Hårddisk syns inte i Windows Explorer.

Permalänk

Hårddisk syns inte i Windows Explorer.

Jag har precis skaffat en SSD och ominstallerat Windows. Efter att ha formaterat min HDD, installerat Windows på min SSD och kopplat in den igen så syns den inte i Windows Explorer. Jag har installerat alla moderkortsdrivrutiner så SATA porten borde funka. Jag kan se hårddisken i Intel Rapid Storage Technology programmet och i Device Manager men jag kan inte använda den på något sätt.

Hur kan jag fixa detta?

Permalänk
Medlem

Skärmdump från disk management?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Skärmdump från disk management?

Klicka för orginalstorlek

Observera att Elements är min externa hårddisk där jag har backat upp mina filer.

EDIT: Nu har jag 128 Windows uppdateringar att installera så jag kanske inte postar på ett tag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragmental:

Klicka för orginalstorlek
http://i.imgur.com/3F1TUb4l.png


Observera att Elements är min externa hårddisk där jag har backat upp mina filer.

Högerklicka på den disk som har den svarta spalten, dvs där det står Unallocated och välj att skapa en partition och/eller formattera. Därefter kommer Du även få möjlighet att välja en enhetsbokstav.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Högerklicka på den disk som har den svarta spalten, dvs där det står Unallocated och välj att skapa en partition och/eller formattera. Därefter kommer Du även få möjlighet att välja en enhetsbokstav.

Skulle kunna svära på att den inte var där sist jag kollade i Disk Management... Går det att ändra namnet på min hårddisk om jag inte känner mig nöjd med "Global Disk" (get it, Local Disk) i framtiden?
Men tack så mycket för hjälpen, du var väldigt snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragmental:

Går det att ändra namnet på min hårddisk om jag inte känner mig nöjd med "Global Disk" (get it, Local Disk) i framtiden?

Normalt så är det inga problem att byta namn på en synlig, icke skyddad partition med enhetsbokstav. Högerklicka på partitionen i t.ex "My Computer" och välj "Rename".

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.