SSD och HDD frågor! (BEHÖVER SVAR FORT)!

Permalänk

SSD och HDD frågor! (BEHÖVER SVAR FORT)!

Hej, jag ska uppgradera min 500gb 5400rpm HDD till en SSD och HDD enda problemet är att jag inte vet en sak. Om jag nu då byter detta, jag har windows 7 OEM kan jag endå installera windowset till den nya SSD:n? jag menar OEM betyder väl att den är låst till ett moderkort? för jag tänker inte byta moderkort! Kommer detta fungera?

Permalänk

Ja det kommer att fungera. Det lättaste är ju om du har en windows-skiva för då är det bara att installera det likadant som första gången du gjorde det.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

ja då det kommer funka ^^
skulle det krångla med windows licensen så är det bara kontakta microsoft support och säga att du bytt hårddisk då den tidigare var så långsam :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Tack för snabbt svar Ja jag har windows skiva !

Permalänk
Skrivet av snubbenblubb:

Tack för snabbt svar Ja jag har windows skiva !

Bra, då ska det inte vara några problem!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför var det så bråttom med detta svaret? Det är ju inte så att du kan köpa en disk ikväll.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jo hade ju tänkt göra det om jag fått svar fick det ju så jag ska beställa nu

Permalänk
Medlem

Hej, vilken hårdisk tänkte du beställa?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Koppla bort SATA kabeln till din gamla HDD och aktivera AHCI i BIOS innan du installerar Windows 7 på din nya SSD, Linus visar hur man gör http://www.youtube.com/watch?v=Ox6DHlPQI-w

Visa signatur

janee

Permalänk

Okej ska kolla