Permalänk
Inaktiv

h100i + R4 chassi..

Hejsanhej. Tänkte höra om någon har som jag tänkt stoppa i en h100i i ett R4 chassi. Här ett asrock extreme4 mobo.. hade helst kört push and pull också. Antar det blir för trångt i topp? Någon som löst detta??

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag kör push med min h100i i min R4 och det är riktigt tajt. Kylflänsen får inte vara över ca 30mm för annars så passar den inte och ta emot i fläkten, Och det är även om man har flyttat på raden så långt ut som som möjligt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av anon217901:

Hejsanhej. Tänkte höra om någon har som jag tänkt stoppa i en h100i i ett R4 chassi. Här ett asrock extreme4 mobo.. hade helst kört push and pull också. Antar det blir för trångt i topp? Någon som löst detta??

Tjena,

Push'n'pull kommer att bli riktigt tajt tror jag, det är redan ganska tajt med push eller pull - beror på kylflänsarna på moderkortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EvilWord:

Jag kör push med min h100i i min R4 och det är riktigt tajt. Kylflänsen får inte vara över ca 30mm för annars så passar den inte och ta emot i fläkten, Och det är även om man har flyttat på raden så långt ut som som möjligt.

Skrivet av Flygarfisken:

Tjena,

Push'n'pull kommer att bli riktigt tajt tror jag, det är redan ganska tajt med push eller pull - beror på kylflänsarna på moderkortet.

Går kanske detta att lösa genom att sätta radiatorn i fronten? köra push+pull lär ju absolut inte gå i topp iaf. har köpt 2st Enermax cluster 120mm fläktar i tanke om att köra push+pull, tänkte ej på att det var så tajt i topp:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Jo, men går detta att lösa genom att exemplivs sä'tta den i fronten?

japp men då får du ta ur hårddisk burarna

Visa signatur

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Permalänk
Medlem

kolla den här videon, ganska meningslöst med PnP enligt honom och vad han har hört.

http://www.youtube.com/watch?v=UyC3lZ5WFMk

Visa signatur

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bacca:

japp men då får du ta ur hårddisk burarna

har oavsett tänkt ta ur HDD burarna och gömma ssd,erna Möjligt, men det blir snyggt

Permalänk

Har inte provat i ett R4 men slangarna på H100i är inte jättelånga direkt.