Permalänk

Vattenblock från Kina?

Hej
Jag har en Zalman reserator utan vattenblock, skulle vilja kyla processorn, grafikkortet och kke moderkortet eller nåt annat i framtiden.
Men nu till frågan: Detta vattenblock till cpu:n http://www.aliexpress.com/item/Freeshipping-F466-Liquid-Cooli... , borde väl funka till min Amd fx 4100 x4, socket am3+ . Kvaliteten på blocket kanske inte är det bästa men det borde väl fungera rätt bra ändå? nån som vet?
Någon som vet någon billig graffikkorts vattenblock till Nvidia Geforce 520gt 2gb?
Tacksam som f*n för svar

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Medlem

Varför ska du vattenkyla ett så kasst grafikkort??
Ett simpelt block funkar väl annars^^

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Ska köpa dubbla graffikkort senare, samma socket^^

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Proffsmobbare

Zalman Reserator är av aluminium. Du ska därför ha ett vattenblock av aluminium, blocket du länkat har kopparbas.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Zalman Reserator är av aluminium. Du ska därför ha ett vattenblock av aluminium, blocket du länkat har kopparbas.

Måste det vara alluminium??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av poppeskoglund:

Måste det vara alluminium??

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste vara aluminium. Hade du haft en kopparradiator hade det varit tvärt om, bara kopparkomponenter i hela loopen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_corrosion

Om vi kollar på anodiskt index;

-0.35 V Koppar
-0.90 V Aluminium

Högsta godtagbara differensen är 0,15V. Korrosion är det absolut sista du vill ha i din loop.

Det finns kylmedium som kan hantera olika metaller i en loop, men dessa är långt ifrån felsäkra.

Permalänk
Medlem

Då reseratorn är anodiserad så är det ett mindre problem. Frågan är om anodiseringen håller, har inte själv ägt en men vet att lokalt folk har haft problem. Det var den första modellen.

Innan dagen är över så, är det inte mer värt att handla beggat eller inom EU iaf? T ex ett EK LTX block går på kring 300 nytt. Iofs utan nipplar. Samt så är ett GPU block, inte ett heltäckande, inte så himla dyra.

Oh well.