Samsung 840 250GB eller Sandisk ultra pro 256GB?

Permalänk

Samsung 840 250GB eller Sandisk ultra pro 256GB?

Jag hade tänkt köra på Samsungen, men sen råkade jag se att Sandisk hade en hyfsat bra disk.

Slumpvis läsning är ungefär samma på båda, men Sandisken har dubbelt så hög skrivhastighet.

Vilken spelar roll?

Vilken är bäst? (de har nästan samma pris)

någon som har erfarenhet?

jämförelse på Prisjakt : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1595979,1441706

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

hade nog hellre gått på samsung disken det finns en verson med högre skrivhastighet. fattar inte varför samsung har så många mellanmodeller ! , när jag köpte min 830 så hade jag lika stor skriv som läs. jag är i allfall rånöjd

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Pro versionen har högre skrivhastighet och MLC minnen men jag tycker inte den är tillräckligt billig.

Jag undrar bara varför 840 har högre slumpvis skrivning och Sandisken har dubbelt så hög skrivhastighet?

Det är väl inte så stor skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anton1998:

Pro versionen har högre skrivhastighet och MLC minnen men jag tycker inte den är tillräckligt billig.

Jag undrar bara varför 840 har högre slumpvis skrivning och Sandisken har dubbelt så hög skrivhastighet?

Det är väl inte så stor skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

jag läste om en annan sådan disk.... det va folk som hade problem med den krasher o liknande typ det som va på ocz agility diskarna ,att upgradera firmvire va tydligen åxå svårt. därav skälet jag inte rekomenderar den.

i allfall viktigare med bra läshastighet en skriv om du ska ha den som systemdisk. skrivhastigheten är fortfarande bättre en en normal hd och oftast skriver man från hd till ssd eller tvärt om

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Då kör jag på Samsungen då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser det som att de flesta SSDs är tillräckligt snabba för att man ska märka stor skillnad jämfört med en mekanisk, så jag stirrar mig inte blind på siffror utan går efter kvalité, tillförlitlighet och hållbarhet, vilket Samsung har visat med sin 830 serie, därför valde jag Samsung.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anton1998:

Då kör jag på Samsungen då!

Skickades från m.sweclockers.com

jag tycker det dom flesta som kör samsung har varit nöjda bara att kolla på omdömmena

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1441706

lycka till!!

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton1998:

Pro versionen har högre skrivhastighet och MLC minnen men jag tycker inte den är tillräckligt billig.

Jag undrar bara varför 840 har högre slumpvis skrivning och Sandisken har dubbelt så hög skrivhastighet?

Det är väl inte så stor skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Läs och skrivhastighet, det är bara att strunta i om du skall ha den som en OS disk!

Helt andra faktorer som spelar roll där då, och du kommer inte att märka någon som helst skillnad ändå, IOPS och accestiden är det som avgör.

Läs här på forat och googla vilka som är stabila, och läs igen, och igen. Bilda dig en egen uppfattning, och kör på det. Det kommer att spara dig så mycket tid För visst vill man att systemet skall gå alltid

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton1998:

Då kör jag på Samsungen då!

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar du en Samsung 830 så borde du köpa den istället för Samsung 840

Samsung 840 Pro > Samsung 830 > Samsung 840

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EDIT: skapade ny tråd istället.

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden