Permalänk

Val av cpu kylning (luft)

Hej, håller på och skaffar lite komponenter till min nya dator.
Men kan inte så mycket om vilken processor kylning man ska välja.
Så tänkte fråga här

Mina krav är att den ska vara tyst och klara lite överklockning.

Mitt mobo är ett Asus Maximus VI Hero 1150
Cpu: I7 4770K
Ram: G.Skill Ares http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/171120-gskill_ares_16...
Chassi: Antec P280

har kollat lite på noctuas varianter men det finns ju så många... kollat lite på noctua-nh-d14 verkar vara en grym kylare men kanske lite väl dyr och stor?
Sen så blev jag lite intresserad av Silverstone Argon AR01 som används i sommardatorn. Den är ju mycket billigare och verkar kyla rätt så bra också, även rätt tyst om jag förstod rätt.

Vilken skulle ni valt av alla de 100 olika kylare som finns?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

NH-d14 är både stor och dyr för en luftkylare, men den gör ett underbart jobb, kör den i mitt storm scout på 4,6 Ghz och får aldrig över 70 grader, brukar ligga på 55-60 i spel och idle 40

Permalänk

håller med

kör min burk med samma kylare kyler bra och gör sitt jobb även om jag överklockar ...... värd sitt pris

Visa signatur

-=swizzyhotcat=-
I7 3770k
asus gtx780
Har dyselexi
http://www.hjarnfonden.se/diagnoser/dyslexi__30?gclid=CMDsyO6...

Permalänk
Medlem

Har också NH-D14 till min i7 2700K @ 4.5Ghz. Grymt bra kylare för överklockning. Ligger runt 35 grader vid idle och 50-55 i spel.

Permalänk
Medlem

Skulle plockat en Dark rock pro för utseendet, annars är den jämställd med båda dh14 och silver arrow.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

jag köpte mig en NZXT HAVIK 140 för någon dagsen o den gör verkligen sitt jobb!

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Skrivet av mudzi:

NH-d14 är både stor och dyr för en luftkylare, men den gör ett underbart jobb, kör den i mitt storm scout på 4,6 Ghz och får aldrig över 70 grader, brukar ligga på 55-60 i spel och idle 40

Skrivet av swizzyhotcat:

kör min burk med samma kylare kyler bra och gör sitt jobb även om jag överklockar ...... värd sitt pris

Skrivet av Krisse:

Har också NH-D14 till min i7 2700K @ 4.5Ghz. Grymt bra kylare för överklockning. Ligger runt 35 grader vid idle och 50-55 i spel.

Skrivet av Curemylife:

Skulle plockat en Dark rock pro för utseendet, annars är den jämställd med båda dh14 och silver arrow.

Okej om man ska ha någon billigare under 500 kr vilken ska man välja då?

evo 212 och Argon AR01 ligger ju bra där då, finns det någon bättre för någon hundralapp mer?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Okej om man ska ha någon billigare under 500 kr vilken ska man välja då?

evo 212 och Argon AR01 ligger ju bra där då, finns det någon bättre för någon hundralapp mer?

För under hundralappen skulle jag lätt kört på en 212 + två nya fläktar^^

Ifall du fortfarande inte riktigt vill köra på sluten vattenkylning:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

För under 500 spänn finns Thermalright Macho på CDON, tyst o trevlig kylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz