Fractal Design R4 och Corsair H100i i toppen, går detta?

Permalänk
Medlem

Fractal Design R4 och Corsair H100i i toppen, går detta?

Hejsan!

Som topic säger, jag hade tänkt införskaffa Fractal Design R4 chassi samt corsair H100i / H100 vattenkylning.

Då ja gärna vill ha nedre hårddiskburen (med 3 hårddiskar i) så vill ja helst inte ha vattenkylningen i framkant (vet inte ens om det går för kablarna till CPU blocket är ju inte så superlånga).

Jag vill alltså sätta vattenkylningen i toppen. Radiatorn är 27mm hög, fläktar brukar vara ca 25mm höga, dvs det behövs 5,2 cm fritt utrymme från taket ner till moderkortets kant.

Ngn som kan intyga om detta går eller inte?

MVH Rickard

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Googlade "Fractal Design R4 + Corsair H100i"

Helt magiskt så hittade jag svar direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hejsan!

Som topic säger, jag hade tänkt införskaffa Fractal Design R4 chassi samt corsair H100i / H100 vattenkylning.

Då ja gärna vill ha nedre hårddiskburen (med 3 hårddiskar i) så vill ja helst inte ha vattenkylningen i framkant (vet inte ens om det går för kablarna till CPU blocket är ju inte så superlånga).

Jag vill alltså sätta vattenkylningen i toppen. Radiatorn är 27mm hög, fläktar brukar vara ca 25mm höga, dvs det behövs 5,2 cm fritt utrymme från taket ner till moderkortets kant.

Ngn som kan intyga om detta går eller inte?

MVH Rickard

Beror på moderkort, jag har kört h100i med ett gigabyte 990 fxa-ud3 i mitt R4. Det gick men det var trångt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luuf:

Googlade "Fractal Design R4 + Corsair H100i"

Helt magiskt så hittade jag svar direkt.

du behöver inte svara på ett nederlåtande sätt, ja vet också att google finns. Men en sådan sökning ger mig inget svar på om det funkar på mitt moderkort.

Mitt kort har en större kylfläns ovanför CPU sockeln som täcker strömfaserna, den sitter direkt i kant med övre moderkortetskant. Drf vet ja inte om själva kylflänsen o fläktarna får plats.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Så här såg mitt kort ut, bara inte kylflänsarna sticker utanför kortet funkar det.

http://s3.pji.nu/product/standard/800/893765.jpg

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag nu har ett msi z87-g45 och en antec kühler 1220 i samma chassi och det funkar också. H100i och kühler 1220 radiatorer är lika höga. Köp h100i bättre på alla sätt än h100 och går att mjukvarustyra utan att köpa till corsair link som man måste göra med h100

Permalänk
Medlem

jag kör r4an + sabertooth z87 + h100i. fick inte plats i pull men push fick plats ganska precis, sen bytte jag fläktarna till GT och det fick precis plats, väldigt väldigt tight.

Visa signatur

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L