AsRock Z77E-ITX + TX3 EVO + Accelero Hybrid, Passar detta?

Permalänk
Medlem

AsRock Z77E-ITX + TX3 EVO + Accelero Hybrid, Passar detta?

Hej!
Undrar lite snabbt om allt detta får plats i mitt node 304?
Har sett en bild på alla längder och sådant på detta moderkortet men har inte lyckat hittat bilden.
Önskar alla er som försöker att hjälpa mig en stor kram! <3

EDIT: hittade bilden :

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Skulle tro att kylaren inte får plats samtidigt som du kör med ett grafikkort, vilket tyvärr är vanligt med den idiotiska sockelplaceringen som finns på många m-itx brädor. Jag skulle rekommendera en lite vattenkylare som corsair h60, antec 620 eller liknande som tar väldigt lite plats på själva processorn och lämnar därför plats åt andra saker

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

CPU kylaren kommer att passa utmärkt.
Jag har haft på stockkylaren på det moderkortet. Mätte precis storleken på stockkylaren och den var ca 90 * 90 mm bred/lång. TX3 EVO är 90 * 79 mm (enligt cooler masters hemsida). Så den tar till och med mindre plats än stock kylaren (Om man bortser ifrån höjden).

Radiatorn till grafikkortskylaren är ganska smal, tillsammans med fläkt blir det ca 53mm. Kollar man på din händiga bild ser man att det är 65mm från moderkortsplåten(baksidan av chassit) till sockeln. Sitter CPU fläkten mot minnena kommer kylaren endast gå ut 25.5mm ifrån mitten av sockeln vilket lämnar ca 60mm för fläkt/radiator. Då får man ett ca 5-10mm rum mellan radiatorn och cpu kylaren vilket kommer att vara ineffektivt men det lär passa.

Vet inte hur långa slangarna är på grafikkortskylaren så det är möjligt att det inte går att böja runt dem till baksidan.

Allt verkar passa.
Det kommer nog också bli lite frustrerande att försöka montera in grejerna när det blir så trångt.

Förlåt för det långa inlägget!

Edit: Man kan ha högt ram (Bild bevis).
http://cdn.overclock.net/1/1c/900x900px-LL-1c2ab6b3_25286362....

Cooler masters siffror: http://www.coolermaster.com/product/Detail_aj01/cooling/P1302...

Visa signatur

| 4790K | GTX 1070 | 8GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xprevious:

MASSA TEXT

Tackar så väldigt mycket för ditt extremt detaljerade inlägg, förklarade alla problem jag sökte!
Köper den, utan allt för mycket stress!
Tackar ännu en gång <3

Visa signatur

Citera för svar!!