Permalänk

disc read error efter dator fryser

jag har börja stöta på ett riktit udda problem med min dator, för 2 dagar sen så börjar den tappa prestanda o vansinnigt fort med, den beter sig som de inte finns prestanda o står o tuggar bara, oftast händer detta på firefox när man kollar på youtube eller GT.

sen när detta sker så får jag ingen respons av något på datorn den låster sig jag kan röra musen men ingenting reagerar, datorns hdd lampa lyser inte.

sen efter så startar jag om den för de går inte o göra något annat så när datorn startar om (ovanligt sölig) så får jag "disc read error press ctrl alt delete to restart" gör jag de så kommer jag bara till samma medelande.
När jag stänger av den helt o väntar typ en halvtimme så kan man komma in på windows igen. och den beter sig som ingenting har hänt o funkar bra.

jag gjrode hdd test och memtest och hitta inga fel, nyligen skedde de omedelbart och värre än förut, jag starta om o den ville värkligen inte lösa detta så jag stoppa i windows 7 skivan vilket resultera i datorn crashade, den laddar in skivan sen loggan kommer fram stannar den där och efter de gör den absolut ingenting.

jag ska kolla om de är kyl problem med cpun nu (ta bort kylaren o lägga på ny pasta.) samt beställt en psu o se om de är nätdelen som är boven.

datorn är en

AMD phenom x4 9650 (hyper 212 evo)
asus m3a78 pro
6 gig ram kingston
WD caviar blue 640 (win 7)
gigabyte GTX650 OC
recom pe-550plus

Permalänk
Medlem

Låter ändå som HDD-bekymmer.
Har du möjlighet att installera Windows på en annan hårddisk du har liggande för att se om problemet är kvar?

Permalänk

har en ide liggandes jag får ta o testa med i så fall.

får då se om den krashar med den eller ej

Permalänk

ok testa de fungera bra men sen installationen fungera felfritt med en annan HDD, sen så stoppa jag i nätkabeln starta datorn för och uppdatera så dök disc read error upp igen.

updaterad--
fick bluscreen när jag plugga in när kabeld o börja gå på sidor för att ladda ner drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Nätverkskortet som är trasigt då förmodligen.
Uppdatera BIOS och/eller testa med ett annat nätverkskort.

Permalänk

Hittade du någon lösning?
Jag har samma problem.