vilket är bäst? radiatorn upp å ner på vänt eller inte? (corsair Hydro H80i)

Permalänk
Avstängd

vilket är bäst? radiatorn upp å ner på vänt eller inte? (corsair Hydro H80i)

Hej undrar med er som kör med corsair Hydro H80i om ni kör med radiatorn upp å ner på vänt eller kör ni med slangarna neråt för bästa kylning?
för ett tagsen så körde jag med slangarna uppåt på radiatorn. Vilket är bäst? om man nu ska köra den med slangarna uppåt på radiatorn hur bör man montera fläktarna då? jag menar för insug eller båda för utblås?
Mvh.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

Jag har extremt svårt att tro att det spelar någon roll huruvida du har slangarna. Generellt så vill man köra utblås bakåt om radiatorn får plats i pull konfig.

Permalänk
Medlem

vad jag har läst så skall man ha slangarna "nedåt", detta låter eventuella luftbubblor att "sätta" sig i övre delen av radiatorn och således inte följa med ut i slangarna o till CPUn. Huruvida det ger skillnad i temperaturen låter ja vara osagt...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melodylekfull:

Jag har extremt svårt att tro att det spelar någon roll huruvida du har slangarna. Generellt så vill man köra utblås bakåt om radiatorn får plats i pull konfig.

okej så båda fläktarna ska fläkta utåt alltså? både den inre fläkten och den yttersta fläkten?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

okej så båda fläktarna ska fläkta utåt alltså? både den inre fläkten och den yttersta fläkten?

Ja.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.