SweClockers tar nu emot insändare och debattinlägg

Permalänk
Medlem

Riktigt sund idé!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Kul ide!

Men en liten fråga bara...
Kommer ni ge folk betalt för publicerat material?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Kul ide!

Men en liten fråga bara...
Kommer ni ge folk betalt för publicerat material?

Det tror jag inte. Insändare brukar väl inte ge betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vill du nå ut med dina åsikter till hundratusentals teknikkunniga läsare? Nu öppnas SweClockers redaktionella framsida för insändare och debattartiklar!

Läs artikeln

Tror copyswed blir första ämnet.
Lär bli en het debatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
99:e percentilen

Ni som klagar på att alla bara skriver negativt om Copyswede bör hålla i minnet att de just nu använder sig av olaglig verksamhet för att stjäla pengar från det svenska folket. Det finns ingen anledning att skriva något positivt om det.

OnT: Jag ska nog försöka skriva en artikel. Den ska dock inte handla om Copyswede.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Får väll posta något framtida skolarbete ^^

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Extremt trevligt. Hoppas på sköna insändare- och debattinlägg i framtiden då!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Vässa pennan nu MBY!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Vill uppmuntra alla dessa superkunniga om processorer att skriva långa nördiga inlägg om saker som i vanliga fall är lite väl avancerade för swecs nyheter. MBY och Virtual Void dyker upp som namn i mitt minne som skrivit långa inlägg om tekniska saker på djupet i diverse svar, hoppas på att få se såna saker på swecs förstasida

Virtual Void är min nya idol!

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Vad för saker kan man skriva om? Skulle exempelvis tankar kring hur man sätter ihop den ultimata gaming PC'n funka? Eller vill ni ha mer diskussionstrådar? T.ex. Hur saker funkar och Varför de funkar enligt en viss princip? Kan ni inte utveckla de lite så man får klarhet i exakt vad ni vill få för typ av inlägg.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Härligt, tack SweC!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ni som klagar på att alla bara skriver negativt om Copyswede bör hålla i minnet att de just nu använder sig av olaglig verksamhet för att stjäla pengar från det svenska folket. Det finns ingen anledning att skriva något positivt om det.

OnT: Jag ska nog försöka skriva en artikel. Den ska dock inte handla om Copyswede.

Vad menar du nu? Förklara gärna vidare, inget jag har hört förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bakgrund:

Vad menar du nu? Förklara gärna vidare, inget jag har hört förut.

Privatkopieringsavgiften ska enligt lag omfatta produkter som är "särskilt avsedda för privatkopiering".

Interna hårddiskar är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Externa hårddiskar är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
SSD:er är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Surfplattor är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
USB-minnen är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Stationära datorer är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Bärbara datorer är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Mobiltelefoner är inte särskilt avsedda för privatkopiering.

Och nu försöker de dessutom inkassera avgiften retroaktivt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag kopeierade ett kassetband typ 89, kommer väll ett brev snart.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Privatkopieringsavgiften ska enligt lag omfatta produkter som är "särskilt avsedda för privatkopiering".

Interna hårddiskar är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Externa hårddiskar är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
SSD:er är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Surfplattor är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
USB-minnen är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Stationära datorer är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Bärbara datorer är inte särskilt avsedda för privatkopiering.
Mobiltelefoner är inte särskilt avsedda för privatkopiering.

Och nu försöker de dessutom inkassera avgiften retroaktivt.

Riktigt så enkelt är det inte, jag kollade lite på det i samband med tv-avgiften.

i Sverige har lagtextens exakta formulering i princip inte någon mening. Det är istället förarbetet till lagen, avsikten med den, som är det viktiga när det döms i domstol.

När det gällde TV-avgiften stod det också avsedd för att ta emot TV-sändningar även om saken även skulle kunna användas till något annat. Och enligt förarbetet räcker det att TV-sändningar är en av funktionerna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.