Lenovo nu världens största PC-tillverkare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Kan du överhuvud taget skriva om något annat än Microsofts produkter? Du är med i varenda tråd om deras grejer och försvarar med viss frenesi deras försök att pracka på oss datoranvändare ett OS för mobiltelefoner och surfplattor, framtaget för att sälja fler av deras mobiltelefoner. MS idé är alltså att om vi datoranvändare kör Win8 så skall vi "känna igen" oss på WP8 och då köpa en sådan telefon. Priset vi får betala är att vi får ett OS till våra datorer som är helt undermåligt för datorer.

.

Jag fokuserar på sånt som jag tycker är bra. Dessutom backar jag upp mina argument med vettiga källor. Till skillnad från de flesta på internet som klagar på allt och alla, gärna utan substans eller eftertanke. Jag har svårt att förstå hur det kan premieras när den som hyllar får ta emot personliga påhopp och anklagelser om att man jobbar för ett visst företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

1080p på skärmar är idag av någon anledning dyrare än vad de kanske var innan men glöm inte att de har telefoner med (P780 och K900).
Finns inte tillgängliga i USA/Sverige än men är på ingång.
P780'ans batteri är dessutom 4000mAh.

Batterier väger en del...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Jag fokuserar på sånt som jag tycker är bra. Dessutom backar jag upp mina argument med vettiga källor. Till skillnad från de flesta på internet som klagar på allt och alla, gärna utan substans eller eftertanke. Jag har svårt att förstå hur det kan premieras när den som hyllar får ta emot personliga påhopp och anklagelser om att man jobbar för ett visst företag.

Problematiken ligger till viss del i hur personliga preferenser ställer upp sina ramar för vad som kan anses vara rimligt nära verkligheten. Därför uppfattar vi saker på olika sätt. De flesta källor på nätet tenderar att favorisera något mer än annat; källor är i slutändan en person med sina preferenser.

Inflation i negativitet är knappast konstruktivt och jag hoppas inte att det favoriseras. Å andra sidan presterar sällan företag bättre av att hyllas. Positiv feedback är nog det längsta jag skulle vilja gå. Hur tråkigt det än kan tyckas får du nog finna dig i att utan klagomål blir saker sällan bättre.

Med tanke på min signatur, vad kan jag egentligen säga utan att verka partisk?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Synd att man inte ser så mycket utav Lenovo här i Sverige.
Här är det med Lenovos grejer, är det bra eller dåliga grejer?

HP är väl skitkvalité.
Jag har fortfarande ingen bärbar, men skulle det bli en så skulle det antagligen bli en från Asus eller Samsung.

HPs företags datorer håller väldigt hög kvalité i jämförelse med deras datorer ämnade för privatpersoner.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Han må ha vettiga åsikter men det är bara hans åsikt som gäller. Du får nog ta och gå igenom hans inläggshistorik och se hur han kör över andra Swec medlemmar. Typisk guerillamarknadsföring.

Exakt. Att bara hans åsikter gäller samt att ingen får kritisera MS.

Skrivet av anon200213:

Men det stämmer inte, bakåt-knappen är alltid uppe i vänster hörn. Så vida du inte kör jailbreak och kör massa konstiga appar som inte följer standarden. Så om det är "svårt" så är det förmodligen bara användarfel.

Vadå stämmer inte? Jag har använt den i flera år och det har alltid varit så för mig.
Jailbreak har jag inte heller. Varför skulle jag ljuga? Som sagt kanske dom uppdaterat
det i senare iOS vad vet jag. Och nej inget är svårt, kan du skilja på svårt och jobbigt?

Skrivet av leafbranch:

Nu är du ändå orättvis?
Skillnaden är att han kommer med vettiga åsikter för det mesta och håller sig till sanningen, dessutom går hans inlägg inte ut på att smutskasta konkurrenter som vissa andra. Han gillar att vara engagerad i Microsoft, kalla honom Fanboy om du vill men vad gör det dig?

Skillnad på såna som bara skriver i trådar för att de i grund och botten vill få ut något negativt och osant.

Hur är jag orättvis? *** redigerat ***
Kollar du som Vimm sa i hans historik ser du att han prisar MS, vilket är ok, jag bryr mig
inte om han gillar deras grejer men i hans värld verkar inte andra få ha sina åsikter,
speciellt inte om MS. Kritik är inte heller ok tydligen.
Det jag menar med värsta är att han är den som jag sett orkat hålla på längst
med sitt babbel. Blir tröttsamt att se i varenda tråd som handlar om MS
(och även i en del trådar som inte gör det)

Redigerat
Permalänk
Inaktiv

PS: http://www.guardian.co.uk/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-col... *** redigerat *** ... MS låter NSA gå igenom alla våra chattar, data och så vidare (och integrationen av tjänster som NSA övervakar i win8 är jätte bra för våran säkerhet och privatliv).

Redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickybobby:

HPs företags datorer håller väldigt hög kvalité i jämförelse med deras datorer ämnade för privatpersoner.

Inte vad gäller ljudet på deras HP EliteBook iaf.
Skitkasst ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Inte vad gäller ljudet på deras HP EliteBook iaf.
Skitkasst ljud.

Vad menar du med kasst? Nej det är inte Hi-Fi men å andra sidan så är det en bärbar för yrkesbruk. Om det distar och/eller skrapar så måste du väl förstå att du måste lämna in den på service i stället för att döma ut hela deras modellsortiment utifrån en isolerad erfarenhet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett inlägg som bröt mot forumets trivselregler. Det är fritt fram att argumentera på ett sakligt sätt, men undvik personangrepp.

/KimTjik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Exakt. Att bara hans åsikter gäller samt att ingen får kritisera MS.

Vadå stämmer inte? Jag har använt den i flera år och det har alltid varit så för mig.
Jailbreak har jag inte heller. Varför skulle jag ljuga? Som sagt kanske dom uppdaterat
det i senare iOS vad vet jag. Och nej inget är svårt, kan du skilja på svårt och jobbigt?

Hur är jag orättvis? *** redigerat ***
Kollar du som Vimm sa i hans historik ser du att han prisar MS, vilket är ok, jag bryr mig
inte om han gillar deras grejer men i hans värld verkar inte andra få ha sina åsikter,
speciellt inte om MS. Kritik är inte heller ok tydligen.
Det jag menar med värsta är att han är den som jag sett orkat hålla på längst
med sitt babbel. Blir tröttsamt att se i varenda tråd som handlar om MS
(och även i en del trådar som inte gör det)

Jag har haft iPhone sedan den kom ut, way way back innan det ens fanns app store, jag har ALDRIG sett någon app där "bakåt" inte är uppe i vänster hörn. Nämn gärna ett gäng av de appar du har erfarenhet av att ha "bakåt"-knappen på något annat ställe. Jag menar jag kan ju givetvis ha missat det ibland mina tusentals appar och mina 6 års användande av iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag jämför alltså laptop vs surfplatta i prisklassen upp till 5000 kr.

Exakt, vad du gör är att jämföra en skärm(mer eller mindre) med en dator(med tangentbord och styrdon). D.v.s en ganska orättvis jämförelse om man ska se till alla kvalitér. Självklart har det gjorts mer besparningar på en laptop jämfört med bara en surplatta i den låga prisklassen . Men visst är man ute efter ett specifikt/begränsat arbetsområdet så är såklart en jämförelse intressant men det blir aldrig en allmän jämförelse utan en ganska specifik till vad man själv har för behov.

Anledningen till att surfplattor tar över är troligen att de flesta som tidigare köpt laptops har insett att kolla ex mail, facebook och twitter är mycket smidigare på en surplatta. De som utför lite jobb på sin laptop kommer troligen behålla laptopen på ett eller annat vis, kanske i sammarbete med en läsplatta.

Skrivet av HurMycket:

Jag kommer inte tillåta mormor att köpa en iPad 2 som kostar 75 % av en iPad 4, när skillnaden är så enorm, framförallt i upplösning men även i kamera och prestanda.

IPad 4 kostar väll typ 4500 kr, jag köpte vår iPad 2 till dottern för 2500 kr (ett pris jag sett flera gånger), det är mindre än 75%, nästan halva priset. De flästa icke teknik intresserade har inga större problem med i IPad 2 men visst lägger man dem bredvid varandra så lär man märka skillnad såklart. De som provat vår IPad 2 har aldrig klagat på upplösning eller lagg så det handlar väll helt enkelt om ens behov och hur mycket pengar man vill lägga.

Skrivet av HurMycket:

Ja, jag jämför min iPad som den är när den kommer mot min laptop som den är när den kommer (plus Chrome på båda). Det var mycket enklare att lära mormor använda iPaden eftersom den saknar hela musmomentet samt att iOS är mycket enklare uppbyggt överlag. Det är därför givetvis mer begränsat, men inte till det mormor ska göra.

Nu vet jag inte hur din latop kom men modern ui kan inte anses svårt eller komplicerat att använda? Självklart, ger man sig in till skrivbordet så är det en annan grej för där finns ju ett fullfjädrat OS för den som behöver.

Det jag gillar med iPad/iOS är alla kvalitéts appar men det är också allt, systemet i sig känns idag förlegat, det har hänt väldigt lite rent utvecklings mässigt. Har man inte stora behov av specifika kvalitéts appar så kan man lika bra gå ner några 1000 lappar och köpa en Android platta. Det är precis lika enkelt att kolla mail, surfa och hålla sig uppdaterad på en sådan men till ett bättre pris.

Jag är inte fast i någon platform, ska jag köpa eller rekomendera en produkt så är det behov kontra pris som gäller.

När jag rekomenderar laptops till allmänt arbetsområde så brukar jag rekomendera i följande ordning : Lenovo, Asus, MacBook.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag har haft iPhone sedan den kom ut, way way back innan det ens fanns app store, jag har ALDRIG sett någon app där "bakåt" inte är uppe i vänster hörn. Nämn gärna ett gäng av de appar du har erfarenhet av att ha "bakåt"-knappen på något annat ställe. Jag menar jag kan ju givetvis ha missat det ibland mina tusentals appar och mina 6 års användande av iPhone.

Detta är faktiskt också något jag har stört mig på när jag använt min dotters IPad 2. Det känns inte som att det finns några regler om var bak knappen ska finnas och ibland saknas den dessutom helt. Just på denna punkt tycker jag Android har lyckats bra mycket bättre, där finns ALLTID en bakåt knapp så tillverkarna av apparna måste se till att funktionen finns på ett eller annat vis.

Det känns också bakvänt att tillbaka knappen ligger uppe i vänstra hörnet på iOS, det kanske funkar bra på IPhone men på en läsplatta blir det bara onödigt jobbigt.

Jag tror dock att detta är ganska OT.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SnowJim:

Detta är faktiskt också något jag har stört mig på när jag använt min dotters IPad 2. Det känns inte som att det finns några regler om var bak knappen ska finnas och ibland saknas den dessutom helt. Just på denna punkt tycker jag Android har lyckats bra mycket bättre, där finns ALLTID en bakåt knapp så tillverkarna av apparna måste se till att funktionen finns på ett eller annat vis.

Det känns också bakvänt att tillbaka knappen ligger uppe i vänstra hörnet på iOS, det kanske funkar bra på IPhone men på en läsplatta blir det bara onödigt jobbigt.

Jag tror dock att detta är ganska OT.

Du har rätt, det är totalt off topic, jag skulle inte nappat på det. Jag tycker bara inte om när folk sitter och hittar på saker som inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Vi har tidigare kört HPs Elitebook på jobbet.. Nu gick vi för ca ett halvår sedan över till Lenovo, sitter nu på en Lenovo X1 Carbon. Kan nog säga att detta är den skönaste laptopen jag har haft! Visst den har inte superkraft men den duger och den är lätt och smidig, precis som en laptop skall vara! (Hade nog inte köpt en privat med tanke på priset, men iaf..)

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

OT=On topic

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

OT=On topic

OT = Off topic (http://en.wikipedia.org/wiki/Off_topic)

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag har haft iPhone sedan den kom ut, way way back innan det ens fanns app store, jag har ALDRIG sett någon app där "bakåt" inte är uppe i vänster hörn. Nämn gärna ett gäng av de appar du har erfarenhet av att ha "bakåt"-knappen på något annat ställe. Jag menar jag kan ju givetvis ha missat det ibland mina tusentals appar och mina 6 års användande av iPhone.

Jag kan inte komma ihåg riktigt exakt vilken app hit och dit då det var ett tag sedan.
Något jag kommer ihåg dock är att Safari hade knappen längst ner i vänstra hörnet.
Resten av "apparna" man får med iOS har det i vänstra hörnet längst upp.
Men det finns ju appar från App Store med, har du använt varenda sådan app?

Skrivet av anon200213:

Du har rätt, det är totalt off topic, jag skulle inte nappat på det. Jag tycker bara inte om när folk sitter och hittar på saker som inte stämmer.

Jaså jag hittar på nu? Varför skulle jag göra det? För att jag "hatar" Apple eller?
Man kan nästan undra vem det är som hittar på saker, kollade för en halvminut sedan
och det jag skrev ovan^:

Jag kan inte komma ihåg riktigt exakt vilken app hit och dit då det var ett tag sedan.
Något jag kommer ihåg dock är att Safari hade knappen längst ner i vänstra hörnet.
Resten av "apparna" man får med iOS har det i vänstra hörnet längst upp.
Men det finns ju appar från App Store med, har du använt varenda sådan app?

Dold text

Stämde ganska fint. Möjligt att det är ändrat i senaste iOS, vad vet jag.
Äger ingen av de senaste iPod/iPhone/iPad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Så just iOS är simpelt säger du? Android är inte simpelt då?
Min iTouch var knappast enklare än min HTC One är, snarare jobbigare
eftersom det inte fanns en perma bakåtknapp alltså alla appar har bakåtknappen
på olika ställen som dessutom tar upp massa plats på skärmen.
Mer idiotiskt och störande kan man knappast göra det.

Itouch är en tangentbordsserie från Logitech...

Annars håller jag med. Man hör att IOS är så intuitivt och självförklarande hela tiden men så är det inte riktigt IMHO. Vi fick Iphones på jobbet och chefen råkade få in hela biblioteket med låtar så han frågade mig hur man raderar, jag kunde inte lista ut det utan fick googla: Man swipear på en låt i listan och då kommer det upp en radera-knapp. Smart. Det är inte bara MS som har dold funktionalitet...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Jag kan inte komma ihåg riktigt exakt vilken app hit och dit då det var ett tag sedan.
Något jag kommer ihåg dock är att Safari hade knappen längst ner i vänstra hörnet.
Resten av "apparna" man får med iOS har det i vänstra hörnet längst upp.
Men det finns ju appar från App Store med, har du använt varenda sådan app?

Jaså jag hittar på nu? Varför skulle jag göra det? För att jag "hatar" Apple eller?
Man kan nästan undra vem det är som hittar på saker, kollade för en halvminut sedan
och det jag skrev ovan^:

Jag kan inte komma ihåg riktigt exakt vilken app hit och dit då det var ett tag sedan.
Något jag kommer ihåg dock är att Safari hade knappen längst ner i vänstra hörnet.
Resten av "apparna" man får med iOS har det i vänstra hörnet längst upp.
Men det finns ju appar från App Store med, har du använt varenda sådan app?

Dold text

Stämde ganska fint. Möjligt att det är ändrat i senaste iOS, vad vet jag.
Äger ingen av de senaste iPod/iPhone/iPad.

För en liten stund sedan så var det att "bakåt-knappen är på olika ställen i alla appar" och nu kan du inte ens nämna en enda? Vet du varför? För det har aldrig varit så och det har inte blivit ändrat. Appar som inte följer Apple's HIG blir inte godkända i Appstore. Och därmed lägger vi ner det påhittet och återgår till topic.

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft ett flertal (flera av varje märke) företagsdatorer parallellt under de senaste åren så måste jag ändå hålla HP Elitbook som bäst. Tätt följt av macbook PRO/Air. Dell Latitude och Lenovo Thinkpad når inte upp till samma standard. Lenovo är allmänt plastiga med vek konstruktion och usel trackpad (precis som Dell). Pinnen fungerar bättre. Senaste HPn verkar outslitlig och fungerar kalas efter otaliga resor och expeditioner. Skärmen är inte på topp och trackpaden kunde varit större men överlag väldigt nöjd.

///H

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: iMac 27" | 2.9GHz i5-QC | 16GB | Fusion Drive 1.12TB | Bärbar1: MacBook Air 11.6" | 2.0GHz i7-DC | 8GB | 128GB SSD | Bärbar2: Elitebook 2540p 12,1" | 2,13GHz i7 | 4GB | 160GB | Bärbar3: Latitude E6400 14.1" | 2.4GHz C2D | 4GB | 160GB | Nettop: Asus eeeBoX 1012P | 1.6GHz DC Atom | 2GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sergeant:

Efter att ha haft ett flertal (flera av varje märke) företagsdatorer parallellt under de senaste åren så måste jag ändå hålla HP Elitbook som bäst. Tätt följt av macbook PRO/Air. Dell Latitude och Lenovo Thinkpad når inte upp till samma standard. Lenovo är allmänt plastiga med vek konstruktion och usel trackpad (precis som Dell). Pinnen fungerar bättre. Senaste HPn verkar outslitlig och fungerar kalas efter otaliga resor och expeditioner. Skärmen är inte på topp och trackpaden kunde varit större men överlag väldigt nöjd.

///H

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en Elitebook 8470p som jobbdator och en Thinkpad X220 privat och jag håller inte riktigt med. Elitebooken känns visserligen aningen stabilare men det kommer mycket av att den till stora delar består av metall på utsidan (men därav också vikten...). Thinkpaden har hållt när jag tappat den i stengolv, spillt kaffe rätt i tangentbordet, burit den i skärmen i två år osv. Jag är ganska säker på att Elitebooken hade gått sönder direkt om jag hade gjort något av detta med den. Jag har pajat en del Elite- och Probooks men aldrig lyckats paja en Thinkpad. Kvalitet är inte samma sak som kvalitetskänsla.

Trackpaden kan jag dock hålla med om, inte för att Elitebooken är direkt bra men bättre i alla fall. Men på Thinkpaden har man ju touchpointen som är långt bättre än någon trackpad. Elitebookens touchpoint håller inte alls samma klass tyvärr, trots att jag har bytt själva "pinnen" till en original IBM soft dome, delvis på grund av att precisionen inte är lika bra men också mycket för att man inte har någon mitt-knapp med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Itouch är en tangentbordsserie från Logitech...

Annars håller jag med. Man hör att IOS är så intuitivt och självförklarande hela tiden men så är det inte riktigt IMHO. Vi fick Iphones på jobbet och chefen råkade få in hela biblioteket med låtar så han frågade mig hur man raderar, jag kunde inte lista ut det utan fick googla: Man swipear på en låt i listan och då kommer det upp en radera-knapp. Smart. Det är inte bara MS som har dold funktionalitet...

iTouch brukar (brukade?) man kalla iPod Touch för.

Skrivet av anon200213:

För en liten stund sedan så var det att "bakåt-knappen är på olika ställen i alla appar" och nu kan du inte ens nämna en enda? Vet du varför? För det har aldrig varit så och det har inte blivit ändrat. Appar som inte följer Apple's HIG blir inte godkända i Appstore. Och därmed lägger vi ner det påhittet och återgår till topic.

Nej det kan jag inte för jag lägger inte alla appar jag använt på minnet speciellt inte
om det var kanske 1 år sedan minst senast (möjligen närmare 2).
*** raderat ***
Om Apple bara godkänner appar som följer deras HIG så kanske det där med bakåtknappen-regeln
inte alltid funnits? Sen är ju i Safari bakåtknappen där nere (vilket är bättre) än däruppe på skärmen
som dom flesta appar i iOS verkar ha.

Permalänk
Medlem

Efter en snabb sökning på Google efter "safari back button" så kommer det upp bilder där bakåtknappen sitter ner till vänster och upp till vänster...

Själv använder jag inte Apple, men ville gärna veta vem som var troll av "Friterad och e-lite".

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant:

Efter att ha haft ett flertal (flera av varje märke) företagsdatorer parallellt under de senaste åren så måste jag ändå hålla HP Elitbook som bäst. Tätt följt av macbook PRO/Air. Dell Latitude och Lenovo Thinkpad når inte upp till samma standard. Lenovo är allmänt plastiga med vek konstruktion och usel trackpad (precis som Dell). Pinnen fungerar bättre. Senaste HPn verkar outslitlig och fungerar kalas efter otaliga resor och expeditioner. Skärmen är inte på topp och trackpaden kunde varit större men överlag väldigt nöjd.

///H

Skickades från m.sweclockers.com

Att Lenovos "plastiga" datorer är plastiga är helt och hållet inkorrekt. Alla Lenovos datorer består av att anodiserat magnesiumchassi med ett lager smooth-touch finish.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

iTouch brukar (brukade?) man kalla iPod Touch för.

Nej det kan jag inte för jag lägger inte alla appar jag använt på minnet speciellt inte
om det var kanske 1 år sedan minst senast (möjligen närmare 2).
Du är trögare än jag trodde, ännu har du inte fattat att jag sagt att det
i senare iOS kanske är ändrat, läser du inte alls? Eller vill du bara att jag ska ha fel och håna mig?
Om Apple bara godkänner appar som följer deras HIG så kanske det där med bakåtknappen-regeln
inte alltid funnits? Sen är ju i Safari bakåtknappen där nere (vilket är bättre) än däruppe på skärmen
som dom flesta appar i iOS verkar ha.

Skrivet av TJ:

Efter en snabb sökning på Google efter "safari back button" så kommer det upp bilder där bakåtknappen sitter ner till vänster och upp till vänster...

Själv använder jag inte Apple, men ville gärna veta vem som var troll av "Friterad och e-lite".

Fast det är inte det vi pratar om. Att safari har sin Browser "back" är ju inte samma sak som alla appars bakåt-knapp motsvarande den "fysiska" bakåt på många Androider. Det vi pratar om är bakåt i en applikation, i en meny osv, som alltid är och alltid har varit uppe i vänster hörn. Förövrigt var det snack om att "Alla appar har sin bakåt knapp på olika ställen". Som sagt, jag har 6 års erfarenhet av dagligt iPhone-användande. Alltid varit så, inte ändrat nyligen, punkt slut. Inget behov av personliga påhopp eller förolämpningar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XFTality:

Att Lenovos "plastiga" datorer är plastiga är helt och hållet inkorrekt. Alla Lenovos datorer består av att anodiserat magnesiumchassi med ett lager smooth-touch finish.

De flesta, inte alla. Men ja, jag håller med, uttalandet är ganska överdrivet ocg taget ur luften. Byggkvalitén är över lag långt över medel tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Fast det är inte det vi pratar om. Att safari har sin Browser "back" är ju inte samma sak som alla appars bakåt-knapp motsvarande den "fysiska" bakåt på många Androider. Det vi pratar om är bakåt i en applikation, i en meny osv, som alltid är och alltid har varit uppe i vänster hörn. Förövrigt var det snack om att "Alla appar har sin bakåt knapp på olika ställen". Som sagt, jag har 6 års erfarenhet av dagligt iPhone-användande. Alltid varit så, inte ändrat nyligen, punkt slut. Inget behov av personliga påhopp eller förolämpningar.

Men hur kommer det sig att jag hade det annorlunda?
En del appar har det där nere (eller hade) och en del där uppe.
Ledsen för "påhopp" men blir aningen trött när du inte verkar
bry dig om vad jag säger och påstår att jag ljuger.

Permalänk
Hedersmedlem

*** uppmaning ***

Om ni vill fortsätta diskussionen om saker relaterade till smarta telefoner ber jag er starta en separat tråd. Eller finns ett annat alternativ:

Citat:

§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.

/KimTjik

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Batterier väger en del...

Skickades från m.sweclockers.com

Är telefonen tung så håller man den hårdare isf.

Min nästa laptop blir iaf en Lenovo istället för en HP/ACER etc.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Inte så konstigt. Hjälper just nu mormor att köpa en dator för första gången. Budgeten är upp till 5000 kr ungefär. För de pengarna får man en skitbra surfplatta eller en asdålig laptop. Jämför t ex skärmen på en iPad 4 mot det värdelösa 1366x768 TN-skräp som sitter i alla billiga laptops. Dessutom måste man räkna med en SSD i budgeten, för det medföljer aldrig.

"Dessutom måste man räkna med en SSD i bugeten", vadå måste? Fungerar inte datorn annars? Känner kanske 2 st som har SSD, tvivlar på att din mormor behöver en

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini