Nvidia fixar buggar med Geforce Drivers 320.49 Beta

Permalänk
Medlem

Ackompanjeras även av nVIDIA GeForce 325.71 WHQL ifall någon är intresserad att testa Sker på egen risk som vanligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Ehhhhhhhhhhhhhh... blue rectangles? Exploding a car? HAha what? De verkar ju totalt glömt bort att hela spelet ballar ur efter en stund där allting börjar glitcha sönder.

Fick exakt det här problemet när jag köpte premium och började installerat alla expansionerna. Spelade problemfritt med B2K och Vanilla. Testat lite olika drivrutiner och fick bort just problemet som är på bilden men nu krashar spelet ibland med något meddelande om Direktx. Dock kör jag med ett GTX 570.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Fick exakt det här problemet när jag köpte premium och började installerat alla expansionerna. Spelade problemfritt med B2K och Vanilla. Testat lite olika drivrutiner och fick bort just problemet som är på bilden men nu krashar spelet ibland med något meddelande om Direktx. Dock kör jag med ett GTX 570.

http://i.imgur.com/YfWq7.jpg

Detta felet hade jag med en av mina HD7970 i våras. Efter långvarigt testande kunde jag lokalisera att problemet endast fanns med ett av korten och jag skickade tillbaka det. Fick ett nytt på garanti och nu funker det klockrent.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Det gyllene "Jag har inga problem och därför existerar det inte" resonemanget.. Hade väntat mig mer av dig Tvelander. :S

Men han har rätt. Det är så enkelt att bara kasta ur sig en massa glåpord mot en tillverkare och skylla alla problem på andra än sig själv. Vi har te.x personer som sitter med Windows och inget antivirus, och samtidigt hävdar "jag får aldrig några virus". Som Tvelander också skriver, så får man faktiskt ta och försöka lite själv.

Senast jag hade problem var att Dota 2 inte kunde hantera ett GTX 690 (SLI), men det var inte svårare än att inaktivera GPU 2, sen fungerade det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Står inget om att de har fixat alla krasher, frysningar o.s.v. i Windows? Så jag hoppar nog denna version också.

frysningar och krasher beror till 99.9% säkerhet på din övriga hårdvara. oftast ram-minnet eller hårddisken.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

frysningar och krasher beror till 99.9% säkerhet på din övriga hårdvara. oftast ram-minnet eller hårddisken.

Och enbart när jag har Drivare över 214.22 installerade? Logiskt heller hur?

Läs post #59

#13639605

Det hela handlar ENBART om instabila drivare, ganska många som har dessa problem också med versioner över 314.22 Jag är långt ifrån ensam.

Finns också en stor fet tråd om detta på Nvidia's forum https://forums.geforce.com/default/topic/546165/geforce-drive...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lite OT kanske men:
Till de(inte säker på om det var flera) som klagar på att man direkt gör en tråd på SweC för att något strular...bara för att man inte kan så mycket om datorer får man alltså inte skaffa en dator för 20 000+ osv?

Ni kanske kan mycket om datorer ni som klagar men låt säga att er bil går sönder en dag, den startar inte som den ska eller liknande och ni inte vet ett jota om bilar(som exempel) förutom hur man kör, tankar och kanske byter däck...inte tror jag att ni direkt river isär motor och växellåda som om det inte vore något om ni inte har erfarenhet eller frågat någon som kan något om det om hjälp först...tänk lite innan ni klagar på folk som ber om hjälp och har lite problem med saker som drivrutiner, SLI och CF etc. Är nog många som köper bilar för miljoner som inte vet ett skit om hur en bil fungerar men de vill uppleva det bilen kan erbjuda...samma för de som köper en dyr och bra dator men inte kan så mycket om dem.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Lite OT kanske svar:

Du har helt rätt. Men jag tror jag vet hur folk här tänker lite. Faktum är att om du köper en dyr dator komplett färdigbygd så har du antagligen inte köpt den bästa datorn. Vi som kan hårdvara och är entusiaster köper aldrig färdiga system, vi köper delar och bygger dom själva för att spara pengar och vinna prestanda. Vi "kunniga" vill helst inte röra en färdigbygd/överprisad dator som är komplett. Kom helre och fråga innan du köper om råd så brukar det va rätt många som är villiga att hjälpa med det.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Nu handlade det iofs inte bara om hårdvaran, var ju gällande de som klagade på problem med SLI och CF och drivrutiner som några bara förkastade och sa att det är hur lätt som helst att fixa. Men det du skriver är sant, finns många som är mycket hjälpsamma här på SweC och bygger ihop datorer med olika budgetar osv och förmodligen även hjälper folk med sånna problem som jag nämnde tidigare i texten. Tror det hjälpt riktigt många faktiskt. Har sett folk som frågat om en viss dator är bra, bara ber dem gå hit till SweC och kolla runt lite efter datorer för olika budgetar som folk byggt ihop, eller gör en ny tråd om du har en mer udda budget osv.

Men finns ju de som "zhrooms" (rätt ny här men bara sett honom klaga än så länge på nyheter) som verkar tro att alla som köper en dator och bygger den själv ska kunna allt om allt bara för att man lyckas bygga ihop datorn. Bygga ihop den är inte svårt alls för de flesta tror jag. Men att börja mixtra med mer avancerade saker när CF eller SLI och drivrutiner hit och dit krånglar går nog deto fler bet på skulle jag tro. Inget illa mot zhrooms nu men hans inlägg verkade onödigt spydigt bara så ville uttrycka vad jag tyckte om den stilen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Det kommer en nyare WHQL snart.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

frysningar och krasher beror till 99.9% säkerhet på din övriga hårdvara. oftast ram-minnet eller hårddisken.

Ibland ja, men med dessa drivisar 320.** har det varit extremt buggigt. Brukar sällan ha problem med nvidias drivare men deras senaste har ställt till det för mig och många andra.

Ska kolla denna om det blivit bättre.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

En spelkompis prestandaskillnad.

320.18 720p medium settings

320.49 720p medium settings

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Denna drivrutin funkar för mig i Metro LL, BF3, ingen krasch eller grafikfel (som jag fick med förra):)
Kör med ett GTX 680 referens ingen OC.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Behöver händelsevis inte vara drivrutinerna.. Kan vara ev. ostabil klock.

men det står ju ett meddelande att drivrutinerna har crashat och jag överklockar ej mina kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Behöver händelsevis inte vara drivrutinerna.. Kan vara ev. ostabil klock.

Skrivet av Uzanar:

Exakt hur "fryser" sig din dator?

ibland så hör jag hur ljudet laggar och datorn är helt stilla me svart bild på skärmen, har jag tur så hinner jag få fram aktivitetshanteraren. det är som att datorn är helt stilla och du kan inte göra något åt dt

Permalänk
Avstängd

Nu är 320.49 stämplad !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

ibland så hör jag hur ljudet laggar och datorn är helt stilla me svart bild på skärmen, har jag tur så hinner jag få fram aktivitetshanteraren. det är som att datorn är helt stilla och du kan inte göra något åt dt

Vettefan om jag törs installera denna, gjorde en ominstallation av Windows efter att ha installerat denna drivrutin, pgr av att datorn frös till i ett antal sekunder, ljud och allt frös, höll på så tills man fick stänga av den med tvångstängning tillslut. Och jag surfade enbart på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1754:

Vettefan om jag törs installera denna, gjorde en ominstallation av Windows efter att ha installerat denna drivrutin, pgr av att datorn frös till i ett antal sekunder, ljud och allt frös, höll på så tills man fick stänga av den med tvångstängning tillslut. Och jag surfade enbart på nätet.

jag kan meddela dig att de nya drivrutinerna har inte frusit för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

jag kan meddela dig att de nya drivrutinerna har inte frusit för mig

Jag brukar ha otur, kanske det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1754:

Jag brukar ha otur, kanske det då.

men när det fryser så kan du avinstallera betan och installera nån stabil version?
btw är det bara beta nvidia gör när ska de göra en stabil icke beta drivrutin? har de gjort de nångång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

men när det fryser så kan du avinstallera betan och installera nån stabil version?
btw är det bara beta nvidia gör när ska de göra en stabil icke beta drivrutin? har de gjort de nångång?

Första gången använde jag en återställningspunkt, utan framgång.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får random black screens i Grid 2 med 320.49?