. Så det är inte så konstigt att de inte fått så många röster. Annars har du valet att rösta på Frihetspartiet.

Att behålla demokrati och frihet är den enda frågan som är viktig idag. Allt annat är små krams som man kan skita i. Som om samhället ändrar sig så mycket om man sänker skatten lite grann. Snart är vi som USA. Två partier och båda är exakt likadana. De snackar olika men i slutändan gör de exakt samma saker. Jobbar mot folket och inget annat. OM folk inte kan prata i fred så blir det väldigt svårt för de att organisera sig och starta politiska rörelser. Det är exakt vad all denna övervakning handlar om. Att hålla folket på mattan och i värsta fall har man sina legosoldater nu som är nog betydligt mindre lojala mot folket jämfört med vanliga soldater som bara blev inkallade.
Varför tror du att Sverige ville ha prat mot regeringen stämplad som terrorist prat? De vet att folket är missnöjt med vad som händer.

Frihetspartiet hade verkligen ett fullt program. Passar dig som handen i handsken.