Nvidia släpper Geforce Drivers 326.19 Beta med högre prestanda och nya SLI-profiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Felet du får kommer när grafikkortet antingen har för höga klockfrekvenser eller om det blir för varmt. Det ska inte vara några problem med själva mjukvaran, utan det där låter som ett hårdvarufel. Har du överklockat så ta bort överklockningen, samt kolla temperaturerna så att de är iaf under 85c i tung load under en längre period för att vara på säkra sidan.

Jag har då aldrig haft problem med Nvidias drivrutiner. Det mesta som folk klagar på generellt (alltså inte bara grafikkort) är att de tror att det är av en specifik anledning de är missnöjda, men att det egentligen är något annat så de klagar på fel sak och det ger dåligt rykte. Problemet är alltså i många fall bakom spakarna. Det brukar också vara så att alla som är nöjda brukar inte höras så mycket, utan det är bara de få som inte är nöjda eller inte har kunskapen att veta om det verkligen är något fel eller inte som hörs.

Mitt titan är iofs överklockat men under vattenkylning.
Gpu håller mellan 32-39 grader beroende på load.

Får nvidia error med beta drv , inga problem med senaste icke beta drv.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aMp:

Felet du får kommer när grafikkortet antingen har för höga klockfrekvenser eller om det blir för varmt. Det ska inte vara några problem med själva mjukvaran, utan det där låter som ett hårdvarufel. Har du överklockat så ta bort överklockningen, samt kolla temperaturerna så att de är iaf under 85c i tung load under en längre period för att vara på säkra sidan.

Jag har då aldrig haft problem med Nvidias drivrutiner. Det mesta som folk klagar på generellt (alltså inte bara grafikkort) är att de tror att det är av en specifik anledning de är missnöjda, men att det egentligen är något annat så de klagar på fel sak och det ger dåligt rykte. Problemet är alltså i många fall bakom spakarna. Det brukar också vara så att alla som är nöjda brukar inte höras så mycket, utan det är bara de få som inte är nöjda eller inte har kunskapen att veta om det verkligen är något fel eller inte som hörs.

MSI 770.

30c idle
65c load

Inget överklockat, aldrig varit. Och är det så att det skulle vara hårdvarufel är det ju ännu värre.

Vet du ens själv vad du pratar om? Nu kör du lite på stilen "jag har inga problem därför existerar dom inte". Jag hade inte problem med ATI i Crossfire, men har ändå vett nog att inse att många andra har det.

Nvidia har gått ner sig i väldigt många ögon på sistone, vi får hoppas dom fixar upp sig.

Ironiskt att jag fick "nvsys"-någonting (antar att det är nvidia?) bluescreen när jag skulle in på denna tråden haha

Permalänk
Skrivet av Hannorden:

Funkar också utmärkt på ett 670;]

Har själv inte haft något problem med någon BETA driver så jag fortsätter uppdatera drivrutinerna till mitt 660

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!