Film/serie tips! "realistisk"?

Permalänk
Testpilot

Film/serie tips! "realistisk"?

Hejsan!

Efter att ha kollat igenom i princip allt som HBO har att erbjuda så har jag nu kommit fram till vad för filmer/serier jag finner intressant. Jag behöver helt enkelt lite tips på filmer/serier som NI tror skulle passa mig baserat på en liten lista av favoriter (:
(Jag gillar serier/filmer som har en stark "character-bonding, bra storyline och som känns realistiska, tex. The Wire, bra fantasy/sci-fi ruller kan vara skönt det med).

Serier:
The Pacific
Band of Brothers (bästa filmserien jag någonsin sätt)
The Wire (bästa serien jag sätt som inte är baserade på en händelse)
Entourage
Game of Thrones (Tyckte den första säsongen nog var den bästa)
Generation Kill

Sedan lite mer humoristiska serier;
Family Guy
2 ½ men (Anger management har jag kollat 2säsonger på och kommer inte kolla vidare på)

serier jag funderar på:
Community
American Dad

Filmer:
American History X
The Red Baron
Lord of the Rings
Star Wars
The Last Samurai
Valkyrie
the Dark Knight (jokern gör hela filmen, RIP. Heath Ledger)
Inception
Pirates of the Caribbean

Filmer jag funderar på:
Stalingrad
The Pianist
Downfall
Pulp Fiction
-------------------------------------

De Serier/filmer jag listat har jag funnit så pass bra att jag kan se dem igen, och jag hoppas ni fått en hum om vad för "typ" av filmer/serier jag söker?

Tack på förhand, mvh
Phoenix ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

The Trailer park Boys..

Tänk dig COPS fast från ett par >Kanadensiska ''badguys''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kan tipsa lite lätt om "Orange is the new black", http://www.imdb.com/title/tt2372162/?ref_=sr_1
Kikat 6 avsnitt och gillar det Lite samma humor som finns i Weeds går att urskilja då dessa serier är skapade av samma person. Tror väl inte att just den är är för alla, om du förväntar dig en gansgster-hiphop-yoyo-fängelseserie så är du fel ute.

Mountain Men är även en rätt trevlig dokumentärserie( är väll mera docu-drama kanske, känns som att det är rätt hårt regisserat, som med allt annat ) , bör kanske inte tas med så mycket allvar men det är fin natur att titta på iaf

Permalänk

Breaking Bad kan jag väldigt starkt rekommendera, har börjat se på den ganska nyligen men är redan inne på andra säsongen. Bra skådespeleri, intressanta karaktärer samt relationer mellan dem och är bra regisserad. Mad Men är också bra med intressanta karaktärer m.m., men utifrån de serier du har sett så tänkte jag bara nämna att det är en ren dramaserie, ingen action eller kriminalitet överhuvudtaget.

På filmsidan rekommenderar jag The Usual Suspects, Gökboet. Om du vill se krigsfilmer så rekommenderar jag Saving Private Ryan och Full Metal Jacket. Sen finns ju klassiker som Reservoir Dogs (och andra Tarantino-filmer), Gudfadern-filmera och The Silence of the Lambs etc etc.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Du nämnde Pulp Fiction och den känner jag att jag måste rekommendera. Jag personligen fann humor som var väldigt lik min egen humor

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube