Permalänk
Medlem

överklockning döda min mus

Hejsan när jag överklockade min cpu och failade ett par gånger så att jag fick bluescreen osv så slutade min Steelseries Sensei och fungera, fast jag har märkt att det är bara lasern som har slutat lysa allt annat fungerar alla mousebottoms och scrollen. Har ni någon idè? har prövat musen på min mac och den fungerar itne där heller

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem

Lasern ser du väl inte... och man ska undvika att titta på lasern

Men kanske katthår/damm etc som fastnat på lasern ??
isfall bara att blåsa rent den...

Permalänk
Entusiast

Dafuq? Det är väl det sista som skulle gå sönder vid överklockning av CPU
Riktigt intressant garantiärende om man säger att man överklockade sönder musen!

Har tyvärr ingen aning om vad som hänt men har du garanti kvar så borde du ju kunna lämna tillbaka den i så fall...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

dra ut sladden & rensa cmos och starta igång därefter kör du in sladden igen.

Permalänk
Medlem

Låter som att spänningen "hoppat" över till USB kretsen och har du otur så har den bränt något i musen, kan ju även vara helt random orelaterat.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Dafuq? Det är väl det sista som skulle gå sönder vid överklockning av CPU
Riktigt intressant garantiärende om man säger att man överklockade sönder musen!

Har tyvärr ingen aning om vad som hänt men har du garanti kvar så borde du ju kunna lämna tillbaka den i så fall...

den köptes på DH så vet inte:((( den var bara 2veckor gammal lol

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

dra ut sladden & rensa cmos och starta igång därefter kör du in sladden igen.

har rensat cmos minst 100gånger under överklockning kan inte vara felet tror jag

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyzz96:

Hejsan när jag överklockade min cpu och failade ett par gånger så att jag fick bluescreen osv så slutade min Steelseries Sensei och fungera, fast jag har märkt att det är bara lasern som har slutat lysa allt annat fungerar alla mousebottoms och scrollen. Har ni någon idè? har prövat musen på min mac och den fungerar itne där heller

Tror inte det är pga överklockningen en kompis steelseries mus dog medans han spelade (datorn var inte överklockad men undervoltad på cpun (athlon II X4 som var stabil ner till 1,250 i nästan allt men jag satte den på 1,275)
hans var dock garantin slut på så han fick köpa ny :P..

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Låter som att spänningen "hoppat" över till USB kretsen och har du otur så har den bränt något i musen, kan ju även vara helt random orelaterat.

vet faktiskt inte lol:( allt fungerar med musen förutom rörelsen

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Tror inte det är pga överklockningen en kompis steelseries mus dog medans han spelade (datorn var inte överklockad men undervoltad på cpun (athlon II X4 som var stabil ner till 1,250 i nästan allt men jag satte den på 1,275)
hans var dock garantin slut på så han fick köpa ny :P..

hur långt brukar garantin vara?:d

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem

Kan saga att det har hänt mig också dock med ett Corsair K90 tangentbord, höll på att överklocka som failade med BSOD och då slutade 1-6 att fungera allt annat funkade, höll sig så nån dag tills jag stängde av datorn och slog av strömmen till nätagget sen funkade det igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Kan saga att det har hänt mig också dock med ett Corsair K90 tangentbord, höll på att överklocka som failade med BSOD och då slutade 1-6 att fungera allt annat funkade, höll sig så nån dag tills jag stängde av datorn och slog av strömmen till nätagget sen funkade det igen

fast detta var för ungeför 3 veckor sen:(

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyzz96:

fast detta var för ungeför 3 veckor sen:(

Varför har du inte skickat in den ännu då?

OnT: Jag bara spekulerar, men jag tror inte det är relaterat till överklockningen. Nya saker går också sönder, måndagsexemplar perhaps. Bättre än att någon av diskarna gick.

Permalänk

Allt är möjligt.

Tvättade upp mitt gamla G15 keyboard, och tröck fast tangenterna innan dom var helt torra, och då bootade inte datorn. (Dock inget med tråden att göra, haha)

Visa signatur

| Win 8 Pro | i7 960@Corsair H100i | Asus Rampage III GENE | Asus HD7870 | 3x4GB Dominator | 120gb Force3 + 240gb Agility |

| Win 7 Ultimate | A4-3400 | GA-A75M-S2V | 8GB Ram | 60gb Force3 | 2x 3TB WD AV-GP |

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Dafuq? Det är väl det sista som skulle gå sönder vid överklockning av CPU
Riktigt intressant garantiärende om man säger att man överklockade sönder musen!

Har tyvärr ingen aning om vad som hänt men har du garanti kvar så borde du ju kunna lämna tillbaka den i så fall...

Hahahhahaha, kan se det framför mig!

"Tja jag skulle vilja byta denna musen som jag köpte för 2 veckor sen"
"jaha.. vad är problemet?"
"Jag överklocka skiten ur den"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av znorlaxvbg:

Hahahhahaha, kan se det framför mig!

"Tja jag skulle vilja byta denna musen som jag köpte för 2 veckor sen"
"jaha.. vad är problemet?"
"Jag överklocka skiten ur den"

Man måste upp i de höga DPI-värdena

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

roliga är att man kan råka "överklocka" musen?
Fanns ju haxxar i XP (finns nog även i w7) att ändra pollrate(?) med HZ på musen? detta kunde ju tydligen skada musen?

för övrigt, lämna in den och säg att den slockna bara av sig själv

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Man måste upp i de höga DPI-värdena

Hahaha, coolast i högstadiet med det!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Hahahhahaha, kan se det framför mig!

"Tja jag skulle vilja byta denna musen som jag köpte för 2 veckor sen"
"jaha.. vad är problemet?"
"Jag överklocka skiten ur den"

haha skulle ju ha ljugit hahha och sagt att den gick sönder av sig själv x)

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem

hittar fan inte kvittot

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black